Milo heeft niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Dinky »

Tja, dan maar met Noodle naar de DA inderdaad want als ik jou hoor is het duidelijk dat hij wel een kuurtje kan gebruiken helaas :(
Hopen dat het dan bij Noodle ook snel aanslaat
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Brittenbolletje »

Pffff jij valt ook van de regen in de drup :(. Succes bij de da.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Bedankt! We gaan deze keer wel lekker met de auto. Dan maar omrijden, zelfs dan is het korter dan met de fiets en ik vind het te warm om 20 minuten met de kat te gaan lopen door deze hitte, als ik ook 10 minuten met de auto kan gaan. Duim maar voor me, we hebben de auto sinds zaterdag en ik heb er nog niet heel veel ingereden. (En hij heeft geen stuurbekrachtiging! Aaargh. Wennen!)

Hij is zo aan het snotteren nu en aan het niezen. En als ik hem optil voel ik het in zijn longetjes. Dat trilt een beetje, ik weet niet hoe ik dat moet zeggen. Als vastzittend slijm zeg maar. Dus het moet wel echt gaan gebeuren want ik wil niet weten hoe het anders met hem gaat. Hij is medisch zo enorm gevoelig...
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ahhhhhhhh het zit jullie niet mee sterke! Hopen dat ze snel opknappen! En succes met auto rijden ;)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Daar was ik weer! Noodle vond het drie keer niks in de auto. Kan ik me goed voorstellen, heeft hij voor het laatst in gezeten toen we hem ophaalden in november. En dan was het ook nog eens enorm warm. Alle raampjes open, ook het dakraam, maar het bleef warm. Hij hijgde als een hondje met zijn tong uit zijn bekje. En op de terugweg kreeg hij het voor elkaar om zo paniekerig te doen dat de kooi gewoon omviel. En daar stond een bakje water in, want het was zo warm. Dus nu heb ik een verzopen katje. Hopelijk koelt hij er wat van af.

Hij heeft dus wel actieve niesziekte momenteel. Nu 7 dagen clavubactin. Daarnaast gewoon doorgaan met visolie en l-lysine. Maandag moet ik terug met Milo en dan bespreken we Noodle gelijk ook weer. En dan kijken we hoe en of het verlengd moet worden. En als hij in de tussentijd slechter wordt, dan moet ik uiteraard meteen terug.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door flower1980 »

ach, Noodle dus ook al aan de niesziekte... Sterkte ermee! Hopelijk knappen ze beide snel op.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Dinky »

Een volgende keer misschien iets van een koel blok in wat handdoeken wikkelen wanneer het weer zo extreem warm is en dat bij hem in reis mandje leggen ;-)

Hoop dat hij snel opknapt!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Ja daar zat ik ook aan te denken maar die hadden we niet in huis, dus vandaar.. En het is altijd lang wachten bij de DA, dus ook dan is een bakje water wel fijn.. Nou ja, hij heeft de rest van de middag chagrijnig in de vensterbank in de zon gelegen, dus ik denk dat hij zich al wat beter voelt. ;)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Sifra »

Hijgen kan ook een teken van angst zijn, het hoeft niet per se van de warmte te komen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Noodle hijgt altijd als hij intensief heeft gespeeld. Hij heeft verdikte lymfeklieren net bij zijn keel, onder zijn kin zeg maar. Komt door die chronische nies. Hij hijgt letterlijk als een hondje, met zijn tong uit zijn bekje. Is dus wel echt van warmte of inspanning. :)
Renatevanderveer

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Renatevanderveer »

Yep. Bounty heeft dat ook, ook bij inspanning en warmte.
Hoe gaat t nu met je mannen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Adriana »

kijk eens bij op de site van huisdierendokter bij 'niesziekte' en behandeling.. (linker verticaal scroll menu),
daar staat een erg overzichtelijk verhaal (van univ van Utrecht) mèt tweedelige aanpak/behandeling..

kijk vooral ook bij de klantenreacties.. bijna alle soorten AB zijn toegepast en geven maar heel tijdelijk verlichting terwijl hun middel duidelijk langdurige verbetering/oplossing geeft (inderd in combi met goeie weestandsverhoger..), maar van het virus komen je dieren nooit meer af..
http://www.huisdierendokter.nl/

voorzover ik weet is er sprake van een virusinfectie
en voorzover ik weet reageren die niet of nauwelijks op antibiotica...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door BillyJean »

wat vervelend dat je nu 2 zieke katten hebt. Toen wij Taffy kregen, kreeg hij ook de niesziekte, wat overging op Fayline. Het is toch ook een hoop stress denk ik...Ik hoop dat ze snel opknappen, allebei.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door AnneLore »

wat een narigheid. hoe is het nu met de mannen? hier wordt aan jullie gedacht.
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door BloemTetsu »

Arme Noodle. Hoe kan een kat die chronische nies heeft, nou actieve nies krijgen (lekenvraag)

Hoe staat het nu met ze?

Ik moest stiekem wel lachen om het omgekeerde waterbakje verhaal.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie