Stukje plastic in buik

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door mittenslief »

jippie dat is goed nieuws.....hoop dat je nu een mooie tijd mag gaan beleven met deze 2 wonderschone katzels ......ps mijn htkpoes lust ook graag balonnen maar zij poepte ze gelukkig ook altijd uit.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door BillyJean »

Goed bericht
, en nu genieten!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door Jade »

De zorgen zijn nog niet helemaal voorbij. De hereniging met Essie verliep goed. Na wat kopjes en wassen kwam ze door de keuring (ze had al een paar uurtjes liggen marineren in de Essie-deken). Ze ontwijkt mijn vriend en mij ook niet, komt bij ons zitten en zelfs even bij mijn vriend op schoot.

Nu is het het afwachten van eten en drinken. We proberen haar niet te volgen, maar dat is lastig na het ziekenhuis. Ze wandelt al heel stabiel rond, maar nog geen interesse in drinken of eten. Ze leek wel erg geïnteresseerd in Essies avondhapje (kip), maar dat durf ik nog niet te proberen (5-6 uur sinds wakker worden) Ik wil denk ik te snel na de narcose, maar de rust komt denk ik pas als ik haar eindelijk kan zien eten :)

Nu eventjes slapen, misschien helpt wat privacy en rust voor haar. En dan zien we morgen weer verder.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door nellebel »

hoe is het vanochtend met haar?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door Jade »

Lief dat je het vraagt :)

Ze lijkt zich beter te voelen, kijkt alerter uit haar ogen, speelt een beetje, volgt haar zus veel rond, verstopt zich niet, heeft al geplast.
Waren nog bezorgd om eten en drinken. Ze drinkt nog niet echt, maar ze heeft net 2 kleine stukjes kip gegeten :) erg blij! Straks weer een kleine portie en dan proberen we haar smaak uit te breiden naar kip met water en kip met wat gelei van natvoer.

Ze is nu echt wat mager, maar ze eet in ieder geval iets. Straks ook nog even DA bellen voor tips en wanneer haar feloranje verbandje van haar kippenpootje af mag (van het infuus)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door Adriana »

gelukkig gaat het de goede kant op en zusjes weer lekker samen. ze heeft al wat gegeten en moet bijkomen van de narcose denk ik. goed drinken en plassen en als je kunt borstelen dan lekker masseren. ze is wakker en alert en nieuwsgierig dus ze voelt zich redelijk en kruipt niet weg. zal wel moe zijn en nog veel slapen maar met de schrik vrij...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door Ms Maaike »

Fijn te horen dat ze opknapt. :) Verbandje mag er wel af.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door nellebel »

moest even lachen om het kippepootje. soms als guusje of gijs lekker op de rug liggen met de pootjes in de lucht dan hap ik hun pootje in de mond en zeg ik ook dat ze lekkere kippepootjes hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door Jade »

Dit was uiteindelijk de buit: v.l.n.r. uit maagje, midden uit ontlasting vandaag en de laatste gaf ze over waarna we dus naar het ziekenhuis gereden zijn.

Afbeelding


De dochter van de eigenaresse zei dat ze steeds alle stukjes van de speentjes terugvond, dus wat ik denk dat gebeurd is is dat ze de restjes ergens neergelegd heeft en Skye ze gevonden heeft. Want dit zijn toch wel 3-4 speentjes en ze had zondag voor het ophalen nog gegeten (voedsel, behalve speentjes).

Afbeelding

Skye bedankt voor jullie reacties! Verbandje mocht er gelukkig al af :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stukje plastic in buik

Bericht door nellebel »

wat een dotje......met haar kleine kippepootje hahaha en nu alleen nog maar echt eten oppeuzelen he skye
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie