Vraag over mijn kat

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xAnneuhjj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2013 02:41

Vraag over mijn kat

Bericht door xAnneuhjj »

Hallo, ik ben Anne en ik heb hier in huis 4 katten rond lopen, en sinds een kleine 2 weken kreeg 1 kat niesziekte, en heeft hij 2 anderen aangestoken. Ben naar de dierenarts geweest voor een kuurtje, maar het is niet zo zwaar, want ze niesen alleen. (Heb eerst ook bisolvon druppels gegeven, maar aangezien de andere 2 ook werden aangestoken ben ik ermee gestopt voor de kuur.) Nu is sinds een paar dagen de 4e ook ziek geworden, en ik maak me echt zorgen om hem. Als je bij hem staat hoor je heel goed dat zijn hele neus vol zit met snot en slijm, hij heeft volgensmij best moeite met ademen, last van traanogen, en niest ook soms. Sinds dat hij ziek is is hij zichzelf niet meer, hij is vaker thuis (eerst bijna altijd buiten, alleen binnen voor eten), en ik kan hem vasthouden en hij blijft liggen zonder tegen te stribbelen, terwijl hij eerst nooit opgetild wou worden.

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, moet ik ook een kuurtje voor hem halen bij de dierenarts of echt op consult gaan? Het liefst ga ik op consult, maar dan ben ik bang dat de dierenarts "overbodige" dingen gaat doen en de prijzen dan nog hoger worden.

Alvast bedankt :smile:
In een knusse familie met 3 katten en 1 poes, Dirk, Jaap, Moppie en Hanny.
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Vraag over mijn kat

Bericht door lisaasil12 »

Je kunt het beste wel naar de dierenarts gaan en echt iets laten doen, wij hadden ook een kat met erge niesziekte toen zijn we naar de dierenarts gegaan en echt iets laten doen. (daardoor ging het over) Aangezien het erge symptomen zijn, kun je dat beter doen. Ook al is het misschien wat prijzig ik denk dat je liever een gezonde kat hebt dan een zieke.
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Vraag over mijn kat

Bericht door mittenslief »

zal zeer zeker met een kuur beginnen (heb je doxoral gekregen) en sommige stomen hier geloof ik ook wel, maar daar heb ik geen ervaring mee....misschien kan je hem ook temperaturen??? soms krijgen ze er ook flink koorts van en dan moet je tolfedine geven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
xAnneuhjj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2013 02:41

Re: Vraag over mijn kat

Bericht door xAnneuhjj »

Bedankt, ik ga maandag gelijk de dierenarts bellen voor een afspraak. Als het nodig is schrijft hij me vast wel een kuur voor.
In een knusse familie met 3 katten en 1 poes, Dirk, Jaap, Moppie en Hanny.
Gebruikersavatar
xAnneuhjj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2013 02:41

Re: Vraag over mijn kat

Bericht door xAnneuhjj »

mittenslief schreef:zal zeer zeker met een kuur beginnen (heb je doxoral gekregen) en sommige stomen hier geloof ik ook wel, maar daar heb ik geen ervaring mee....misschien kan je hem ook temperaturen??? soms krijgen ze er ook flink koorts van en dan moet je tolfedine geven
Ik heb inderdaad doxoral gekregen voor de andere katten, een doosje van 15mg, en een van 75mg, moet dagelijks 1,5 tablet geven (halve van 75mg, hele van 15mg). Moet het 14 dagen lang geven, en moet nu nog ong. een week.
In een knusse familie met 3 katten en 1 poes, Dirk, Jaap, Moppie en Hanny.
Plaats reactie