voorstellen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

voorstellen

Bericht door lisaasil12 »

Ik zit al een paar dagen op get forum maar zal me alsnog even voorstellen.

Ik ben Lisa en een 12 jarige dieren liefhebster wil daarom later ook dierenarts worden. Ik woon in een klein dorpje met mijn ouders mijn zus en 5 katten we hebben eeb grote tuin met 3 weilanden. Ik train 1 van onze katten en ben vel tegeb trainen met straffen. Ook ben ik natuurlijk tegen dieren mishandeling, aks je verder nog wat wilt weten twijfel niet maar stuur een reactie
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: voorstellen

Bericht door Adriana »

dag Lisa, welkom op het forum!
tuurlijk zijn wij ook heel fel tegen het straffen van katzels en zeker weten ook tegen dierenmishandeling.
wat leuk dat je later dierenarts wilt worden, goed je best op school doen dan maar ..!
verzorg jij al jullie katten? zijn ze gecastreerd/gesteriliseerd?
het zijn toch allemaal heel lieve katten, niet alleen jouw Mickey?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: voorstellen

Bericht door lisaasil12 »

ja ik geef ze meestal eten, speel met ze geef ze aandacht. 3 zijn vrouwtjes en gesteiliseerd en 2 de mannetjes gecastreerd. En ja het zijn allemaal liefies maar 2 zijn al 8 dus die zijn niet te trainen maar geef ze wel veel aandacht. de andere 2 die bijten in je hand als je wilt trainen en hebben ongeveer 0 concentratie vandaar maar ja ik houd natuurlijk heel veel van alle 5!
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6828
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: voorstellen

Bericht door Dinky »

Welkom op het forum.
Adriana kan je in elk geval leren om te gaan met kritische baasjes bij de dierenarts ;-)

En voor echt trainen is een hond meer geschikt want katten zijn van zichzelf heerlijk eigenzinnig :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: voorstellen

Bericht door lisaasil12 »

@dinky
Niet allemaal hoor, ik heb een kat (mickey) die dat helemaal niet is, hij is erg braaf en luistert ontzettend goed. Waarschijnlijk zelfs beter dan de meeste honden! :)
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: voorstellen

Bericht door Kattebeest »

Hallo Lisa, in een eerdere reactie bij een ander door jouw geplaatste topic heb ik ook laten weten dat honden beter geschikt zijn om te trainen. Zie net dat je een topic geplaatst hebt met een vraag over de litterkwitter.
Mickey zal het vast leuk vinden om getraind te worden. Denk dat het goed is om ook te kijken naar het katje zelf, zoals hij/zij eigenlijk in het echt is. Daar leer je ontzettend veel van, vooral als je later dierenarts wil worden :eangel: .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door castratenkoor »

Sorry, maar iemand die adviseert om een kat die wild-poept met de kop naar eigen ontlasting te drukken (ander topic over naast de bak poepen) schat ik persoonlijk niet in als een correcte katten-africhtster.

Dat is in mijn optiek een vorm van je wil opleggen, in plaats van je te verplaatsen in waarom de kat foutief gedrag vertoont.
Daarmee ontstaan bij mij toch wel twijfels over wat topic starter met "trainen" bedoelt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: voorstellen

Bericht door Kattebeest »

Dat was een tip van haar moeder..... :???:
Verder helemaal met je eens Dinie.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door castratenkoor »

Zij zet het als advies op een forum. Dan vind ik dat zij verantwoordelijk is voor de inhoud.
Dat betekent dus dat zij erachter staat, anders zou ze tegen haar moeder zeggen - doe niet zo raar.....
Als haar moeder zegt dat je een brandende sigaret op een kat uit moet drukken (om maar een grof voorbeeld te stellen ;) - dan zet ze dat er toch ook niet op? Wat je plaatst ben je voor verantwoordelijk.

Als ik een advies geef en mensen wijzen het af dan zeg ik toch ook niet dat mijn man dat tegen me zei?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: voorstellen

Bericht door Kattebeest »

Klopt.
Maar TS is 12. Scheelt of je 54 bent zoals ik of 12. Vooral als het gaat om verantwoordelijkheidsgevoel. Wat moeder nalaat (sorry) kunnen wij misschien een beetje rechtzetten.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou er minder moeite mee gehad hebben als ze het als vraag zelf had neergezet. Maar ze geeft het als advies. En ook als je 12 bent word je in mijn optiek verondersteld achter je eigen adviezen te staan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: voorstellen

Bericht door lisaasil12 »

Ok.... Maar kattencastrator: als een van jou ouders vroeger heeft gezecht dat je bijvoorbeeld een dief mag slaan (beetje xtreem voorbeeld) dan denk jij toch ook niey hmm wat raar? En als het je vaker verteld word en je ziet dat een van je ouders (mijn moeder) het doet en et werkt dan denk je tja misschien wel een goed advies. Dan ga je niet tegen je moeder zeggen doe niey zo raar, want je gelooft dan echt dat het goed is voor jezelf en het diertje!

Sorry dat wou ik even zeggen, want ik vind het niet erg leuk als je zo over mij praat, ik snap het wel maar alsnog is het niet erg leuk om te zien. Ik zal eens zo over kou praten, dat zou jij toch ook niet leuk vinden allemaal?!
Bedankt kattebeesy dat ne het voor
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: voorstellen

Bericht door lisaasil12 »

@kattencastrator.... Maar kattencastrator: als een van jou ouders vroeger heeft gezecht dat je bijvoorbeeld een dief mag slaan (beetje extreem voorbeeld) dan denk jij toch ook niey hmm wat raar? En als het je vaker verteld word en je ziet dat een van je ouders (mijn moeder) het doet en et werkt dan denk je tja misschien wel een goed advies. Dan ga je niet tegen je moeder zeggen doe niey zo raar, want je gelooft dan echt dat het goed is voor jezelf en het diertje!

Sorry dat wou ik even zeggen, want ik vind het niet erg leuk als je zo over mij praat, ik snap het wel maar alsnog is het niet erg leuk om te zien. Ik zal eens zo over kou praten, dat zou jij toch ook niet leuk vinden allemaal?!
Bedankt kattebeesy dat ne het voor alles
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: voorstellen

Bericht door lisaasil12 »

Ik bedoel castratenkoor ipv kattencastrator....
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: voorstellen

Bericht door lisaasil12 »

maar hoe dan ook dit ben ik dus :)
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Plaats reactie