Ons mini kitten

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Hoi allemaal, aan ons kittentje hangt een verhaaltje vast. We gingen zaterdag naar de gamma :???:

Onderweg zie ik een klein kittentje rondlopen op een industrieterrein, helemaal alleen. Hij had iets roods hangen uit zijn poepje, oogjes helemaal ontstoken. Nu ja ik kon het niet laten zitten, ik ben er onmiddellijk mee naar de dierenarts gereden, hij is geoppereerd hij had ocharm zijn darmpje eruit geperst. Nu binnen 3 dagen mag het draadje eruit. Maar nu hebben we nog niet opgemerkt dat hij plast, hij eet wel goed en drinkt wel goed. Ik moet er opnieuw mee naar de da donderdag voor de draadjes, maar ik ben nu ongerust dat ik mss opnieuw moet gaan. Hij is ocharm maar een 4a5 weken geschat. Hebben jullie hier mss ervaringen mee, anders bel ik vanmiddag naar de da.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ons mini kitten

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en wat lief van je dat je hem meegenomen hebt en naar de da bent geweest. mittenslief en eveline hebben veel ervaring met het opvangen van kittens..

poepen en plassen is dus nog een probleem, gelukkig eet en drinkt hij goed.
is hij al zindelijk en weet hij hoe de kattenbak werkt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Re: Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Neen hij heeft geen idee waar ik hem opzet ocharme. Ik weet natuurlijk niet hoelang hij zonder eten of drinken heeft gezeten. Pfff ocharme dat beestje. Nu ja ik kan er enkel men best voor doen en hij geniet er wel van. Hij is wel vrij levendig gelukkig dus hopelijk komt het in orde. Hij blijft in ieder geval bij ons. Hij loopt wel met een kapje zodat hij de draadjes niet uithaalt, kan het daarmee te maken hebben? Dank je voor het antwoord al xxx
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ons mini kitten

Bericht door Adriana »

zo'n mini-hummeltje met een kapje om?
en weet je zeker dat hij de draadjes eruit trekt zonder kapje?
wat krijgt hij te eten en heb je speciale kattenmelk voor hem?

k weet niet zo heel veel van de verzorging van zulke jonkies maar hij moet voornamelijk natvoer en veel drinken want bij zijn moeder zou hij dat ook krijgen..
dat hij nog niet plast kan er ook mee te maken hebben dat hij missch wat was uitgedroogd..

je zult snel van andere meer ervaren forumleden reacties - tips en adviezen krijgen hoor..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Re: Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Ja ik heb gisteren kittenmelk alee zo een poeder gehaald, hij eet brokjes en gekookte kipfilet. Met natvoer moest ik wachten van de da. Het kapje moest om zodat hij het zeker niet zou losmaken anders zou het opnieuw geopereerd moeten worden, we dachten nu al dat hij er niet door zou komen. Dus liever veilig dan dat hij opnieuw onder narcose moet. Pfff ik snap sommige mensen niet, waarom op straat zetten, hij heeft een kans nodig! Erg vindt ik ook de da, weet je zeker of je hem bij wil houden en laten verzorgen, anders beginnen ze er niet aan. Ze moesten eerst zeker zijn dat we konden betalen voor de spoedconsult en operatie. Och ja, hopelijk zal mee oud worden
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ons mini kitten

Bericht door eveline1982 »

Wat lief dat je, je zo over de kleine hummel hebt ontfermt!

Waar zit hij in, in een bench of los? Kan het niet zijn dat hij onder een bank of kast plasjes doet? Je zou met wat lauw warm water en een watje ook zijn genitalien kunnen stimuleren, misschien dat je op deze manier er wat uit krijgt. Dit doe je door zachtjes, kleine circeltjes te maken over de plasser heen. Geef je hem spuitjes water, of drinkt hij zelf?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Re: Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Hij drinkt zelf uit een kommetje, hihi hij geraakt er mooi rond met zijn kapje, hij zit apart op een groot stuk, zo kan onze oudere kat eraan wennen. Ook voor zichzelf is het even beter denk ik. De vloer is bedekt met slechte handdoeken, daar zou hè de vlekjes toch op moeten zien denk ik dan?

En ja het beestje heeft zichzelf verkocht, ik stapte uit en hij kwam naar me toe gerend, wat kan je dan nog doen. Zo lief dat hij is. Zijn naam komt er wel van, Lucky. Een dag later hadden we te laat geweest, dus juiste moment. Lot zou ik bijna zeggen :)
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Re: Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Dat stimuleren zal ik straks eens proberen als ik thuis ben. Ik hoop alleen dat ik hem geen pijn doe, hij heeft al zo hard afgezien
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Re: Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Ok net naar de da gebeld, we moesten even afwachten, hij zei me dat het even kan duren voor het op gang kwam na alles wat hij al heeft gehad op dat jonge leventje
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ons mini kitten

Bericht door eveline1982 »

Het stimuleren moet je ook zachtjes doen, helemaal omdat ze juist is geopereerd. Soms is het net even het zetje in de juiste richting :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Re: Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Sevens eens probeneren :)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ons mini kitten

Bericht door eveline1982 »

Heeft de kleine uk al wat gedaan?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Re: Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Ja zenne en meer dan 1 keer ook, nog wel erg plat en de wormen komen eruit, pffff ik vraag me af hoeveel er in dat kleine lijfje passen ocharme seg
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ons mini kitten

Bericht door eveline1982 »

Dat is alleen maar goed, lekker eruit met die bende :) niet schrikken als hij ze ook gaat uitspugen! Heel naar gezicht, maar beter kwijt, als rijk! Je zal zien dat over een paar dagen zijn ontlasting steeds steviger word. Fijn dat het op gang is gekomen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmoenlucky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2013 07:45

Re: Ons mini kitten

Bericht door Gizmoenlucky »

Oké opnieuw ongerust, het is nu wel genaaid geweest enzo maar ne lijkt de wonde zo vuil zelfs na spoelen dat we zo ongerust zijn dat we straks opnieuw naar de da gaan. Mensenlief ik ga blij zijn dat hij wat sterker is.
Plaats reactie