kitten vlooien korstjes en ontlasting.

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Shimbalaya

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door Shimbalaya »

Jammer dat de dierenarts niet wil meewerken aan de verklaring voor de dierenbescherming.
Dan kun je verder helaas weinig doen.

Maar fijn om te horen dat de DA vindt dat je katje goed uitziet.
Hopelijk komt alles weer prima in orde met je kitten.Veel succes verder met het kitten.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door Dinky »

chef schreef:Maar hij zei: ook al belt de db, ze kan altijd weigeren open te doen oid.. Dus je kan helaas niet zo veel. Pff moeilijk! Misschien brengt ze ze inderdaad wel naar een opvang. Maar op mij reageert ze niet meer..
Tsja en als iedereen zo gaat redeneren wordt er nooit iets gemeld bij de dierenbescherming...... Het is aan de dierenbescherming om het te beoordelen of en wat ze ermee doen, niet de dierenarts..... Vooral als hij zelf nog aangeeft dat jullie er goed aan hebben gedaan om hem op te halen....

Maar wel fijn dat chef er verder goed uitziet :)
Probeer die mensen nu los te laten nu je niets meer kan doen daar tegen en richt je op het geluk dat chef heeft gehad dat hij bij jou terecht is gekomen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door eveline1982 »

Frontline werkt niet, is alleen gif erop smeren wat toch geen nut heeft. Beter is dagelijks kammen tot je geen vlooienpoepjes meer vind en daarna een paar keer per week. Ontvlooien kan je het beste doen als ze 1.5 kg wegen. Jammer dat de dierenarts niet mee werkt, maar ergens snap ik het wel, aangezien de DB amper wat mag doen :( . Hopelijk brengt ze ze snel ergens goed onder!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door mittenslief »

toch krijgen alle kittens hier stronghold (de versie tot 2,7kg) enn dat gaat altijd supergoed....ik krijg nu vooral oormijt binnen en daar helpt stronghold ook goed tegen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door eveline1982 »

Weet je dat ik nog nooit kittens met oormijt hier heb binnen gekregen, de dierenarts staat er ook steeds van te kijken hahaha. Stronghold werkt ook erg goed, en is stukken beter als frontline (het werkt gewoon echt niet, net als exill) dus zou inderdaad liever dat gebruiken dan iets anders. Toch doe ik het liever niet, ik ben van het kammenkammenkammen hahaha. Banjer is als kitten bijna dood gegaan door ontvlooien, en ben daar sindsdien heel erg huiverig van geworden. De volwassen dieren, en oudere kittens krijgen overigens wel een pipet in de nek, van bolfo gold.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door mittenslief »

nee dit is ook het eerste jaar dat we er vreselijk last van hebben....niet alleen bij mij maar veel kittens komen binnen met oormijt en tja das ff vreselijk besmettelijk, dus dan toch maar een pipetje stronghold erop en whahahha oortjes wassen met parafine(vinden ze niet leuk hoor)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten vlooien korstjes en ontlasting.

Bericht door eveline1982 »

Kan ik me voorstellen, ach hier komen ze allemaal met niesziekte binnen lijkt wel hahahah was blij dat de 2 pantertjes zo gezond oogde! (op verschikkelijke wormenbuiken na dan). Sorry voor het misbruiken van je topic hihi
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie