Milo heeft niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Het gaat nu wel goed met de mannen. De medicijnen worden wat moeilijker om te geven, een teken dat ze zich beter gaan voelen, denk ik zo.

Ik wil het toch eerst met antibiotica proberen. Ik vind sites als huisdierendokter best prima, maar ben van mening dat als antibiotica echt niet werken en die dingen wel, dat wel de gangbare medicatie zou zijn voor niesziekte. Omdat Milo ook is ingeënt, is de kans dat het chronisch wordt enorm klein. Het is vermoedelijk stress van de verhuizing in combinatie met een slechte weerstand. Hij heeft een paar weken last gehad van flat chest syndrom, toen hij nog heel klein was, en daardoor heeft zijn groei eventjes stilgestaan. Inmiddels is dat bijgetrokken, maar desondanks is het een klein hummeltje.

Er zijn verschillende vormen die nies veroorzaken. Noodle heeft herpes als chronische nies, maar dat is goed onder controle. Nies is gewoon een verzamelnaam voor allemaal luchtweginfecties. Er kan dus makkelijk sprake zijn van een andere vorm van nies nu, die hij dus wel oppakt. In combinatie met Noodle's slechte start, slechte weerstand en medische zwakheid, is dat niet zo gek. Ook Noodle's leventje is de afgelopen 1.5 maanden erg raar geweest. Flo was zo ziek, daar was hij overduidelijk erg bij betrokken. Flo ging dood. Toen hadden I. en ik een crisis, waardoor ik zelfs een paar dagen even weggeweest ben, toen kwam ik terug, en later kwam Milo erbij. Een boel hectiek en stress voor zo'n zwak mannetje.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door nellebel »

ik hoop dat beide mannen snel opknappen. nu de rust is wedergekeerd is die kans ook erg groot. andere middelen ter ondersteuning zou ik ook nog niet doen. wacht maar eens af of het hier niet bij blijft. er zijn nu gewoon duidelijke oorzaken waardoor dit is getriggerd. (verhuizing, enting, stress)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Milo woog vandaag alweer 1908 gram. Dat gaat goed dus! Hij heeft heel goed door wanneer hij medicijnen krijgt en die wil hij niet. Dus dat is elke keer weer een oefening in geduld van zowel mijn als zijn kant. Maar gelukkig merk ik effect.

Noodle wilde zijn pillen vandaag echt niet meer. Normaal doe ik die in zijn bek, bekje dicht, wrijven en slik. Vandaag dus niet. Dus maar even gehakt gehaald en daar bolletjes van gemaakt. De slimmerik wilde alleen bolletjes zonder pil. Dus toch maar met gehakt en al in zijn bekje gedaan. Het is ook niet niks. 's Morgens 1.5 pil, 's avonds 1.5 pil, L-lysine en visolie. Ik zou er ook gek van worden.

Noodle breekt hier momenteel de tent af en hijgt als een gek. Er liggen nu vochtige handdoeken zodat hij hopelijk wat kan afkoelen maar tot nu toe toont hij daar geen interesse in. Nou ja. Zijn energieniveau is in ieder geval weer hoog. Milo is ook actief maar heeft zich nu toch even lekker onder de bank teruggetrokken. Prima, ook dat mag.

Al met al gaat het hier dus elk uur beter met de jongens. Ik ben heel benieuwd wat de dierenarts maandag zegt bij de controle. :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat de medicijnen zo goed aanslaan Anne :)
Hopelijk ben je snel verlost van het "pesten" van de mannen met medicijnen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Ikey »

Zie het topic over Milo's niesziekte nu pas, wat een pech weer! Gelukkig gaat het al een heel stuk beter inmiddels :) Keep up the good work!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Vanochtend woog Milo maar liefst 2058 gram! Dat was wel voordat hij naar de bak was gegaan, dus het zal nu wel weer wat minder zijn, maar toch! De 2 kilo grens was overschreden en hij gaat met enorme stappen vooruit. Hij is nu helemaal moegespeeld en ligt lekker op de bank te slapen.

Morgen ga ik met hem naar de dierenarts. Ik ben erg benieuwd hoe en wat. Duim maar voor mijn mannen.

