onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door MainCoon »

zo als jullie weten hebben wij een kitten van vandeweek.
nu niest ze heel vaak,ze zal toch geen niesziekte hebben eej :eeh: :shock:
heb natuurlijk ook onze sjors,morgen moeten we weer met de hond terug voor wond controle
lopen we ook al ruim 2 weken bijna iedere dag mee naar de da :???: dus nemen we de katten ook maar tegelijk mee. of moeten we vandaag al gaan? kan het nog een dag wachten?
anders blijven we heen en weer rijden en kost nu al genoeg met de zware operatie van de hond en nu de katten weer mee op controle :-(
maar ja als ze allemaal weer opgeknapt zijn en weer zo gezond als een visje ben ik er helemaal tevreden over :smile: dan heb ik zoiets van het is het allemaal wel waard geweest.
zouden ze daarom de kitten weg gedaan hebben bedenk ik me nu want ze is nu 25 weken.
en wilden haar eerst zelf houden maar......... :???: :-(
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door Dinky »

Veel niezen duidt wel op niesziekte maar daar zou ik niet gelijk van in paniek raken (al deed ik dat wel toen onze volwassen poes het kreeg toen ze net bij ons was, hadden van de ene op de andere dag een zielig hoopje poes ipv de levendige speelse poes die ze daarvoor was).
Wel is het van belang om het zo snel mogelijk te behandelen door middel van AB. Wanneer je dat niet op tijd doet bij kittens kan het zijn dat het chronisch wordt.

Denk dat ik zelf niet zou wachten tot morgen maar gelijk even zou bellen met de DA.
Daarnaast zou ik extra goed in de gaten houden of ze ook koorts hebben en of ze nog goed eten en drinken (bijvoorbeeld door extra natvoer te geven en hier wat extra water overheen te doen)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door MainCoon »

dankje wel voor de snelle reactie en tip dinky
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door mittenslief »

zolang er geen vieze ogen en snot is....niet teveel zorgen maken, wel goed in de gaten houden natuurlijk...verhuizen betekend stress en daar kunnen ze wel iets van niezen, maar pas naar de DA als ze echt ziek wordt want anders is het nog meer stress, bellen kan natuurlijk nooit kwaad, maar ze is toch wel geent???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door eveline1982 »

Zou ook nog niet direct gaan. Wat Mittenslief al zegt, door de stress van de verhuizing kunnen ze ook een beetje ziek worden. Als er snot uit de neus komt of vocht bij het niezen, of de oogjes worden vies dan zou ik wel gaan. Als ze op tijd haar entingen heeft gehad, dan kan haar afweersysteem het ws zelf wel af.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door MainCoon »

ben bij de dierenarts geweest en ze heeft inderdaad de niesziekte. :(
twee spuiten gekregen en medicijnen. en over een paar weken terug komen voor de enting want hij gaf hem niet omdat ze ziek is. dus gaan we dan weer maar terug heb gevraagd of ze abonementen geven op de praktijk hij moest wel lachen een beetje maar dat gaven ze niet. zo blijven we heen en weer gaan heb het daar nou weer wel genoeg gezien hoor pfff
heb het er wel voor over hoor daar gaat het niet over. maar loop al ruim twee weken iedere dag heen vind het wel goed zo en gaat aardig in de papieren lopen nu.
maar ja alles voor het kind eej :)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door eveline1982 »

Agossie, heb het afgelopen periode ook veel gehad met de opvangertjes. Afkloppen! maar nu niks! De enting zou ik pas geven, minimaal een week later nadat ze weer helemaal beter is. Als er ook nog maar een klein beetje van het virus in haar lichaam zit, kan je het weer triggeren door de stress van de dierenarts en het entmiddel! Veel succes met het kleintje.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door MainCoon »

de kitten was helemaal niet ingeent want anders had ze dit niet gehad zei hij.
daarom is het zo belangrijk om de kittens te enten zo ook met de puppys natuurlijk.
Ik heb de vorige bazin gemaild dat het beter is om met de moeder kat ook ff naar de da te gaan om haar ff te laten checken,want ze dronk nog steeds melk bij haar moeder. Het zekere voor het onzekere nemen. Maar krijg geen bericht van haar meer terug,had ook gevraagd aan haar of ze wel
haar alleeerste enting heeft gehad want ik twijfel denk dat ze helemaal nog niet geent of ontwormt is.
De eerste enting krijgen ze toch na 6 weken toch als ze geboren zijn??
Laatst gewijzigd door MainCoon op 07 sep 2013 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door Dinky »

Moet eerlijk zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Onze volwassen poes was ook geënt toen ze de niesziekte kreeg toen ze bij ons was komen wonen. Werd toen dus ook getriggert door verhuizing (van asiel naar ons toe), terwijl ze bij ons in huis gelijk languit op de grond ging liggen wassen dus oogde niet gestrest.
Wel is het zo dat ze het dan minder hevig zullen krijgen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door MainCoon »

Ze is nu op het moment ook aan het spelen en sjors aan het uitdagen hoor dus we nemen aan dat het goed gaat met haar ze wordt lekker speels nu zoals een kitten echt hoort te zijn gelukkig.
wel geven we ze nu zacht voer want we moesten haar wel in de gaten houden met eten en drinken,dus we geven zachtvoer en kittenmelk in een spuitje zo in haar mondje dat ik zeker weet dat ze genoeg van alles binnen krijgt.
Laatst gewijzigd door MainCoon op 07 sep 2013 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door eveline1982 »

Ik heb ook ingeente kittens gehad die alsnog werden besmet door andere opvangertjes, de enting geeft geen garantie dat ze het nooit krijgen, wel zijn ze over het algemeen minder ziek. Ze krijgen de enting op een leeftijd van 9 weken, of een gewicht van minimaal 800 gr (maar alleen als ze de 9 weken al zijn gepasseerd, nooit daaronder. Daarna met 12 weken weer. Puppies is 6, 9 en 12 weken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door MainCoon »

oow oke eveline heb ik de da verkeerd begrepen denk ik.
onze Luna is van 30 maart dus ze had de eerste eigenlijk zowiezo al moeten hebben. en de tweede trouwens dan ook allang want dat is dan ook al voorbij want ze is nu 22 weken dan als ik goed geteld heb.
dus is niet helemaal hoe het hoort te gaan dan.
onze sjors was al anderhalf toen ik hem nam en de honden zijn bij mij ook afdankertjes van een ander eigenlijk al mijn dieren behalve onze bram niet. dus vandaar dat ik het vraag waren daar allemaal al voorbij de babytijd zeg maar.
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door MainCoon »

ikzelf zal daar wel presieser in zijn al ik jonge dieren krijg qua entingen enzo.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door eveline1982 »

Oh okeey ik dacht dat ze jonger was, verkeerd gelezen....Dan had ze, ze allang en breed moeten hebben gehad! Denk dat de oude eigenaar daarom ook niet meer reageert.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: onee zal toch niet waar zijn eej niesziekte??

Bericht door MainCoon »

ja dat denk ik ook eveline
Plaats reactie