poes 3 en 1/2 draait ineens rondjes?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
savannah333
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2013 00:20

poes 3 en 1/2 draait ineens rondjes?

Bericht door savannah333 »

Hoi Hoi,

Ik heb 2 poesjes zusjes van elkaar nu 3 jaar en 3 maanden.
Nu heb ik een van de poezen al eens een keer helemaal laten onderzoeken bloed prikken, röntgenfoto's maar niks aan de hand.
Omdat ik toen al een idee had dat er iets was hij spint heel erg hard en net of die het tijdens het spinnen benauwd heeft.
Maar toen ik ze pas had gekocht 7 weekjes oud waren ze nog niet ingeent tegen niesziekte en niest allebei best veel. dus dacht dat het kwam omdat ze niesziekte hebben gehad in der jonge leventje.
Maar nu 1 jaar later na de onderzoeken die mun poes abby heeft gehad, draait die ineens af en toe een rondje en begint dan te mauwen.
Vind het behoorlijk vreemd zo ineens ze doet het als ze schrikt van mun dochtertje(peuter dus best druk en maakt onverwachtse bewegingen).
Dit is pas vanaf gisteren aan de gang net lag ze op mun bed en draaide uit het niets een rondje en mauwde daar ook raar bij. net of ze niet wist wat er gebeurde.
Ga morgen ook gelijk de dierenarts bellen want ik vertrouw het niet.
Heb ook al gekeken of ze geen vlooien had en dat is niet zo.
Toch wilde ik hier even mijn vraag stellen in de hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en het hopelijk uiteindelijk iets onschuldigs is pffffff maak me zo druk!

Bedankt alvast

Groetjes Samantha
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: poes 3 en 1/2 draait ineens rondjes?

Bericht door castratenkoor »

Mijn ervaring met rondjes draaien was toen een hersenbloeding. Dan vallen ze om en gaan rondjes draaien. Ik heb dat zowel met een kat als met een konijn meegemaakt.
Het kan uiteraard iets veel onschuldigers zijn. Succes bij de dierenarts.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: poes 3 en 1/2 draait ineens rondjes?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb heel lang zitten denken (ja ja zo vroeg in de morgen) wat nou het woord mun is staat er een paar keer in en snapte de zinnen niet. Nu tijdje later weet ik het wel, maar leest niet lekker hahahaha :)

Zelf denk ik dus ook net Als Dinie dat het een bloeding is. Mijn kater deed dat ook na een Tia.
savannah333
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2013 00:20

Re: poes 3 en 1/2 draait ineens rondjes?

Bericht door savannah333 »

Hallo bedankt voor jullie antwoorden mijn kat heeft zojuist in 2 dagen tijd 3 aanvallen gehad met slijm uit zijn mond!
Wij zijn bij de dierenarts geweest en de dierenarts denk dat die kleine hersenbloedinkjes heeft gehad dus ze hebben haar een spuit gegeven en medicijnen die ik om de dag om 8 uur moet geven.
Ik heb alleen zo n vreemd gevoel dat het epilepsie is maar de dierenarts zal het wel beter weten!
Hij heeft zonet de 3de gehad 3 uur naar de spuit dus de dierenarts gebeld of dit normaal is maar de spuit werkt pas na 4 uur dus nog even afwachten pfffff ben helemaal op nu en hoop dat het gauw beter gaat met mijn lieve poes
savannah333
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2013 00:20

Re: poes 3 en 1/2 draait ineens rondjes?

Bericht door savannah333 »

Nou ze heeft toch epilepsie maar goed dat mijn man de aanval opgenomen heeft! En de andere medicijnen sloegen ook niet aan. Nu krijgt ze 2 maak daags fenobarbital een halve per keer. En nu was ze een paar dagen zonder aanvallen alleen vandaag probeert er steeds een aanval door de medicijnen heen te breken maar het zet gelukkig nietdoor de dierenarts gaf al aan dat de bloed spiegel eerst goed moet zijn door de medicijnen en dat duurt een paar weken en dan nog is epilepsie niet helemaal tegen te houden. Maar heel af en toe een aanval kon geen kwaad vandaap dat abby ook levenslang aan de medicijnen moet!

Hebben meer mensen hier ervaring met een kat die aan epilepsie lijd?
Plaats reactie