kat en verhuizing

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
boer

kat en verhuizing

Bericht door boer »

hallo, help wat te doen bij een kat die steeds terug loopt naar zijn oude woning, na 4 weken, 6 weken in huis, loopt de kat nog steeds terug naar oude adres, er zijn meerdere katten aanwezig en de verhuizing is een verbetering voor iedereen, maar deze kat blijft terug gaan, wie heeft een oplossing? alvast bedankt
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi!

Ik heb eerst nog een paar vragen voor je;
-Hoelang heeft de kat binnen gezeten voordat hij naar buiten ging? Normaal gesproken moet je de kat zeker 6 weken binnen houden voordat je de kat naar buiten laat.
-ging de kat daar op vaste tijden naar buiten en weer terug naar binnen?
-Kan de kat het goed vinden met de andere katten?
-Hoe oud is de kat?

Ik weet niet of ik zomaar een oplossing voor je heb, mijn eigen katten blijven gewoon binnen. Als de kat al wat ouder is, kan hij misschien niet zo goed tegen verandering en gaat hij daarom graag terug naar zijn oude omgeving. Misschien is het een idee om de kat eerst nog een tijd binnen te houden, veel aandacht aan de kat te besteden (knuffelen, spelen etc) en daarna de kat eerst voor een korte tijd naar buiten laten gaan, hem roepen en belonen met iets lekkers als hij weer terug komt. Misschien kun je beginnen met een paar minuten. Zo leert de kat dat het nieuwe huis ook prettig is, dat hij daar ook liefde en aandacht krijgt en ook zijn portie met eten.
Daarnaast zou ik de kat vlak voor etenstijd naar buiten laten gaan, zodat hij met honger buiten is en makkelijker terugkomt als je hem roept en lokt met voer.
Misschien kun je de kat ook aan zijn nieuwe omgeving laten wennen door middel van een tuigje. Wie weet pakt hij nu automatish de weg naar het oude huis en kun jij hem zo leren waar het nieuwe huis is.

Zorg er in ieder geval voor dat het nieuwe huis een vertrouwde plek voor hem is, waar voldoende tijd en aandacht voor de kat is.

Succes!

groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou hem dan toch nog langer binnen houden denk ik. Tot hij echt hieraan gewend is en het oude huis vergeten. Of hem eerst alleen nog in de tuin laten als dat mogelijk is. Ik kan me namelijk voorstellen dat je niet zoveel zin hebt om hem elke keer bij je oude huis op te halen :???:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo,

Ik sluit mij hierbij aan. Langer binnenhouden.
Had je kat op je oude adres nog iemand waar hij erg op gesteld was?

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten