Vlooien en wormen: welk merk gebruiken?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veetee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 mei 2013 20:47

Vlooien en wormen: welk merk gebruiken?

Bericht door veetee »

Hallo!

Ik zou graag willen weten welk merk anti-vlo jullie gebruiken en anti-worm. En gebruiken jullie pipetten, pasta of tabletjes? En wat ik jullie ervaring? Wat is het fijnst?

Groetjes :grin:
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Vlooien en wormen: welk merk gebruiken?

Bericht door Kattebeest »

De meningen zijn wat verdeeld. Er zijn meerdere producten die goed werken. Al in deze recente topics gekeken?

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 23&t=27833
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 63&t=27844

Gebruik hier Stronghold en dat gaat tot nu toe goed. Solo-kater, gebruik een pipetje. Voordeel van Stronghold is dat je geen sloot rommel in het nekje hoeft te doen. Het is een klein pipetje en het spul droogt snel op. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Frontline (niet gebruiken, werkt niet of nauwelijks). Stronghold werkt tegen vlooien (inclusief anticonceptie vlooien) , oormijt en verschillende wormen. Het zou ook teken weerhouden zich op je katzel vast te bijten maar heb zelf nog geen middel gevonden wat daar echt goed tegen werkt.

Edit: werkt niet tegen lintworm, daarvoor moet je extra anti-worm tabletjes geven. Kan zo snel niet op de naam komen maar haal de mini-tabletjes bij de da.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Vlooien en wormen: welk merk gebruiken?

Bericht door mittenslief »

ja stronghold is ideaal, voor ontvlooien en ontwormen tegelijk, milbamax is ideaal voor de ontworming
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vlooien en wormen: welk merk gebruiken?

Bericht door Adriana »

Kattebeest schreef:daarvoor moet je extra anti-worm tabletjes geven. Kan zo snel niet op de naam komen maar haal de mini-tabletjes bij de da.
wat mittenslief ook schrijft, denk dat je milbemax bedoelt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Vlooien en wormen: welk merk gebruiken?

Bericht door Kattebeest »

Ja, dat is het!
Bedankt Adriana en Mittenslief.

Nog steeds last van de hitte. Denken gaat wat moeilijker....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kiki Van Muizenpluis
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 09:53
Locatie: Amsterdam

Re: Vlooien en wormen: welk merk gebruiken?

Bericht door Kiki Van Muizenpluis »

Hoi. We zijn net nieuw op dit forum.
Muizenpluis senior poes, kreeg opeens een vreselijke uitbarsting van bultjes en korstjes op rug en
vanaf de staart, kortom Vlooien allergie.

Ik heb alle informatie al opgezocht over de vlooienallergie bij katten, het is waar zelfs een binnen kat vlooien op kan lopen, of het die eitjes zijn ? maar als er muggen uit China weten te overleven tot in Nederland, waarom dan niet ook een chinese vlo, of weet ik veel waar vandaan.

Gebruik gewoon altijd het meest nieuwe vlooienmiddel wat er is, grootste kans dat de vlooien waar ze dan ook vandaan komen die chemische verbinding nog niet kennen (daarmee niet resistent zijn) dan daardoor dood gaan of het hazenpad kiezen. (dus blijven stofzuigen)

Bolfo Gold, hebben we nu gebruikt, ik kan het niet controleren want de korstjes verdwijnen er niet direct mee natuurlijk, maar ze is een stuk rustiger en minder aan het likken en bijten, ik denk dat het werkt.
Plaats reactie