Iemand ervaring met behandeling tumor met 'Masivet'?

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Iemand ervaring met behandeling tumor met 'Masivet'?

Bericht door Madelein »

Hallo,
Onze poes heeft helaas een kwaadaardige tumor in haar bek. Voor het hele verhaal: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 75&t=27801

De tumor is weggehaald, maar de snijvlakken zijn niet schoon. Dit betekend dat de tumor terugkomt. Wanneer weten we niet helaas...
We kunnen haar laten bestralen, maar dat vinden we geen optie. Het is een kitten opvang poesje, en al haar hele leven enorm gestresst. Ik geniet dan nu nog liever van haar dan dat ik haar zoveel stress aandoe.
De oncoloog stelt ons voor om haar te gaan 'behandelen' met masivet. Dit is een medicijn wat bepaalde receptoren remt, en waardoor de kans is dat de tumor minder snel terug komt. Het kan dus zijn dat we hiermee tijd kopen. Het schijnt een vrij nieuw middel te zijn, en het werkt ook niet bij alle katten.
Het is geen chemo, dus ze wordt er als het goed is niet ziek van.

Is er toevallig iemand op dit forum die hier ervaring mee heeft?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Iemand ervaring met behandeling tumor met 'Masivet'?

Bericht door Adriana »

http://www.masivet.com/

bij de faq's (linker verticale kolom) staat alineagewijs en in het engels vrij veel informatie over masivet, toepassingen en voorzorgen.

heb een paar fora afgezocht maar daar geen masivet-ervaringen.. ook niet op het kattenforum..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Iemand ervaring met behandeling tumor met 'Masivet'?

Bericht door Rosalie123 »

Toevallig hebben vrienden van mij een main coon kater van 1,5 met hetzelfde, tumor in zijn bek die steeds terugkomt. Hij is er nu 2 keer aan geopereerd. Volgens mij overwegen zij ook dit middel te gaan gebruiken. Hun dierenarts stond er positief tegenover...

Laat je je bevindingen nog eens hier achter of het werkt?
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Re: Iemand ervaring met behandeling tumor met 'Masivet'?

Bericht door Madelein »

Bedankt voor jullie reacties.
Wij hebben vandaag besloten niet met het middel te beginnen.
Poes is nu nog erg goed. We willen het gevecht van om de dag een pil en 1x per week bloed afnemen niet aan gaan. We krijgen dan nog geen enkele garantie dat het iets doet. We genieten liever van haar nu ze nog gezond en fit is, dan haar bang maken voor ons omdat we steeds nare dingen moeten doen.
Plaats reactie