Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caatje14
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 09:35

Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door Caatje14 »

Ik heb 2 katten Pooky (mannetje 10 jaar) en Luna (vrouwtje geschat 10 jaar) Pooky heb ik vanaf kitten en Luna is 5 jaar geleden aan komen lopen.
Maar sinds enige tijd heb ik een probleem, Luna plast waar Pooky gezeten heeft, op de bank op het kleed op bed ect. Ik word er een beetje gek van. Ik ben met Luna bij de dierenarts geweest en die kon niks vinden. Ik heb meerdere kattenbakken in huis en maar ze gebruikt er maar 1. Pooky doet alles buiten die is echt een buitenkat maar houd er wel van om af en toe bij me op bed te slapen of op de bank op schoot te springen. Ik heb ook al andere kattenbak stenen geprobeerd maar Luna gaat gewoon op de bak. Luna is echt een schatje houd van knuffelen, spelen ook met Pooky. Beide slapen zelfs bij elkaar. Maar ze wil wel de baas in huis zijn.
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan kan?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door nellebel »

is er iets gebeurd tussen die 2? lijkt wel alsof luna het niet eens is met pooky en de geur wil overheersen. je zou kunnen proberen de spanning te vermidneren door bijv feliway in huis te hangen. zodat luna meer gerelaxed wordt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Caatje14
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 09:35

Re: Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door Caatje14 »