Wond lip na verwijderen tumor kaak, advies nodig!

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Wond lip na verwijderen tumor kaak, advies nodig!

Bericht door Madelein »

Onze poes is afgelopen dinsdag geopereerd aan een tumor bij een hoektand.
Er is een stukje van haar bovenkaak weggehaald, met de hoektand erbij.
De eerste dagen was ze een zielig hoopje. Nu is ze eigenlijk weer helemaal zichzelf. We hebben de pijnstilling gestopt, ze eet weer, speelt weer!

De eerste dagen met name, heeft ze veel langs haar lip aan die kant gelikt, waardoor het haar weg is gegaan. Nu lijkt het echt een wondje te worden, zitten ook korstjes op.

Ik heb al geprobeerd calendula zalf en bepanthen zalf er op te smeren, maar ze likt het natuurlijk gelijk weer eraf :).
Iemand tips???
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wond lip na verwijderen tumor kaak, advies nodig!

Bericht door Adriana »

welkom op het forum met een lastig probleem..

je schrijft: nu lijkt het een wondje te worden..
is het echt een wondje of kaal en rood en beeje geirriteerd.. ?

ze zal denk ik alle zalf eraf likken en je zou kunnen proberen heel snel helende zalf (bv honingzalf) op die plek zoveel mogelijk in te masseren. door het masseren stimuleer je daar de bloedsomloop en hopelijk dringt er dan ook zalf door op die plek, in plaats van dat het er onmiddellijk afgelikt wordt. nu zitten er in het speeksel ook erg goeie stofjes, dus anders dat het daardoor missch geirriteerd wordt, kan het niet zo veel kwaad.

kan het zijn dat er nog (oplossende?) hechtingen in die bovenkaak zitten? dat gaat na een paar dagen trekken en het zou kunnen zijn dat ze daar 'last' van heeft en daarom zo aan die plek likt. en dan is het een kwestie van een paar dagen irritatie en zou erna het likken over moeten zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Re: Wond lip na verwijderen tumor kaak, advies nodig!

Bericht door Madelein »

Dank je wel :)
En bedankt voor je snelle reactie!

Het plekje is echt na de operatie gekomen. Eerst werd het kaal, en nu is het een beetje open. Niet tot bloedens toe, maar lijkt meer een soort vochtig plekje, ik wil niet zeggen een 'smet' plekje, maar daar lijkt het wel het meest op.
Haar hoektand van de onderkaak schaaft er af en toe ook langs denk ik.
Ze likt nu wel een stuk minder dan in het begin.
Ik ga proberen toch een paar keer per dag wat zalf erop te krijgen, inderdaad wat langer inmasseren, goeie tip!
Plaats reactie