Volgende week zijn I. en ik op vakantie. Die stond al heel lang gepland, lang voor alles met Flo, en Milo's komst. Gelukkig hebben we een heel goede vriend weten te strikken die hier in huis komt wonen voor de katten en ze voert en desnoods medicijnen geeft, en natuurlijk heel veel liefde en aandacht.
Cerna

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Cerna »

Tuurlijk :epray: :epray: :epray:

Fijne vakantie!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Dinky »

Succes vandaag bij de DA maar als ik dat zo lees groeit Milo als kool!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Ikey »

Succes bij de DA straks :) Zo te horen gaat het een stuk beter met Milo!

Fijn ook dat jullie even lekker op vakantie gaan, dat hebben jullie wel verdiend :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Milo is officieel over de 2 kg heen! Hij woog net 2020 gram. We moeten nog wel doorgaan met zijn AB want hij is nog niet beter... Gelukkig geen koorts meer. Vanavond moet ik nog even langs met Noodle...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door nellebel »

nou, hopelijk na vanavond het goede nieuws dat beide mannen weer aan de beterende hand zijn. kun je toch iets prettiger op vakantie.
die milo toch, flink gegroeid zeg
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Ik ben net terug van de dierenarts...

Noodle was er helaas een stuk slechter aan toe. Zijn AB-kuur is met 14 dagen verlengd. Ook is er een röntgenfoto van zijn longen gemaakt. Hier zijn we erg van geschrokken.
De bronchiën in het voorste gedeelte van zijn longen zijn enorm ontstoken en opgezwollen. Dit is vermoedelijk en helaas chronisch vanwege zijn chronische niesziekte. Momenteel is dit zo ernstig dat ze hem binnenkort weer terug willen zien.
Ook moet N., als I. en ik volgende week op vakantie zijn, bij elk niesje of snottebelletje van Noodle direct aan de bel trekken en langsgaan bij de dierenarts.
De foto's worden elk half jaar herhaald, om te zien of de situatie verergert, vermindert of stabiel blijft. Waarschijnlijk wordt Noodle over een paar weken aan de pufjes gezet, om te kijken of die ontsteking en opgezwollenheid dan beter in bedwang gehouden kan worden.
De dierenarts drukte het uit als "Noodle's longen zijn niet de longen van een kitten van 10 maanden, maar van een veel oudere kat." Dit verklaart ook het hijgen met zijn bekje open en zijn tong eruit, het piepen van de ademhaling, noem maar op.
Het gevaar is dat Noodle's longen op den duur nog veel erger gaan worden, of dat hij zijn reukvermogen verliest. In het eerste geval, daar wil je niet over nadenken, en in het tweede geval zal hij door het verlies van reuk niet meer willen eten, en dan heb je ook een enorm probleem. "Op den duur" is trouwens geen enorm lange termijn, maar kan al relatief snel het geval zijn. Daarom is het heel belangrijk om nu goed door te pakken met de antibiotica en daarna de pufjes.

Niet zo fijn dus. :cry:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Dinky »

Wel fijn dat deze DA gelijk door wil pakken met behandelplan maar inderdaad geen fijn nieuws na alles wat jullie al hebben doorgemaakt de laatste tijd :-(
Hoop dat de longen toch snel tot rust mogen komen en zoveel mogelijk herstellen.

Hoop dat jullie ondanks alles toch samen kunnen ontspannen op vakantie!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door nellebel »

onze flippie kon ook niet goed meer ruiken door haar chronische niesziekte. bij haar betekende dat echter dat ze alles at wat ze voorgezet kreeg. kan dus ook anders uitpakken.
bij guusje hebben ze geen foto's gemaakt, maar die hoorde je soms ook piepen in haar longen. ze hefet van mij ter ondersteuning druppels gekregen van de TAP, special voor niesziekte en longklachten. dit hefet bij haar enorm geholpen. dit nadat ze van de DA eerst een aantal weken medicatie kreeg tegen de astma/ niesziekte. daarlangs ook nog dr Cat vitaal en fit om weerstand te versterken.
afkloppen maar guusje is nu al maanden vrij van hoesten e.d. wel af en toe een nies, maar longen gaat vrij goed. na flinke speelpartij kan ze nog wel eens wat hijgen maar ze gaat er dan ook vol in. en ze blijft natuurlijk gevoelige longen houden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft niesziekte

Bericht door Anne87 »

Dankjewel Wendy, dat is zeker nuttig om te weten. Ik ga me er eens in inlezen. :)
Plaats reactie