word gek! vlooienjacht.

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

word gek! vlooienjacht.

Bericht door klitteband »

Vanalles gelezen over de jacht op vlooien maar heb toch een vraagje.

2 weken geleden 1 vlo gevonden op 1 van onze twee katten.
Toen meteen een pipetje gebruikt voor beide.
Het huis is nog nooit zo schoon geweest en de katten lachen zich rot omdat ze bijna om het uur helemaal worden uitgepluist...ze gaan er gewoon voor liggen.
Vandaag na het vinden van de 2de vlo is het actie dag. Alles wat los is is gewassen.
Alle kamers van onder tot boven ingesrayed.
Terwijl ik dit schrijf heb ik me met beide heren teruggetrokken in de slaapkamer tegen de dampen.

Maar vrijend met de katten vind ik toch weer een vlo! In mijn ' schone' slaapkamer!

HELP!!!

Mag ik ze nog zo'n pipetje geven nu na twee weken.
Het voelt anders een beetje als water na de zee dragen.

Als iemand alsjeblieft advies kan geven....zou super zijn.
Mijn man is instaat om het hele huis leeg te trekken en loopt de hele dag te krabben...misschien ook een pipetje voor hem...hihi

Alvast bedankt.
Shimbalaya

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door Shimbalaya »

Hallo Klitteband,

Normaal mag je slechts 1x per maand zo'n pipetje geven en niet weer na 2 weken.De kans is groot dat je katten daarmee vergiftigingsverschijnselen gaan krijgen..

Ik weet uit ervaring dat het effe kan duren voordat alle vlooien ook echt om zeep zijn geholpen.Enkele jaren geleden hadden we hier ook vlooien.
Ik heb ook iedere dag alles gestofzuigd van boven tot onder,alle kamers met vlooienspray behandeld,kat meerdere keren per dag met vlooienkam gecontroleerd,alles gewassen op minimaal 60 graden enz. Het werd bijna een obsessie.
Maar 1 vlooitje hoeft de dans maar te ontspringen en je kan weer van voren af aan beginnen.

Je kunt niet veel meer doen dan datgene wat je nu ook al gedaan hebt en geduldig zijn.
En vooral dagelijks alles goed stofzuigen.Vergeet vooral niet om de stofzuigerzakken regelmatig te vervangen en doe ook wat vlooienpoeder in de stofzuigerzak.(als je dat niet al gedaan hebt ;-) )
En welk vlooienmiddel gebruik je eigenlijk?
Hopelijk geen Frontline ,want dat heeft hier niet geholpen tegen de vlooien.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door eveline1982 »

Doe een stukje van een vlooienbandje in de stofzuiger, dat word nl nog wel is vergeten en het is daar zo een lekkere warme plek voor vlooien :) . Ik vang kittens op en die komen regelmatig onder de vlooien binnen. Hen kam ik vrijwel dagelijks, mijn katten en de kittens boven de 1.5 kg worden behandeld met bolfo gold. Ik heb hier, sinds ik bolfo gebruik, geen vlooienplaag meer gehad. Frontline en exil zijn middelen die echt niks meer doen, daar zijn de vlooien resistent voor geworden.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door klitteband »

Dank voor jullie snelle reactie.
Onze katten zijn altijd binnenkatten geweest en hebben nooit eerder pipetjes gehad en ook nooit vlooien. (Ik wist dat niet, we hebben ze overgenomen van mijn man zijn dochter).
We hebben wel frontline gebruikt . Ik lees dat het bij sommige katten wel geholpen heeft.
Maar iets anders is zo gehaald.

Hoelang na zo, n pipetje vallen die krengen dood van de kat af...?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door Kattebeest »

Euhhh, niet gek worden. Geduld en doorzettingsvermogen, dan kom je er wel.

Frontline werkte hier op een gegeven ogenblik niet meer. De vlooien vielen nauwelijks dood neer. Overgegaan op Stronghold en het vlooienprobleem was na twee dagen voorbij. Daar zaten wel vier weken tussen i.v.m. gevaar voor overdosering, dat was zeker geen leuke tijd.

Zelf geen schoonheidskoningin wat huishouden betreft en zelfs met deze houding geen verdelgingsbedrijf nodig gehad om van de vlooien af te komen. En ja, hier en daar nog vaste vloerbedekking ook nog.

Zou op een ander middel overstappen zodra het kan. Zie tips van mijn voorgangers en andere zeer recente topics over vlooien.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Shimbalaya

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door Shimbalaya »

De Stronghold kan ik ook zeker aanbevelen,dat heeft hier zeer goed geholpen.Is wel iets duurder dan de Frontline maar dan heb je ook een echt goed middel.
Niet alle dierenartsen verkopen Stronghold,dus gewoon effe wat DA's gaan bellen.
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door klitteband »

Bedankt.

Ik ga zeker op speurtocht.
Nog een vraagje (misschien een lui vraagje)
Moet ik kamers waar ikzelf nauwelijks kom en de katten nooit ook helemaal uit elkaar trekken?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door Adriana »

vlooien-eitjes die uitkomen, zoeken warmbloedige schepsels op, doorgaans katzels.
dat is dus de verzamelplaats!
het kost je erg veel moeite om die kamers overhoop te halen en de kans dat je de vlooieneitjes vindt is nihil. vlooieneitjes kunnen overigens niet vliegen...

je katzels zijn al behandeld en iedere vlo die hun bloed drinkt wordt dizzy en valt hopelijk dood neer.
je kunt dat proces versnellen door ze door de vlooienkam te halen en dat doe je dus al.
anti vlooienband in de stofzuiger(s) zorgt ook voor snel inslapen van de babyvlooien.

dan is het in deze wedstrijd dus kwestie van geduld als alle middelen in stelling zijn gebracht. :pdtduel:

anti vlooienspul is gif, dus lees de bijsluiters (internet),
volg de raadgevingen op en ga zelf aan de valeriaanthee..
want hoezo gek worden van een paar vlooien..????

:pdtbud: die wedstrijd win je altijd!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door klitteband »

Ach het heeft misschien ook z'n voordelen. Het huis is lekker schoon.
Mijn man heeft al twee keer gebeld of "ze"" al weg zijn haha
Toen hij gister het woord Vlo hoorde is hij fanatiek het hele huis gaan stofzuigen.
Ik denk dat ik maar eens vaker een "vlo" zie.....hihi
LamiaTheDevourer
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2013 13:33

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door LamiaTheDevourer »

@ eveline1982

3 maanden terug had ik ook exil (op aanraden van de dierenspeciaal zaak. Eeyore had nog niet veel vlooien op dat moment) maar na dat moment kreeg hij steeds meer en meer. nu heb ik 2 maanden lang frontline combo gebruikt (op aanraden van mijn dierenarts...) nou echt niet dat ze dood willen. Ik wist niet dat vlooien resistent zijn voor deze 2 merken! (en daar betaal je wel rib uit je lijf voor...)
Shimbalaya

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door Shimbalaya »

Wij hadden destijds ook de Frontline Combo van de DA gekregen,die dus niet bleek te werken.
Hier kwamen we pas na 2 maanden achter,tegen die tijd zaten de vlooien door het hele huis!
Bij de dagelijkse borstelbeurten van onze kat vonden we slechts af en toe een vlo.
In alle artikelen op internet staat dan ook dat slechts 5% tot 10 % van de vlooien en eitjes zich op het dier zelf bevinden,de overige zitten in huis verspreid.

Naderhand dus bij dezelfde DA om Stronghold gevraagd die wel goed heeft geholpen.
Toen ik bij de DA klaagde over de Frontline zei hij dat ik de eerste was die klaagde over dit middel. :???:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: word gek! vlooienjacht.

Bericht door eveline1982 »

Ja helaas word het nog steeds door speciaalzaken en sommige dierenartsen aangeboden maar het werkt echt niet! Mijn dierenarts heeft me aangeraden een beetje te combineren met de betere vlooienmiddelen, maar ik ben vooralsnog erg tevreden over bolfo gold, en ga wel wisselen als het niet meer werkt ;) .

Ik heb verlede jaar een keer een natuurlijk middel gebruikt. De brandwonden stonden in de nekken van zowel me honden als katten (natuurlijk wel de juiste varianten voor de juiste dieren gebruikt) dierenarts ging het uitzoeken, maar de winkel deed het af met een mooi verhaal dat ik de eerste was die klaagde. Via fb kwam ik erachter dat ze wel degelijk klachten hadden gehad van mensen die ik notabene kon! Overigens heb ik het al een poosje niet meer zien liggen, hopelijk hebben de klachten geholpen.

Ik zou nog even een week of 2 wachten tot je opnieuw gaat ontvlooien Klitteband. Ondanks dat het geen wereldspul is, blijft het wel gif.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie