Minder zout in brokjes

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Friendly
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2013 14:37
Locatie: Warmenhuizen

Minder zout in brokjes

Bericht door Friendly »

Excuus als er al een dergelijk topic bestaat, heb me net pas aangemeld voor de vraag die ik ga stellen en zag geen vergelijkbaar iets..

Ik voer mijn kat nu whiskas indoor maar ik hoor overal dat er hier heel veel zout in zit. Nu heb ik daar totaal geen verstand van maar ik vraag mij dus af welke merk droogvoer het beste is voor een binnenkat. Ik begrijp dat de hoeveelheid zout hierbij erg belangrijk is. Ook belangrijk om te weten wellicht: ik wil niet via internet voer aanschaffen en ga absoluut niet over op barf oid. Ook mag het het liefst niet al te duur kosten. Normaal koop ik zijn voer via ranzijn tuin&dier, waar ik ook zijn kattenbakgrind vandaan haal dus voorkeur gaat uit naar een merk wat daar verkocht wordt maar over t algemeen wil ik eigenlijk weten welke merken er het beste zijn voor binnenkatten.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Kattebeest »

Korte tegenvraag: waarom niet via internet bestellen (zoveel meer keuze en mogelijkheid soorten en prijzen snel te vergelijken) en waarom geen KVV?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Friendly
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2013 14:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Friendly »

Ik koop gewoon liever lijfelijk het voer en ik wil geen kvv omdat mij dat te veel werk en geld kost.
Shimbalaya

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Shimbalaya »

Een goede brok voor een binnenkat is bijvoorbeeld de Royal Canin Indoor 27.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... door/25052

Ook gewoon te koop bij de dierenzaken.Is wel duurder dan de Whiskas maar zuiniger in gebruik .
Friendly
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2013 14:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Friendly »

Als het zuiniger is dan whiskas en niet extreem duur lijkt t mij in verhouding nog voordeliger ook. Dus kan een optie zijn. Schiet me ineens nog te binnen...als je met droogvoer overstapt op een ander merk..moet je dit dan ook met natvoer doen? Hij krijgt namelijk ook natvoer van whiskas.. En af en toe gourmet omdat dat nóg lekkerder vind.
Shimbalaya

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Shimbalaya »

Het natvoer van Whiskas bevat ontzettend veel granen dus overstappen naar een ander merk zonder granen lijkt me wel verstandig. ;-)

Die merken zijn bijvoorbeeld Almo Nature,Cosma,Shiny Cat en Porta 21.
Shint Cat en Almo worden ook bij sommige dierenzaken verkocht, van de andere merken weet ik het niet.
Zooplus verkoopt overigens wel al die merken.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Dinky »

Ik kocht voorheen schesir bij de dierenspeciaalzaak als natvoer. Het is even kijken welke soorten ze hebben maar kijk op het etiket of er ook granen in zitten. Granen zijn namelijk compleet overbodig in natvoer ;) Tegenwoordig geef ik KVV wat onze poes veel lekkerder vind dan het "normale" natvoer en het is nog goedkoper ook :)

Brokjes en natvoer hoeft in elk geval niet van hetzelfde merk te zijn. Qua brokken geef ik porta21 maar dat zal wel niet bij de ranzijn te verkrijgen zijn ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Friendly
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2013 14:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Friendly »

Waar MOET je dan ECHT opletten bij het kopen van zowel droog als natvoer? Wat moet er bijv absoluut wél inzitten (vlees uiteraard) en wat absoluut niet? Zo kan ik wellicht zelf kijken welk voer en makkelijk te krijgen is en waar kattenbeest nog wat aan heeft ook. En bij voorkeur niet al te duur. Ik moet nog even uitrekenen wat ik momenteel kwijt ben aan maandelijks natvoer. Droogvoer is minder makkelijk rekenen omdat ik gewoon een zak (1,5kg) haal en zodra t bijna op is haal ik weer nieuwe. Hou een beetje slecht bij hoe vaak dat is :P

Edit: als ze alleen de merken verkopen bij ranzijn die op de site verkrijgbaar zijn dan verkopen ze inderdaad geen porta 21. Ik heb niet echt opgelet wat er in de winkel in de schappen ligt. Ik weet altijd wat ik hebben moet en pak dat gewoon. Volgende keer eens opletten en etiketten bestuderen denk ik maar.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Dinky »

Dont's bij natvoer: granen, suiker
Dont's bij brokken: tarwe (op één van de eerste plekken van ingrediëntenlijst)

Zijn vast nog vele aanvullingen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Shimbalaya »

Friendly, effe wat anders?
Waarom wil je niet via internet bij de Zooplus bestellen?

Ik heb effe gekeken op de site van Ranzijn en ze zijn behoorlijk duur!
Het voer wat ik noemde de Royal Canin Indoor 27 kost bij:

Ranzijn 400 gram 5,69 euro
Zooplus 400 gram 4,49 euro.

De 2 kilo zakken kosten bij Zooplus 17,90 euro en bij Ranzijn maar liefst 23,95 !

Als je op de kleintjes moet letten is Zooplus een betere optie hoor.Bovendien betaal je vanaf 25 euro geen verzendkosten.
Friendly
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2013 14:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Friendly »

Ik ga niet meer in op zooplus ja of nee. Lees mijn reacties maar terug, daar staat het duidelijk. Ranzijn heeft eigenlijk altijd wel aanbiedingen voor het voer dat ik gebruik dus betaal ik niet altijd het bedrag wat op internet staat. Geloof tenminste niet dat ranzijn de aanbiedingsprijzen op internet heeft staan.. Weet ik niet zeker overigens.

Dinky: bedankt! Ga ik eens kijken welk voer zo goed als en liefst volledig daar aan voldoen plus betaalbaar is.
Shimbalaya

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Shimbalaya »

Oke, luid en duidelijk antwoord.
Het zijn tenslotte jouw centjes.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door eveline1982 »

Ik woon vlakbij je, en haal het voer ook bij ranzijn. Ranzijn heeft vaak hele leuke acties, waardoor het best mee valt hoe duur ze zijn. Ik gebruik het zelf niet, maar van de dierenarts daar hoorde ik dat fokker ook een goed merk is, het is niet zo enorm duur en het ligt geloof ik nu ook met 35% korting bij de tafel bij de konijntjes (ik neem aan dat je naar die in Alkmaar gaat). Zelf heb ik nu lams, doen ze het ook erg goed op. Kijk ook is bij de afprijshoek, vlakbij de kassa's aan de overkant heb je een schap met boekjes. Zowel royal canin als fokker liggen daar vaak met flinke kortingen, omdat ze dan nog "maar" een half jaar houdbaar zijn.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Friendly
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2013 14:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Minder zout in brokjes

Bericht door Friendly »

Ik haal het dan inderdaad in Alkmaar, woon er zo dichtbij dat het zonde is om nóg verder te gaan kijken. Ik ga even googlen naar er ín die lams/fokker zit. Ben wel benieuwd.
Plaats reactie