Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caatje14
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 09:35

Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door Caatje14 »

Ik heb 2 katten Pooky (mannetje 10 jaar) en Luna (vrouwtje geschat 10 jaar) Pooky heb ik vanaf kitten en Luna is 5 jaar geleden aan komen lopen.
Maar sinds enige tijd heb ik een probleem, Luna plast waar Pooky gezeten heeft, op de bank op het kleed op bed ect. Ik word er een beetje gek van. Ik ben met Luna bij de dierenarts geweest en die kon niks vinden. Ik heb meerdere kattenbakken in huis en maar ze gebruikt er maar 1. Pooky doet alles buiten die is echt een buitenkat maar houd er wel van om af en toe bij me op bed te slapen of op de bank op schoot te springen. Ik heb ook al andere kattenbak stenen geprobeerd maar Luna gaat gewoon op de bak. Luna is echt een schatje houd van knuffelen, spelen ook met Pooky. Beide slapen zelfs bij elkaar. Maar ze wil wel de baas in huis zijn.
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan kan?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door nellebel »

is er iets gebeurd tussen die 2? lijkt wel alsof luna het niet eens is met pooky en de geur wil overheersen. je zou kunnen proberen de spanning te vermidneren door bijv feliway in huis te hangen. zodat luna meer gerelaxed wordt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Caatje14
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 09:35

Re: Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door Caatje14 »

Bedankt voor het meedenken, ik heb dat ook zitten bedenken maar elke dag krijgt Pooky wel een wasbeurt van Luna en ze spelen nog altijd samen, ok ze vechten ook wel eens samen dus tja maar dat feliway ga ik even proberen
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door lidewij020 »

Misschien dat wat valeriaan op de plekken waar pooky ligt en Luna plast kan helpen. Heeft de dierenarts ook de urine van Luna gecontroleerd?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door DeTut »

Caatje14 schreef:Ik heb 2 katten Pooky (mannetje 10 jaar) en Luna (vrouwtje geschat 10 jaar) Pooky heb ik vanaf kitten en Luna is 5 jaar geleden aan komen lopen.
Maar sinds enige tijd heb ik een probleem, Luna plast waar Pooky gezeten heeft, op de bank op het kleed op bed ect. Ik word er een beetje gek van. Ik ben met Luna bij de dierenarts geweest en die kon niks vinden. Ik heb meerdere kattenbakken in huis en maar ze gebruikt er maar 1. Pooky doet alles buiten die is echt een buitenkat maar houd er wel van om af en toe bij me op bed te slapen of op de bank op schoot te springen. Ik heb ook al andere kattenbak stenen geprobeerd maar Luna gaat gewoon op de bak. Luna is echt een schatje houd van knuffelen, spelen ook met Pooky. Beide slapen zelfs bij elkaar. Maar ze wil wel de baas in huis zijn.
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan kan?
ik neem aan dat Luna (langer geleden gesteriliseerd is?). Is het echt plassen of sproeien? urine-onderzoek sowieso aan te raden, ook op nieren. misschien zit Luna in de overgang?http://www.dekattensite.nl/phpBB2/posti ... 0&p=581111#
Kan ook zijn dat er met Pooky iets is veranderd en Luna daarop reageert, let eens extra op zijn gedrag?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Caatje14
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 09:35

Re: Kat plast op plek waar andere kat gezeten heeft

Bericht door Caatje14 »

Ik ben inderdaad als eerste met Luna naar de dierenarts geweest, ik weet niks van haar verleden alleen vermoeden we dat ze enige tijd op straat gezworven heeft. Maar de dierenarts heeft alles na gekeken en ook urine onderzocht en alles was prima in orde. Ik heb de feliway gekocht en meteen gespoten, ze hadden helaas alleen de spuitbus en gister was er niks. Maar even afwachten. Ik kan niks zien in verandering van het gedrag van Pooky naar Luna of andersom. Pooky is gewoon nog steeds zicht zelf doet zijn ding gaat zijn gang en is blij dat het beter weer is dan is hij de hele dag buiten. Ik heb 2 jaar geleden wel 2 konijnen er bij gekregen, beide zijn nu rond de 7 jaar en niet heel sociaal, ze lopen buiten in de tuin en komen nooit binnen. Pooky is een grote dierenvriend en dus gek met de konijnen, Luna negeert ze nog steeds compleet heeft ze van dag 1 gedaan. Luna is ook meer een mensen kat.

En iedereen bedankt voor de suggestie en ideeën, ik ben er blij mee helemaal natuurlijk als het helpt ;)
Plaats reactie