porta 21 voor kittens

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
suzanne 89
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2013 20:20

porta 21 voor kittens

Bericht door suzanne 89 »

Hoi allemaal,

ik heb sinds vandaag twee kittens
8 weken oud, gewone htk

ik heb me afgelopen dagen goed ingelezen over wat ik wil gaan voeren
ze zijn felix gewend dus dat krijgen ze de eerste dagen en wil het dan gaan mengen met een beter soort voer

ik kwam uiteindelijk uit op porta 21 voor kittens
ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft?
het had nog geen recensies op zooplus

de samenstelling is als volgt:

gemalen gevogeltevlees (37,9%), gemalen bruine rijst, kippevet, gemalen vis (5,5%), bietendroogsnijdsel (suikervrij), gedroogd biergist, gemalen haver, gemalen gerst, lijnzaad, gedroogde tomaat, gedroogd ei, luzerne, Yucca Schidigera-poeder, MOS (Mannan Oligosaccharide), gedroogde vossebessen, kruidenmix (tijm, majoraan, oregano, peterselie, salie), FOS (Fructo-OligoSaccharide). Toegevoegde stoffen:
voedingsfysiologische additieven:
vitamine A [retinylacetaat] (32.070 IE/kg), vitamine C [ascorbyl monofosfaat] (43,76 mg/kg), vitamine D3 [cholecalciferol] (1.706 IE/kg), vitamine E [alpha-tocopherolacetaat] (215 IE/kg), vitamine B1 [Thiamin] (17,85 mg/kg), vitamine B2 [riboflavine] (12,75 mg/kg), vitamine B6 [pyridoxine] (5,78 mg/kg), vitamine B12 [cobalamine] (110,25 mg/kg), niacine (30,45 mg/kg), pantotheenzuur (9,24 mg/kg), foliumzuur (1,63 mg/kg), biotine (325,50 mg/kg), choline chloride (240 mg/kg), calciumjodaat (1,64 mg/kg), natriumseleniet (0,53 mg/kg), ijzersulfaat-monohydraat (321,36 mg/kg), ijzeraminozuurchelaat-hydraat (21,33 mg/kg), kopersulfaat-pentahydraat (42,24 mg/kg), koperaminozuurchelaat-hydraat (52,80 mg/kg), zinkaminozuurchelaat-hydraat (355,73 mg/kg), zinksulfaat-monohydraat (296,49 mg/kg), mangaansulfat-monohydraat (116,95 mg/kg).
Aminozuren: DL-methionine (840 mg/kg), taurine (875,25 mg/kg).
Omega 3 vetzuren > 0,93%
Omega 6 vetzuren > 4,15%

Bevat EU-toegestane antioxidanten: geconserveerd met sterk tocoferolhoudende extracten van natuurlijke oorsprong (vitamine E) en L-ascorbinezuur.



groetjes Suzanne
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: porta 21 voor kittens

Bericht door Adriana »

k zie dat hier nog niemand op heeft geantwoord maar kittens van krap 8 weken oud moeten voorlopig natvoer/goeie kwaliteit nat kittenvoer eten en orienteer je heel erg goed over de verzorging van zulke jonkies...!

en houd het eiwitgehalte beperkt, de organen zijn nog lang niet uitontwikkeld en hoger gehalte eiwit kunnen ze nog helemaal niet aan. dat geeft vaak darmproblemen en diarree en kans op uitdrogen en zo
kijk bij de baby/kittenvoeders van RC naar de toelichting/samenstelling en analyse.. en leeftijden..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... tten/25915
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: porta 21 voor kittens

Bericht door eveline1982 »

Ik raad altijd aan kittens tot hun 12de week zeker nog 3a4x per dag een portie natvoer te geven. Brokjes naast het water onbeperkt geven. Porta21 heb ik geen ervaring mee, maar je zou het kunnen gaan vergelijken met andere betere merken. Het afbouwen met het huidige voer kan je het beste als volgt doen. Steeds 3 dagen ertussen en iedere keer een kwart meer nieuw voer bij het oude voer. Na 12 dagen kan je ze op hun nieuwe voer volledig overzetten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
suzanne 89
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2013 20:20

Re: porta 21 voor kittens

Bericht door suzanne 89 »

bedankt voor de reacties

we hadden ze ook liever een paar weken later opgehaald, maar de eigenaar ging op vakantie (kittens waren niet gepland, ze dachten twee mannetjes te hebben maar bleken twee vrouwtjes te zijn :P ) en ze wilde geen huis vol kittens (6) achterlaten.

heb me van tevoren heel goed geörienteerd, er staan de hele dag brokjes en ze krijgen een paar keer per dag natvoer en brokjes met een beetje lauw warm water.
helaas dus nog van felix, maarja wilde ze niet meteen op nieuw voer zetten. En ga het inderdaad heel rustig afbouwen.

wat vind je voor kittens een goed percentage eiwit?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: porta 21 voor kittens

Bericht door Adriana »

kijk naar de toelichtende tekst en de analyse van RC babycat
van die 34% eiwit is een behoorlijk deel plantaardig eiwit,
dat verteert kennelijk ook beter bij babies link zie boven
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie