Banjer en haar gebit

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Adriana »

welnee! en ze zal zich snel beter voelen met minder pijn. dus betere bui en vrolijker.
maar hardstikke goed dat het je gelukt is. :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Cerna »

Knap dat je het durft. :eclap:
Op een sinaasappel prikken kost mij ook geen moeite, maar een kat is geen sinaasappel. Gelukkig heeft mijn man er geen moeite mee dus hij deed het destijds bij Cerná (ook Tolfedine) en ook de infusen bij Noa.
Ik ben meer van de pillen en daar is mijn man geen held in; veel te bang dat hij gebeten wordt.
Zo vul je elkaar mooi aan.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Dankjullie wel :) . De 23ste nog 1 keer en dan klaar, 4 okt moeten we terug voor controlle, ben benieuwd :) . Ik dacht ook dat ik liever pillen of druppeltjes gaf, maar dit is minder een gevecht, met Banjer dan. Minoes en Beer zijn een stuk makkelijker met dat soort dingen (gelukkig!).
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door margali »

Toen ik indertijd Joris insuline moest gaan spuiten was ik ook eerst angstig. Ik kreeg een goeie tip van een vriend: pak een spuit en duw die gewoon een paar keer in je eigen bovenarm. Ik had al gezorgd voor heel fijne spuitjes, en inderdaad: ik voelde van de eerste spuit echt helemaal niks. Ongeveer bij de 5e keer prikken begon ik te merken dat-ie botter werd. Toen ik dat eenmaal ervaren had was ik niet bang meer om hem pijn te doen. Ik heb het overigens wel over onderhuids spuiten dan

Maar fijn dat het gelukt is.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Het is niet echt de angst dat ik haar pijn doe, want bij de da geeft ze ook geen kik als ze een prik krijgt. Maar eerder dat ik het fout doe, en er dan ik weet niet wat gebeurt :) Enge dingen zoals lucht in een ader of dat die naald afbreekt en in haar blijft zitten. De da had al gezegt dat die kans er niet echt is, al helemaal niet het lucht, maar toch het blijft spannend :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door margali »

Je moet die spuit toch onderhuids geven, op een bepaalde plek? tussen de schouderbladen maar dan een paar cm naar achter|? Ik probeerde het hier terug te vinden of je er iets over zegt maar zie het niet.
Huid omhoog trekken tot een tent, een stukje boven de bodem van die tent horizontaal erin steken. Dan raak je echt geen ader, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Lucht hoef je echt niet bang voor te zijn, en afbreken ook niet tenzij je misschien de naald heel diep erin steekt. Ik heb wel eens per ongeluk dwars door beide zijkanten van de tent heen geprikt zodat de inhoud de lucht in spoot ....
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Klopt, en daar was ik ook voor gewaarschuwd hahahah.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Cindy1969 »

Fijn dat het gelukt is! Nu maar hopen dat Banjer snel helemaal hersteld is, en dat de controle ook goed is!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Ik hoop het ook, ben erg beniewd hoe het er nu uitziet. Wil haar bek nog niet open trekken, veel te bang dat ik wat beschadig dus dat mag de da doen ;)

Vandaag prik nummer 2 en gelukkig meteen laatste. Ze vloog ervan door toen ze de spuit zag, en was niet rustig te krijgen. B. was gelukkig thuis, dus die heeft haar in de houtgreep genomen en toe kon ik spuiten.

Ik heb de naalden bewaard, kan ik die bij de dierenarts weer inleveren?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door margali »

eveline1982 schreef: Ik heb de naalden bewaard, kan ik die bij de dierenarts weer inleveren?
Ik leverde ze altijd bij m'n apotheek in.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Oh ook prima, moet ik toch deze week nog heen :) dankje voor de tip!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door nellebel »

fijn eveline dat het allemaal weer de goede kant op gaat. ben vergeten te kijken naar de naam van de "angst" bolletjes. ga het nog voor je nakijken hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door nellebel »

gijs krijgt ignatia amara van VSM voor zijn ingetogen angst. 2 bolletjes per dag oplossen in een theelepel heet water. drupje koffiemelk erbij en het zit erin. half uur er voor en er na mag hij eigenlijk niet eten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Okeey dankjewel Wendy :) ik ga er is naar kijken.

Banjer doet het eigenlijk super. Ze eet echt heerlijk en word soms letterlijk mal van haar gejank om meer hahaha. Maar ik ben allang blij dat ze zo goed eet. Er is wel al wat verschil in dikte, maar ik denk niet dat je dat al op de foto zal zien. Maar het is in ieder geval iets. Volgende week naar de da, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Zo weer is een update :) . Vanochtend met Banjer naar de dierenarts geweest voor de nacontrolle, we zouden eigenlijk al vrijdag gaan, maar zowel ik als B. hondsberoerd dus maar even verzet. Het zag er allemaal netjes uit (de tafel overigens niet, die had ze van de stress onder gepiest ;) ) en mevrouw is 800 gr aangekomen!!! Ik moet er bij volgende entingen opletten dat ze ook voor chlamidea word geent, en het kan zijn dat ze misschien nog is een onderhouds beurt nodig heeft met pretnison. Maar dat hoeft alleen als het weer wat ontstoken raakt. Ik ben echt blij dat ik het toch heb gedaan, 800 gr in een paar weken tijd aangekomen, en haar vacht gaat er weer steeds mooier uitzien. En speels dat ze ineens weer geworden is, echt fijn dat me meisje weer zo lekker in haar velletje zit :) . Ik zal asap foto's van haar maken, hoe ze er nu uitziet :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie