DRINGEND HULP nodig! Kater plast hele huis onder!!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Sandra1988
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2013 03:07

DRINGEND HULP nodig! Kater plast hele huis onder!!

Bericht door Sandra1988 »

Ik ben ten einde raad! Ik weet niet meer wat ik moet doen! Mijn kater van bijna 2 jaar plast mijn hele huis onder! Het begon eerst op 1 plaats, bij de voor deur op de deurmat! Daarna op de deurmat van de achterdeur! Nu ook al op onze slaapkamer achter het bed.... Ik heb echt alles geprobeerd!!! Hij heeft 2 kattebakken 1 onder en 1 boven. Ik maak deze elke dag grondig schoon! Zo veel tips gelezen zoals kattebak schoonmaken met gloor, alleen water, allesreiniger, vloer met detol schoonmaken, meerdere kattebakken, op de plaats van het urineren zetten, verschillende soorten sprays/poetsmiddel, alleminiumfoli. Enz... Alles wat op internet staat geprobeerd! Nou is mijn kater een paar maanden geleden zie geweest, blaasgruis! Hij is hier aan geholpen, heeft speciaal voer enz.. Dit plas probleem is gekomen nadat hij ongeveer een half jaar bij ons was! Aandacht krijgt hij genoeg! Maar ik weet niet meer wat ik moet doen! Ik woon nou sins 2 jaar samen met mijn vriend, in ons droom huis waar we hard voor gespaart hebbenen veel aan geklust! En dit wordt nou verpest door dit probleem! Mijn vriend wil hem het liefst weg doen... Maar dat wil ik niet en kan ik niet! Ben zo gek op dit beestje! Zo lief en knuffelig, echt een leuk beestje! Maar alleen dit grote probleem zit in de weg!
Ik hoop snel op reacties!!!!
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft!!!!

Groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: DRINGEND HULP nodig! Kater plast hele huis onder!!

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wildplassen is een vervelend probleem. rechtsboven zit een zoekfunctie en daarmee krijg je alle berichten over dat onderwerp en nog wel meer tips. dus zelf even verder zoeken..

het kan zijn dat hij een maatje mist .. menselijke aandacht is leuk maar voor sommige katten gaat er niks boven een leeftijdgenootje/kattenmaatje.
dat zal bij je vriend waarsch niet zo goed vallen maar het is heel vaak een geweldige oplossing. je kunt met een asiel in de buurt het probleem doorspreken en een geschikte leeftijdgenoot proberen te vinden. je kunt terugbrenggarantie afspreken als het niet matcht of niet helpt. de zorg voor twee verschilt niet zo veel, alleen minimaal nog een kattenbak erbij..

neem aan dat hij ander voer krijgt en om de dag wat rauwe kip tegen zijn blaasgruis. en dat hij ruim voldoende kan drinken.
straffen helpt niet want hij begrijpt de combinatie niet en zou bang kunnen worden. bovendien krijgt hij met straffen aandacht en sommige katten doen het daarom..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: DRINGEND HULP nodig! Kater plast hele huis onder!!

Bericht door castratenkoor »

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Een kat die eenmaal blaasgruis heeft gehad blijft daar altijd gevoelig voor. En met geïrriteerde urinewegen zal de kat gaan wildplassen. Ik zou weer urine laten onderzoeken.
En in dit geval zeker meer kattenbakken plaatsen, liefst ook grote hoge opbergbakken (Blokker/Hema/Giraffe/Action), zodat hij heel ruim en open kan zitten plassen.

Geef je hem ander voer naast het dieetvoer?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: DRINGEND HULP nodig! Kater plast hele huis onder!!

Bericht door ayla »

Onze Felix en garfield blijken helass steeds opnieuw blaasgruis te krijgen. Felix gaat dan veel plassen ( hij zoekt hiervoor plekken op waar hij in/op kan plassen: handtas, dienblad, tas, etc.). Bij mij hebben ze speciaal voer en ik doe er alles aan dat ze goed drinken. In de ochtend en avond hebben wij nu een "plasritueel" ik ga naar toilet en Felix ook naast mij op de ik blijf bij hem hoelang of kort ook. ( hij moet namrlijk bij alles aanwezig zijn en plast dan niet goed uit) Daarna flink belonen. Ik masseer iedere dag paar x zijn buikje en iedere ruimte waar hij komt staat minimaal 1 bak, kan ook een kleintje zijn. Als hij moet, moet hij ook en redde het niet altijd om naar de bak te gaan, nu met zoveel bakken gaat het goed en is hij relaxten.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Cerna

Re: DRINGEND HULP nodig! Kater plast hele huis onder!!

Bericht door Cerna »

Ik krijg binnenkort twee nieuwe kittens en deze fokker heeft zowel poezen als katers. De katers mogen een voor een iedere dag een paar uur bij de poezen en evt. kittens. Daarnaast hebben ze hun eigen katerverblijf: een luxeus huisje met alles er op en er aan. In elk huisje staat een gemakkelijke stoel en de fokker gaat regelmatig bij een van haar katers zitten voor een praatje. Dit werkt prima en een kat hoeft ook niet de hele dag aandacht.

Je zult denken: wat heeft dit met mij te maken?
Maar wanneer je alles geprobeerd hebt, je vriend de kat eigenlijk niet meer wil, maar jij hem niet kwijt wilt, misschien moet je de kater dan als ongecastreerde kater gaan behandelen. Dwz - en ik hoop dat je die ruimte hebt - reserveer een kamer voor hemzelf die je goed kunt schoonmaken en daar verblijft hij wanneer hij slaapt.
Is hij wakker dan mag hij in de rest van het huis, maar met een katerbroek aan zodat wanneer hij plast, dit in een soort maandverbandje terechtkomt en niet op je nieuwe spullen.

Ik heb het gezien bij de fokker en natuurlijk moet zo'n dier even wennen, maar dat gaat vrij snel en dan merken ze niet eens meer dat ze zo'n gordeltje om hebben.
Plaats reactie