Siliconen traanbuisje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Gast

Siliconen traanbuisje

Bericht door Gast »

Onze kat mazzel van net 1 jaar heeft als kitten in het nest niesziekte gehad. Toen wij hem kregen gelijk naar dierenarts gegaan en tijden gedruppeld. Toen hij gecastreerd werd heeft de da geprobeerd z'n traanbuisje door te prikken. Niet gelukt. Hij heeft er wel wat last van, maar niet zo erg dat hij niet levendig is ofzo, integendeel...

Hij knijpt wel af en toe met het oogje en er komt wat viezigheid uit.
Nu zijn we doorgestuurd naar de kliniek in utrecht en ook daar is het niet gelukt het traanbuisje door te prikken. Ze hadden nog 1 mogelijkheid en dat is om een gaatje in z'n neusbot te boren en dan een siliconen traanbuisje in te brengen. Ze voeren die operatie liever niet uit en word dan ook niet vaak gedaan.............

Ik vind het zo vreselijk moeilijk om voor mazzel te bepalen of hij genoeg last heeft van z'n oogje voor zo'n zware operatie............
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog moet terugbellen naar de kliniek voor meer info over de operatie, maar ik vroeg me af of er mensen zijn bij wie hun katten zo'n siliconen buisje heeft.............??? alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Ingrid,

Wat een nare situatie zeg! Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Zit het traanbuisje verstopt omdat ze die hebben proberen door te prikken of hoe zit dat precies?
Als je het moeilijk vindt om deze beslissing te nemen kun je natuurlijk altijd een second opinion aanvragen.
Aangezien ze in de kliniek zeggen dat ze de operatie liever niet uitvoeren, en ze dit tegen je gezegd hebben, is het misschien ook wel niet nodig. Je schrijft dat Mazzel levendig is.
Wacht in ieder geval de informatie af en bij twijfel bestaat gelukkig de second opinion.

Veel sterkte!

groetjes, muis
Gast

Bericht door Gast »

Ondertussen heb ik de arts gesproken nog een keer en hun reactie was dat het een erg gevoelige operatie is, waar ze erg weinig ervaring mee hebben. M'n eigen dierenarts heeft ook met die arts gesproken en hij was achteraf ook niet echt enthousiast.
M'n vriend en ik hebben daarom besloten de operatie niet uit te laten voeren. Misschien blijven we druppelen de rest van z'n leven of met een zalfje om z'n oog in conditie te houden, maar geen ellendige operatie. Als hij er echt ellendig van zou zijn hadden we het wel gedaan, maar we denken dat hij er niet "genoeg" last van heeft om dit te laten doen........

is er verder niemand die dit kent, die siliconen gevallen ?
Gesloten