caya vreemd

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

caya vreemd

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hallo!
Caya is altijd al geen grote eter geweest,
Maar sinds gister eet ze de hele dag niet, alleen rond etenstijd dan eet ze haat natvoer en paar brokjes op.
voor de rest van de dag ( ik voer ochtend tussen de middag avond en voor t na bed gaan) eet ze t niet
ze ziet mij met t schoteltje eten en rent dan vrolijk achter mij aan omdat ik ze apart voer ern vervolgens kijkt ze erna en eet niet. terwijl ik op t moment drie soorten merken heb RC sterilised RC sensible en sanabel sensitive


als ik het in me hand neem en ze los voer op de bank dan leg ik t voor caya op de bank en gizmo uit de hand, dan eet ze t wel, ook niet vol volle teugen maar ze eet dan wel .
verder heb ik in haar bekkie gekeken en ziet er goed uit , tandjes zijn mooi wit en niks raars op tandvees is heel licht roze gehemelte ook tongetje ziet er goed uit.
ja ze ruikt wat alsik haar hele bekkie los trek,maar dat is bij giz ook, als ik nooit me tanden zou poetsen zou ik ook niet fris ruiken.

Ook kauwt zij echt haar brokjes heeft ze altijd gedaan , en giz niet, dat is hap slik weg
verder merk ik niks aan haar, lekker druk en de warmte intresseertt haar niks.
wel zag ik toen ik net thuis kwam, een plasje vocht op de grond met bruinig spul erdoorheen toen ik t met keukenpapier opveegde zaten er ook haren tussen..
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: caya vreemd

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

of is dit normaal, dat door de warmte ze miss niet echt honger heeft ofzo? net zoals wij mensen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: caya vreemd

Bericht door Ikey »

Ik zou haar even in de gaten houden. Misschien komt het toch door de warmte, ondanks dat verder niks aan haar merkt. Ik heb ook altijd minder honger als het warm is.
Skippy eet ook slecht, ik leg nu standaard voor haar een paar brokjes neer op een (hoge) plek waar Diesel niet komt. Dan kan ze af en toe een paar brokjes eten ipv in een keer heel veel, wat ze nooit doet. Misschien kun je ook zoiets doen voor Caya :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: caya vreemd

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

klopt paula dat heb ik ook gedaan maar als ik dan thuis komt staat er een gilllende gizmo onder de hoge vensterbank en allle brokjes liggen er nog.. haha
frustrerend als ze niet wil eten, ik denk dat ze maar 20 gram eet aan brokjes op een dag en 30 gram natvoer. kan ze toch ook niet op leven of verbeeld ik me dat? ik kijk t wel ff aan, alleen blijft t voorlopig nogzo warm, word zelfs nog warmer,
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: caya vreemd

Bericht door Ikey »

Zolang ze niet te mager wordt zal die 50 gram prima zijn voor haar. Misschien dat ze de merken die je hebt niet lekker vindt?

Oh ja, om diezelfde reden, dat Skippy weinig eet, geef ik haar nog steeds kittenbrokjes, daar zit meer energie/vetten in. Zou ik aan Gizmo niet geven ;-) Die is net als Diesel, lui en een echte bourgondiër :lol: maar dat zou voor Gaya wel een idee zijn :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: caya vreemd

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

ik vind haar mager, maarjah dat is miss omdat ik gizmo ernaast zie hihi
dierenarts vond haar zaterdag keurig op gewicht en ze moest onder de 4 kilo blijven vonden ze daar ze weegt 3,75
Dus dat zou netjes zijn
Ik hou t f in de gaten
lijkt me sterk dat t aan de brokjes ligt, ze eet die altijd... en nu de rc sensible erbij, ook al lust ze die niet dan ken ze die andere toch eten? erg lastig vind ik t
Miss is er niks hoor.
maar t valt me gewoon op.
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: caya vreemd

Bericht door Ikey »

Nee, dan zal het niet aan de brokjes liggen. Het zal vanzelf wel bijtrekken en ze is inderdaad mooi op gewicht :) Skippy is net de 3 kilo over, maar dat is nog zo'n klein propje :) Maar inderdaad ook hier, in vergelijking met Diesel die 5,5 kilo is... ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: caya vreemd

Bericht door eveline1982 »

De katten eten hier ook minder nu het zo warm is. Op de kittens hun bord na, blijft er in alle bakjes vlees over en de brokken gaan ook minder snel. Denk dat het met de warmte te maken heeft.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: caya vreemd

Bericht door Dinky »

Gizmobritsekorthaar schreef:wel zag ik toen ik net thuis kwam, een plasje vocht op de grond met bruinig spul erdoorheen toen ik t met keukenpapier opveegde zaten er ook haren tussen..
Wanneer dit inderdaad van Caya is (en ik weet dat je dat niet weet omdat je er niet bij was) dan zou het kunnen zijn dat er bij Caya een haarbal in de weg zit.

Snap ook dat het voor jou lastig in te schatten is of ze te mager wordt nu je Gizmo er naast hebt lopen :lol: Wel zou je haar gewicht in de gaten kunnen houden om te zien of ze ook afvalt ;)

Merk aan mijzelf ook dat ik er slecht aan denk te eten en te drinken (heb het nu pontificaal naast me staan, anders vergeet ik het simpelweg), komt door het warme weer. Heb het al meer gelezen dat katten dan ook minder eten ;) Eventueel zou je erover kunnen denken (als je bang bent dat ze te weinig binnen krijgt) om de ochtendmaaltijd ook uit de hand te laten eten bijvoorbeeld ;)

@Paula: Wow, Dieseltje groeit maar flink door! Is Dinky nu wel ruim voorbij in gewicht (nou is het natuurlijk ook een kater en Dinky is vrij klein van formaat)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: caya vreemd

Bericht door nellebel »

hier eten ze nu ook minder. ja zelfs dikke gijs.
ze krijgen nu extra kattenmelk (geef ik normaal zelden) en door het natvoer doe ik extra water. ondanks dat ze goed drinken hier.
mogelijk ook een haarbal die in de weg zit. duurt bij guusje ook wel eens een paar dagen dat ze wat kokhalst enz totdat de haarbal eruit is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: caya vreemd

Bericht door Ikey »

Kattenmelk is een goed idee met dit weer, ik heb nog sojamelk staan, zal ze daar eens iets van geven :)

@ Mirjam, ik ben benieuwd hoe groot Diesel gaat worden en hoeveel groter dan Dinky dat dan is ;-) Eigenlijk zouden we ze eens kennis met elkaar moeten laten maken, maar denk dat ze dat zelf niet zo geslaagd vinden ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: caya vreemd

Bericht door BloemTetsu »

Alleen Elfie eet al een week slecht. De 10 gram per keer gaan er amper in. De andere sluit ik op in hun eigen voederkamer, anders laat ze alles staan. Als we haar tussendoor de restjes voeren eet ze die wel.

Tetsu had een tijd terug ook een haarbal. Duurde dagen voordat die eruit was ondertussen bleef er weinig voor in zijn maag zitten.

Kattenmelk had ik nog staan, jammer genoeg over datum.

Tetsu is 4,5 kilo en toch een mannetje.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: caya vreemd

Bericht door Dinky »

@Paula: denk inderdaad dat ze dat zelf niet zo'n geslaagd idee zullen vinden :lol: Kunnen er dan beter meetlint naast houden voor zowel hoogte als lengte (neus tot staartwortel) om formaat te vergelijken ;)
Dinky is in elk geval kleiner dan de andere katten die ik in haar buurt heb gezien en weegt toch 4,5 kilo toen ik haar de laatste keer heb gewogen (omdat ze er zo'n hekel aan heeft als ik haar oppak heb ik dat al halfjaar niet meer gedaan).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: caya vreemd

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Thnx allemaal
Paula diesel 5,5 kilo? Geen Brit? Hahaha
achjaaaa gizmo heeft geen last van eten denk als hij X niet eet dat er flink wat mis is haha

Ik hoop dat t die haarbal is een warmte
maar dacht dat haarbal langwerpig iets is dit was plasje water met bruinig ertussen op keuken papier zag ik dat er haren tussen zaten
hoop dat de kleine meid snel gaat eten :)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9345
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: caya vreemd

Bericht door castratenkoor »

Bij mij wordt er ook slecht gegeten momenteel. Ik meng 80 gram Carnibest met 100 gram blik voor de hele groep. En daar kan ik dan meer dan de helft nog van weggooien ook.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie