Ten einde raad

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Skunkian
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2013 09:06

Ten einde raad

Bericht door Skunkian »

Hoi
Mijn kleine poes skunky bijna 7 jaar oud, eet en drinkt en niet meer.
En ligt alleen still waar je haar neerzet.
Ben al een aantal keer bij de DA geweest en ze snappen er niks van wat het zou kunnen zijn.
Verschillende onderzoeken heeft ze gehad,bloed onderzoek, echo, kijk operatie.
Eerst dachten ze aan keel ontsteking.
Na een dag zwaar verslecht , echo gekregen toen dachten ze aan verstopping(darmen zaten vol)
Na een dagje logeren was de verstopping weg , en heeft ze bij de Da klein beetje gegeten en gedronken.
Weer thuis niks eten, drinken of bewegen.
vanmiddag weer terug naar de DA.

Wat kan het tog zijn, en hoe kan ze tog geholpen worden?? Help!!



Gr. Rory
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ten einde raad

Bericht door nellebel »

wat voor kijkoperatie dan? dan neem ik aan dat ze toch een idee hebben wat het is. ze gaan toch niet zomaar een kijkoperatie of echo doen? waar is de echo van gemaakt? wat hebben ze allemaal onderzocht in het bloed. kun je meer info geven want hier kunnen we niets mee. hoe lang heeft ze dit al, hoe lang eet en drinkt ze al niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Skunkian
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2013 09:06

Re: Ten einde raad

Bericht door Skunkian »

Ze heeft hier last van sinds vorigeweek woensdag.
Donderdah naar arts geweest toen dachten ze keel ontsteking
medicijnen gehad en terug naar huis.
Volgende ochtend leek het wel of ze dood zou gaan.
weer terug naar de DA en hebben ze een echo gemaakt van der buik, daar uit bleek dat ze verstopt zat
Het weekend weer thuis het zelfde gi.g erg gard achteruit
maandag weer terug geweest , toen hebben ze kijk operatie gedaan wat er knel zat maar konden niks meer vinden.
Haar bloed uitslag was goed ,
hierbij is gekeken naar hart, longen, nieren en lever
Gister mocht ze weer mee maar nog steeds niks geen vooruitgang
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Ten einde raad

Bericht door Brittenbolletje »

Ik lees nergens of de poes koorts heeft. Heeft de poes koorts? Zo ja is dat ook 1 van de redenen waarom ze niet eet. Als ze koorts heeft is er wel ergens (waarschijnlijk) een ontsteking of iets dergelijks. Komt de poes buiten? Contact met andere katten enz enz?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Ten einde raad

Bericht door Anne87 »

Laat haar eens onderzoeken op alvleesklierontsteking? Ik ben geen dierenarts, maar dit klinkt toch een beetje als Flo*, en die bleek na haar overlijden een alvleesklierontsteking te hebben gehad. Je dierenarts kan dit prima doen door middel van een bloedtest op te sturen. Uitslag duurt een paar dagen. In de tussentijd dwangvoeding (spuitjesvoeding) geven, om te zorgen dat ze wel iets binnenkrijgt. Iets anders kan ik zo niet bedenken.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ten einde raad

Bericht door nellebel »

dank je voor je info, ik zou het eerlijk gezegd ook neit weten. hoop dat je da vanmiddag meer kan vinden. klinkt echt niet goed. hefte hij ook in het bekje gekeken of er geen ontsteking zit. dt het te pijn doet om te eten?
let je wel op dat je geen pijnstiller als metacam krijgt. vaak horen we hier dat als de DA het niet weet hij maar vanuit het niets metacam gaat spuiten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie