Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Suus81
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2013 13:12

Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Bericht door Suus81 »

Hallo!

Ik heb een poes die sinds kort naar buiten kan. Ik heb( en mag) geen kattenluikje helaas...

Nu het kouder wordt wil ik de deur dicht doen. Mijn poes geeft echter niet aan als ze naar binnen wil.gaat alleen voor de deur staan en loopt dan heel zielig weg. Ze miauwt niet of krabt niet aan de deur. Ik kan haar binnen ook niet zien.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Bericht door Dinky »

Heb er zelf geen ervaring mee maar misschien dat een petcube een idee is?
Die zou je dan bij de deur kunnen plaatsen en via een app kan je dan zien of ze voor de deur staat (in de petcube zit een camera).
Heb er zelf geen ervaring mee overigens maar wij hebben dan ook vanaf de bank zicht op wat er voor de deur gebeurd (raam tot de grond). Bovendien komt onze poes alleen buiten als het raam open staat en daar kan ze er ook zelf weer in ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!

ik zou onmiddellijk een goeie schuilplaats voor haar maken (klein konijnenhok?) naast de dichte deur en haar de komende week daar binnen lokken met lekker voer. zodat ze ziet dat het comfortabel en veilig daar is. dan kan ze daar haar intrek nemen zolang jullie de deur niet voor haar open doen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Bericht door nellebel »

zou zelf als de dood zijn dat ik haar een keer vergeet. mijn katten komen sowieso niet buiten zonder toezicht, ook al is de tuin gedeeltelijk afgesloten.
als mijn katten buiten zijn met ons doe ik altijd de achterdeur op een kier open en de tussendeur dicht. kunnen ze toch naar binnen als ze willen, maar zit mijn huis niet vol vliegen en ongedierte.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
zara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2013 16:26

Re: Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Bericht door zara »

Mijn vader heeft voor de honden een belletje gemaakt hahaha! Als ze voor de deur staan (bij de zender) gaat er binnen een belletje af!
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Bericht door Roest »

O dat is slim en grappig Zara! Is dat met een bewegingsmelder of hebben ze een speciaal bandje om of iets dergelijks?

Dat zou misschien wel een idee zijn voor Suus, een bewegingsmelder die een belletje geeft zodra de kat voor de deur staat. :grin:
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Bericht door Roest »

Een melder voor wanneer de poes voor de deur staat, ze bestaan :-P

Afbeelding

Hier voor 37,95

Kat Deurbel
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Poes geeft niet aan als ze naar binnen wil

Bericht door helskinky »

Haha moet ik niet met Mio doen, die loopt 100 keer in en uit, hoewel ik zou er wel slank bij blijven, elke keer de deur openen
Plaats reactie