kitten vlooien korstjes en ontlasting.

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
chef
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013 06:05

kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door chef »

Hoi allemaal. Ik heb vrijdagavond mijn kitten opgehaald die ik via marktplaats heb gekocht. Hij is nog maar 7 weekjes, want de vrouw waar het nestje van is ging verhuizen naar een andere stad. Ze vroeg of ik m op kon halen. Ik vertrouwde het al eeen tijdje niet, omdat zij en het huis er slecht uitzagen. Ik was er nog 1 x geweest en toen zagen de kittens er goed uit dus ik kreeg hoop. Vrijdagavond lagen ze daar allemaal voor pampus. Zij pakte die van mij op en die begon te krijsen! Er zat ontlasting vast aan de buitenkant, hij was lusteloos en korstjes onder de ogen. En gister zag ik vlooien kruipen en eitjes!!! Bah ik durf m bijna niet meer op te pakken! Sinds hij bij mij is gaat het wel beter. Hij eet en speelt en komt naar me toe maar miauwt nog wel veel. Morgen dierenarts Ik ben echt bang! Die vrouw had 7kittens en 2 katten en nog een kitten uit een ander nest en een hond! Zou ik de dierenbescherming moeten bellen? de verhuisdozen stonden al ingepakt klaar... En wat is de ernst van mijn kitten? En kan ik ook vlooien op mij krijgen? panisch!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door Brittenbolletje »

Eigenlijk wil ik heel hard zeggen dat je niet slim bent geweest, hoe hard het ook is, ik had niks mee genomen naar huis. Ja vlooien kunnen ook op jou springen en komen. Je zou het kittentje als het onder de vlooien zit even moeten wassen met antivlooien shampoo en dan is het kitten meteen ontdaan van eventuele ontlasting nog op hem of haar. ook ontwormen is dringend nodig. Laat maar voor de zekerheid ook checken door je dierenarts. Weet natuurlijk niet wat het nog meer onder de leden heeft of misschien wel uitgedroogd is.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door eveline1982 »

Ik zou nu de dierenbescherming bellen en zeggen dat er haast bij is omdat ze gaat verhuizen! Morgen even met de kitten naar de dierenarts om hem na te laten checken, als je het eng vind om hem te wassen kan je ook hen vragen dat te doen, een beetje dierenarts helpt je graag om het kleine ding weer schoon en gezond op de been te krijgen :) . Ik zou in dit geval voor stronghold gaan, zo dood je meteen vlooien, wormen maar ook eventuele mijt. Heel veel sterkte met het ukkie!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Shimbalaya

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door Shimbalaya »

Is Stronghold niet te riskant om te gebruiken ??
In de gebruiksaanwijzing staat duidelijk dat het niet gebruikt mag worden bij zieke of verzwakte dieren.
Als ik het verhaal zo lees van TS dan verkeert het kitten niet echt in een goede gezondheid.
Of is er een speciale Stronghold op de markt voor kittens?
Laatst gewijzigd door Shimbalaya op 11 aug 2013 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
chef
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013 06:05

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door chef »

Hey.. Het gaat nu al een stuk beter! Mijn schoonmoeder had een vlooienkam en nu voelt ie zich een stuk beter. Het gtootste probleem is zn achterste. Dat puilt uit dus ik moet creme krijgen van de dierenarts. En ontworming inderdaad. Ja ik durf zelf de dierenbescherming niet echt te bellen. Ik ga het morgen bij de dierenarts melden. Chef is een stuk speelser nu. Echt een verbetering. Ik heb alles ondergespoten met frontline; bank, kleed, kussens etc. Toen ik de kitten betaalde was ik alleen nog op haar logeerkamer geweest. 3 weken geleden in de woonkamer maar toen dacht ik juist: Chef moet zsm weg hier!!! Bij mij heeft ie een schoon plekje, 3 slaapplekken, schone kattenbak en heel veel aandacht Haha! Komende 3 dagen nog vrij genomen.
Shimbalaya

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door Shimbalaya »

Is je kitten een HTK-kitten of is het een ras of een kruising?
Omdat je ervoor hebt moeten betalen ?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door eveline1982 »

Jeetje wat een mensen heb je er ook tussen! Kan me er zo boos om maken!!! Fijn dat hij zich al wat beter voelt :) .

@Shimbalaya. Tja in sommige situaties moet je tussen 2 kwade kiezen, laat je de kitten van binnen en buiten opvreten door beestjes of gebruik je een middel wat ook niet al te best is....Ik vang zelf kittens op en heb gisteren ook weer (snel) een beslissing moeten nemen met een ukkie van 8 weken wat amper 500 gr weegt en de niesziekte heeft, ga je zo een kleintje op allerlei medicijnen zetten of het nog even aankijken....Ik kies dan toch voor de medicijnen want daar hebben ze tenminste nog een kans mee.

Je had beter niet alles kunnen onderspuiten met frontline. Zorg ervoor dat de kussentjes in ieder geval even weg worden gehaald, het is niet al te best dat hij dat steeds moet inademen. Beter kan je een stukje vlooienband in de stofzuiger leggen en goed zuigen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Shimbalaya

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door Shimbalaya »

Eveline, wat dat betreft heb je natuurlijk volkomen gelijk.
Ik wist alleen niet of de DA misschien nog een ander middeltje heeft wat speciaal voor verzwakte dieren bedoeld is. Ik meen me zoiets te herinneren namelijk,kan ook op een ander forum zijn geweest.

Ben zelf altijd een beetje huiverig met vlooienmiddeltjes bij zo jonge kittens maar jij hebt duidelijk meer verstand van kittens dan ik heb.
Ik was net toevallig jouw foto-album het bekijken en toen zag ik al die kittens voorbijkomen. ;-)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door eveline1982 »

Als het even niet nodig is ontvlooi ik liever ook niet, kammetjes zijn doorgaans net zo goed en veilig! Maar als ze echt zwaar verwaarloosd zijn moet je helaas wel. Wil niet zeggen dat ik meer verstand heb, meer ervaring misschien ;) ruim 60 kittens/jongvolwassen katten hebben in mijn huis verbleven hihi.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door lisaasil12 »

ben je al bij de DA geweest? zo ja, hoe ging het? En heb je de Dierenbescherming al gebeld/laten bellen?
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
chef
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013 06:05

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door chef »

Hey goed dat je het zegt ik heb hm op een schoon kussen gelegd daar slaapt ie nu. Morgen kan ik terecht bij de arts. Meeste eitjes zijn weg. De db zei dat ze eerst een verklaring nodig heeft voor ze actie kunnen ondetnemen. Net speelde hij veel en nu slaapt ie weer. Hij springt vd bank etc dus goed teken. Heb een papje van de brokjes gemaakt en ook alles gestofzuigd. Ben blij dat ik naar de da kan morgen! !!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door eveline1982 »

Hopelijk kunnen ze wat doen met een verklaring, toch raar dat ze niet willen kijken maar heb helaas ook niet zoveel goede ervaringen met de dierenbescherming.....

Fijn dat hij lekker rondhuppeld! Zal vast wel goed komen hoor, met veel liefde, zorg en geduld :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
chef
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013 06:05

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door chef »

Echt heel erg bedankt voor de lieve reacties! Op kattenplaza forum zegt iedereen dat ie dood gaat en dat het niet schattig is maar spoed en dat ze de tranen in de ogen hadden en dan moest ik maar een taxi bestellen om naar een andere arts te gaan een half uur rijden pff. Nou hij leeft nog steeds, at net al brokjes, heeft geen diarree (maar er lagen vannacht wel 6 drolletjes op mijn hoogpolig vloerkleed haha dus misschien toch de bak verplaatsen van de hal naar de woonkamer) en ik hoef nog maar een paar uurtjes te wachten tot de afspraak met de da. Hij is wel echt veeeeel te klein en het is een htk kat trouwens. Maar volgensmij heeft dat rotmens hem nooit eten gegeven en al helemaal niet ontvlooid en ontwormd :'( hij weegt maar 255 gram en is 7 weken!! De da moet dat toch ook wel zien en krijg ik vast een verklaring!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door eveline1982 »

De kattenbak zou ik zowiezo in de woonkamer zetten, ws is de hal nog even te ver weg en kleintjes moeten eigenlijk praktisch over de bak struikelen willen ze er op tijd op gaan ;) . Fijn dat hij geen diaree heeft, dat scheelt al een heleboel! Heel veel succes bij de dierenarts straks :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
chef
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013 06:05

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door chef »

Nou we hebben ons veeel te veel zorgen gemaakt!!! De arts vond hem er goed uitzien, afgezien van de groeiachterstand. Hij zei dat het goed was dat ik hem had opgehaald. Ik moest hem ff inmasseren met frontline en hij heeft ontworming klei gekregen. Het buikje voelde goed en er wad niets ontstoken, alleen aangekoekte poep die er waarschijnlijk al een tijdje had gezeten. Hij stond helaas niet open voor de verklaring  omdat chef verder wel heel opgewekt was en absoluut niet ziek oogde. Dus ik zei dat dat wel anders was toen ik m ophaalde en dat de rest erook lusteloos bij lag. Maar hij zei: ook al belt de db, ze kan altijd weigeren open te doen oid.. Dus je kan helaas niet zo veel. Pff moeilijk! Misschien brengt ze ze inderdaad wel naar een opvang. Maar op mij reageert ze niet meer..
Plaats reactie