Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
kikki2490
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 18:42

Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kikki2490 »

Hallo allemaal!

Mijn poes Pip is nu 6 weken geleden bevallen van 4 kittens. er werden eerst 3 gezonde grijze kittens geboren. 1 kater en 2 poesjes. Ongeveer 2 uur later begon ze heel raar te doen. Bleek dat er nog een kitten aankwam. Mijn vriend heeft haar geholpen deze kitten geboren te laten worden, want dit ging erg moeizaam. De andere dag toen ze allemaal schoongelikt waren bleek dat deze kitten die zwart wit is geen staart had, en haar achterpootjes zaten opsekop. Ik maakte me nogal zorgen, en heb op internet gezocht naar vergelijkbare situaties. Bij vrijwel alles wat ik vond stond dat je het kon masseren, en dat het later uit zichzelf goed zou groeien. Zo gezegd zo gedaan. Nu is ze 6 weken oud. Eet en drinkt goed, en is heel erg actief. De achterpootjes strekt ze languit en dan trekt ze ze weer in. het ziet er meer uit als het huppen van een konijn. Als ze zit zit ze scheef. haar voorpoten zijn heel erg sterk geworden, en ze is ook erg lief en knuffelig. Alleen laat ze haar ontlasting lopen. alsof ze geen controle heeft over haar sluitspier. Ze klimt goed op de bank stoelen etc, en daar laat ze stempels achter van ontlasting aan haar billen. Weet iemand wat dit zou kunnen betekenen? of het ooit goed komt? en of het kwaad kan dat ze een afwijking heeft??

Groetjes kikki2490
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kansarmedieren »

Al naar een dierenarts met het kitten geweest lijkt me de aangewezen persoon voor zulke vragen. En voor een medisch onderzoek voor wat er nu werkelijk aan de hand is. Had ik persoonlijk al 6 weken eerder gedaan.
kikki2490
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 18:42

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kikki2490 »

Ik heb een dierenarts gebeld en die zei me dat ik het even aan kon kijken, als ze verder goed eet en drinkt dan kon het vanzelf goed komen. Vandaar dat ik dat 6 weken geleden niet heb gedaan.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kansarmedieren »

Misschien nu wel een dierenarts laten kijken want dat met de ontlasting lijkt me het grootste probleem. Die pootjes daar valt mee te leven maar ontlasting laten lopen dat lijkt me niet acceptabel voor het dier en de verzorgers. Ik hoop dat er wat aan te doen is.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door eveline1982 »

Dit noem je kikkerpootjes :) . Bij mijn poes haar 2de nestje zat ook zo een kitten, alleen dan wel met staart. inderdaad is fisio erg goed, lichte druk uitoefenen tot ze zelf terug duwt. De kitten van mijn poes, woont bij me zusje, een maatje erbij heeft haar erg geholpen met alles te leren. Ze was wat trager met klimmen etc maar dit is helemaal goed gekomen, ze is nu zo een 2.5 jaar oud en op lichte o pootjes na niks aan de hand. Geestelijk is ze ook wat achter gebleven, maar ze is erg tevreden bij me zusje en met haar vriendin. De ontlasting liet deze kitten overigens niet lopen, ze was iets later, maar werd uiteindelijk voor de 8ste week 100% zindelijk. Zou daar toch naar een dierenarts door laten kijken
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kikki2490
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 18:42

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kikki2490 »

Ja klopt ook. Ik hoopte dat iemand op dit forum misschien een soort gelijke ervaring heeft of heeft gehad, en dat die mij iets meer zou kunnen vertellen. Het enige wat ik wel raar vind, is dat als er een drolletje ligt van haar dit maar heel klein is, alsof ze de rest wel op de kattenbak doet ofzo. Maar ik ga morgen een afspraak maken bij de dierenarts. ze zijn nu ook ongeveer een week echt zindelijk aan het worden (de rest dan)
kikki2490
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 18:42

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kikki2490 »

Okee! dat is positief nieuws. de rest wat nu ook zindelijk aan het worden is doet ook nog niet alles op de kattenbak. Dus ik heb zo mijn vermoeden dat ze een achterstand heeft met de ontwikkeling van het zindelijk worden etc. ze ziet er ook niet heel ongelukkig uit, soms nog actiever dan de rest, en ze is zo ontzettend lief!
Maar morgen maak ik een afspraak bij de dierenarts! hopelijk komt er niets uit!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door eveline1982 »

Ohhh dus het is niet dat het er tijdens het spelen etc uitloopt? Of dat ook? Want als ze er wel gewoon voor gaat zitten, dan is het ws gewoon dat ze nog niet zo goed snapt dat het op de bak moet ;) en daar hoef je je geen zorgen om te maken, ik heb de kitten van mijn poes steeds op de bak gezet als ik zag dat ze wat wilde gaan doen. Toen ging het heel snel met zindelijk worden :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kikki2490
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 18:42

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kikki2490 »

Hoi Eveline

Jawel dat is dus het probleem! er hangt ontlasting aan haar kontje en daarmee stempelt ze zeg maar alles onder :( heel af en toe vind ik een heel klein drolletje maar niet erg vaak ofzo.

Groetjes Kikki!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door eveline1982 »

Oei, ja dat klinkt inderdaad niet best. Hopen dat het mee valt, ik duim hier mee! Sterkte bij de dierenarts.

Groetjes
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kikki2490
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 18:42

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kikki2490 »

Kwam vanmorgen in de keuken waar alle kittens s'nachts verblijven, en alles was onder geplast/poept. (naast de schone nieuwe kattenbak) Dus ik geloof dat er nog geen eentje zindelijk is... zucht....
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door Brittenbolletje »

De ruimtes zijn te groot. Je moet de ruimte verkleinen en meer bakken neerzetten. Kittens kunnen het niet zo makkelijk nog ophouden dan een volwassen kat en zeker als ze spelen en doen en ze vergeten naar de bak te gaan en ze moeten dan in ene en ze zijn er niet snel genoeg doen ze het toch echt ergens anders.
kikki2490
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 18:42

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door kikki2490 »

okee, maar mijn keuken is een van de kleinste ruimtes van het huis, en ik heb nu dus een nieuwe bak aangeschaft. de oude staat op een ander plekje waar pip de moederpoes heen gaat. Wat zou ik naast dit nog meer kunnen doen? bedankt voor je tip!!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door Brittenbolletje »

Toch beide kattenbakken in die ruimte zetten. Ze redden de afstand denk ik niet of vergeten waar de bak staat. Heb je geen bakje extra (hoeft geen kattenbak te zijn) waar je eventueel ook grit in kan doen? Misschien toch proberen je keuken kleiner te maken. Na het eten op de bak zetten. Wat ze van mama poes zien nemen ze ook over dus lekker mama poes erbij met ook die bak en ze er geregeld op zetten :)
joyvke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jun 2013 22:58

Re: Kitten met geboren afwijking!! wie weet raad?!

Bericht door joyvke »

Je kunt ook eventueel dozen gebruiken om een gedeelte af te zetten waardoor het ook kleiner wordt :).
Plaats reactie