Ervaring met waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door flower1980 »

Ik heb uiteindelijk voor Catit desingn fontein gekozen. Deze is gemakkelijk in elkaar te zetten, het filter lijkt me gemakkelijk te vervangen.
Kate heeft eerst even verbaasd zitten kijken maar ze lijkt nu het fontein geaccepteerd te hebben en af en toe te gebruiken. Ik heb deze alleen aan staan als ik thuis ben.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
KittyKisses
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2013 13:23

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door KittyKisses »

Hoi allemaal,

Ik heb dezelfde fontein als Maaike en ben er zeer tevreden over. Destijds gekocht toen onze kat Sammy nierpatient bleek te zijn. Hier dronk ze veel beter uit dan van stilstaand water.
Met goede zorgen, medicijnen en doorzettingsvermogen van onze dame heeft ze het 7 jaar volgehouden met 1 steeds minder goed werkend niertje ( 1 nier had geen functie meer).

Na haar dood in 2011 (de schat is 14 jaar geworden) hebben we 2 kittens uit het asiel gehaald die ook zijn opgegroeid met de fontein. Ik stond er paf van wat die 2 aan water verbruikten, ik was immers Sammy gewend die niet zo van het drinken was. We hebben inmiddels 3 katten en de fontein wordt door alle 3 gebruikt. Verder heb ik verschillende bakjes water door het huis verspreid staan die elke dag worden ververst.

De fontein spoel ik elke week om en de filter vervang ik elke 4 weken. Die filters zijn overigens altijd verkrijgbaar. Filter vervangen stelt inderdaad niks voor. Gewoon oude eruit halen en nieuwe erin...

Groetjes,Danielle
Ik zou niets anders meer willen voor mijn schatten.
KittyKisses van Vlekje, Tijgertje en Binkie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door marline91 »

Hallo, ik heb totaal geen verstand van kattenfonteinen maar wel van koolfilters, koolfilter halen de middeltjes uit het water als chloor etc. maar.. in een fonteintje met water zit amper chloor, in een aquarium gebruiken ze het vaak nadat ze een ziekte hebben bestreden met middeltjes tegen de ziektes, de koolfilters halen die medicatie uit het water.. maar het houd het vuil niet tegen, dat doet het witte filter erboven, dus ik zou zeggen, haal dat koolfilter eruit, want dat is duur en geheel onnodig, en stop er een wit filter in, je kunt gewoon bij een marskramer of blokker, ofzo, een afzuigkap filter halen, je moet wel het hardere stuk eraf halen, en je snijd ze in stukken die je nodig bent, makkelijk aan te komen en het houd het vuil ook echt weg. :P mijn tip!
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door BloemTetsu »

Vanaaf ben ik de hopelijk trotse bezitter van dezelfde fontein als Maaike. Tetsu heeft nu de neiging om buiten en uit de wc te drinken en Bloem zie ik niet vaak drinken. Ik ben benieuwd.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door Ms Maaike »

Ik ook. :) Mickey heeft sinds een week toch liever stilstaand water, dus voor hem is er steevast een kommetje.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door margali »

Hier ook de ervaring dat een drinkfontein uitnodigt tot drinken. Mijn katten zaten vroeger te roeien in hun drinkbakken omdat ze van nature bewegend water prefereren. Ik heb toen gekeken of ze liefhebbers van een lopende kraan waren maar dat interesseerde ze niet. Ik heb toen deze http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... aats/76053 genomen. Oplikken vanaf de glijbaan is favoriet, en onderin de bak want het rimpelt zo lekker. Evengoed heb ik ook een gewone bak met water want Dakotah vindt dat prettiger (meiden zijn altijd dwars :D )

Overigens: ik verschoon en ververs alles om de andere dag, en gebruik al jaren geen filters. Makkelijk uit elkaar te halen, ook de pomp.
Cerna

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door Cerna »

Ik hoor nu ook bij de club van drinkfonteinbezitters :smile:
Die van Maaike vond ik het mooist en het degelijkst, maar ik had het idee dat de Britten met hun brede koppen niet zonder een douche te krijgen, water konden drinken en daarom heb ik deze http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ats/145972 gekocht.

Amber vindt hem geweldig, de anderen zijn nog afwachtend.
Ik vind hem er in ieder geval degelijk uitzien. Is makkelijk in en uit elkaar te halen en geluidloos.
Nu nog afwachten hoe lang het duurt voordat ze hem allemaal gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door BloemTetsu »

wat een timing hebben we :)

Het monteren ging nog lastig, wat enkel aan mezelf lag.
Tetsu zat al te snuffelen toen er nog geen water in zat. Nat het aanzetten was Elfie nieuwsgierig, wat al uniek is. Tetsu had meer interesse en daar bleef het bij.
Wordt vervolgd.

Leuk dat Amber het meteen goedkeurd.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door flower1980 »

Kate heeft ook eerst even moeten "wennen". Inmiddels wil ze net anders en is ze boos als ik het water moet verversen en het fontein van de grond haal.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Cerna

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door Cerna »

Dat geeft hoop voor de toekomst!

Nu net zat Milka erbij, snuffelt wat, maar loopt vervolgens naar haar vertrouwde waterbakje die ik er nog vlakbij heb staan om te voorkomen dat ze helemaal niets drinken.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu heeft er goed van van gedronken! Nu ontdekken of de rest het ook doet.

De oude bakjes heb ik ook nog staan. Één bakje boven blijft favoriet.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door Cerna »

Nou hier blijft het bij Amber en Cerná.
Milka loopt er in een grote boog omheen (ook wanneer ik hem uitzet) en Noa negeert hem (heeft meer oog voor de speelrails :smile: ). Wanneer je Milka bij de bak neerzet, begint ze zich te schudden :lol:
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door BloemTetsu »

Katten :lol:
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door Xtrada »

Ik had een waterfontein van catit, en die is helaas gesloopt. Zo1 met 2 circels waar het water overheen loopt. NU de waterbak staan, maar daar blijven veel haren etc. inzitten. Dus bij zooplus weer een catit besteld, wel een andere overigens...en mijn katten drinken zichtbaar meer. Plus het water is niet meer zo vies, ook al verschoonde ik het elke dag. Ik heb er wel schik mee.
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: Ervaring met waterfontein

Bericht door drie katers »

Ik heb twee drinkwell platinum fontijnen en een cat-it. Of ze de laaste gebruiken weet ik eigenlijk niet, die staat wat achteraf. De fontijnen zijn een succes. Verder staat een bak water in de badkamer, die is ook een succes en uit de waterbak aan de deur van de bench (die altijd open staat), wordt ook goed gedronken. :alcoholic:
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Plaats reactie