Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door nellebel »

we lijken net een stel katten, die springen ook zo op de kast hahaha
maar nee, niet leuk als zo iemand even met zo´n opmerking komt. er hoeft er maar eentje aan het twijfelen te raken en zijn kat niet behandelen terwijl het nodig is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door Dinky »

Ja, vooral als je zijn andere berichten niet kent (waar hij in elk onderwerp zijn voer aan het promoten was, berichten zijn al verwijderd door admin) zou je het serieus kunnen gaan nemen :(

Natuurlijk moet je niet te snel antibiotica willen geven maar bij zo'n klein kitten met een nog niet volgroeide weerstand in combinatie met ziekte zou ik het juist wel geven om hem er doorheen te helpen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door Shimbalaya »

We dwalen ondertussen flink van het onderwerp af....Sorry Freya.
Maar toch:
In veel gevallen moet je wel AB gebruiken,dan heb je geen andere keus wil je de gezondheid van je kat niet nog verder in gevaar brengen.

In een eerder bericht( ander topic) heb ik gezegd dat ik geen voorstander ben van AB,tenzij absoluut noodzakelijk.
Want met onze vorige katten ging ik altijd naar een homeopathische DA die helaas niet meer werkzaam is.
Toen onze poes een tijdje geleden diarree kreeg heb ik hier om advies gevraagd over AB en of ik colloidaal zilver kon gebruiken ter vervanging van de AB.

Maar plotseling verslechterde haar toestand zo erg,ik zag haar voor mijn ogen steeds zwakker worden door de ernstige diarree.
Ik ben toen onmiddelijk met de AB-kuur begonnen want bij zilverwater duurt het te lang voordat je resultaat bereikt.En dat kon ik me niet veroorloven.
In zo'n gevallen moet je echt geen seconde meer twijfelen.
En zeker niet als je Anne's en Wendy's verhaal leest over de vreselijke gevolgen die onbehandelde niesziekte kan hebben. Te erg voor woorden.

Terug on-topic: Freya,hoe gaat het nu met je kitten?
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door Freya13 »

dankjewel voor de interesse
en voor alle duidelijkheid: ik ben ook niet echt een fan van te veel medicijnen, maar als je zo'n kleintje van negen weken op een kussen ziet liggen, te zwak om het kopje op te tillen, dan moet er echt iets gebeuren hoor

maar ter zake: Miep doet het op dit moment heel erg goed :) ... ze is natuurlijk nog onder de invloed van de injectie met pijnstiller - koortswerend middel die ze van de dierenarts kreeg, maar ze loopt opnieuw rond in huis, speelt, eet, min of meer zoals normaal dus ... misschien slaapt ze nog iets meer dan anders
die injectie zou 48 uur werken, dus morgen wordt het effe spannend om te zien of de koorts weg blijft en of de algemene toestand zo goed blijft

dus blijven duimen alsjeblieft :-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door Dinky »

Fijn dat er zo'n vooruitgang in zit :-)
Duimen blijven draaien voor Miep ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door Shimbalaya »

Ik blijf ook duimen voor dat kleine hummeltje !
Goed om te horen dat Miep weer eet en speelt, hopelijk blijft dat ook zo.Beterschap voor je kleine meisje en hou ons op de hoogte hè. :smile:
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door xdenise »

Gelukkig gaat het beter met Miep! :D
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door Anne87 »

Goed om te horen dat het wat beter gaat met Miep! We duimen voor haar!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door eveline1982 »

Fijn om te horen dat het beter gaat. Natuurlijk is ab niet perfect voor zo een ukkie, maar zonder redden ze het zowiezo niet als ze er koorts bij krijgen en het op de gewrichten of de hersentjes slaat. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden....Hopen dat ze er snel weer helemaal is :) De duimen draaien mee op volle toeren!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Denken jullie even mee? Ik weet het niet meer ...

Bericht door BloemTetsu »

Gelukkig gaat het wat beter met Miep.
De duimen draaien hier!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie