Een tijdelijk middel tegen stress ivm vakantie en verhuizing

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Een tijdelijk middel tegen stress ivm vakantie en verhuizing

Bericht door starr »

Ik had even een vraagje.
Mijn kat Pim (4 jaar) is best wel stressgevoelig. Hij schrikt vrij snel van plotselinge geluiden enz.

Nu is het zo dat wij half augustus 8 dagen met vakantie gaan. Het liefst houd ik Pim hier in ons huis, maar hij wil ook naar buiten. Hem een week binnen laten hier, gaat niet, want wij wonen hier in een appartement, niet erg groot, en hij wordt dan erg hyper. De mensen die dan kunnen oppassen kunnen hem er wel er in en eruit laten 's avonds en 's ochtends, maar van vreemden moet hij niet veel hebben en ik weet niet of hij dan wel terug naar binnen durft te komen.
In ieder geval lijkt ons het niet zo handig als hij hier zou blijven.
Een andere optie is een pension, maar dat zie ik ook niet zitten.
Nu kan mijn broer hem wel een week in huis nemen. Hij heeft een groot huis, ruime zolder ook, lekker rustig, weinig prikkels voor Pim . Alleen het zorgt natuurlijk wel weer voor een hoop stress voor Pim.
Daarom zat ik te denken om hem iets rustgevends te geven als wij die week weggaan.
Heeft iemand een idee? Wij hebben wel eens Feliway gebruikt toen we hier gingen wonen , maar dat gaf weinig effect.
Vlak na mijn vakantie in augustus ga ik verhuizen en neem ik Pim mee. Een hoop veranderingen en stress dus voor Pim, maar hij krijgt nu een groter huisje en een mooie tuin :D Dus uiteindelijk zal hij wel heel blij zijn, hihi. Maar ik zou hem graag wat willen ondersteunen met iets rustgevends gedurende deze veranderingen. (Bijv Bach druppels, medicatie, etc, wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie hier aan?)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Een tijdelijk middel tegen stress ivm vakantie en verhui

Bericht door Adriana »

heb zelf geen ervaring met Bach druppels maar wel met telizen/zylkène of destress.
de eerste twee via je da of medpets, de laatste via www.huisdierendokter.nl
(let op vakantie-afwezigheid)
van geen enkel middel is vooraf zeker te weten of het werkt en met alle drie middelen moet je minimaal anderhalve week van te voren beginnen..

kijk via de zoekfunctie naar de ervaringen op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Een tijdelijk middel tegen stress ivm vakantie en verhui

Bericht door starr »

Bedankt voor de reactie! Ik zal eens wat gaan speuren :) Is inderdaad nooit zeker of het werkt of niet, maar baadt het niet , dan schaadt het niet. :)
Plaats reactie