Happy Cat?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Happy Cat?

Bericht door Katelijne »

Aangezien onze drie mannen nogal wat uit elkaar liggen wat leeftijd betreft (Osiris wordt er in augustus 13, Astérix en Obélix zijn tussen de 1 en 2 jaar geschat), vind ik het nogal moeilijk om het juiste droogvoer te vinden. Bovendien had de da ook aangeraden om speciaal voer voor gesteriliseerde katten te kopen.

Tot nu toe kochten we RC Sterilised 37 of RC Sterilised Appetite Control. Royal Canin is uiteraard niet het goedkoopste merk (en met drie veelvraten in huis! :grin: ) en deze varianten zijn voor jonge katten, staat er op de zakken. Er is ook de Sterilised 7+, maar afzonderlijk voer geven ligt hier moeilijk, voor obvious reasons.

Ik ben dus nu op zoek naar goed droogvoer dat toch iets goedkoper is dan RC, voor geholpen katers is én voor alle leeftijden.

Ik heb hier al vele goede commentaar gelezen over Happy Cat, maar toen ik net op zooplus ging kijken, vond ik geen variant voor gesteriliseerde katten. Er is wel de Supreme Adult. Zou ik die aan alledrie kunnen geven? Is het trouwens nodig om speciaal voer voor gesteriliseerde katten te geven? En kan Osiris ook nog op Supreme Adult? Ik zie dat er een Best Age 10+ versie is, maar, zoals reeds gezegd, afzonderlijk voeren is nogal moeilijk. We deden dat destijds wel met Azraël, maar enkel omdat het écht nodig was (nierdieet). Ik vraag me af of het nu ook al nodig is. Ozzy heeft geen kwaaltjes, buiten wat vorming van tandsteen wat we in de gaten moeten houden en op termijn moeten laten behandelen.

Graag jullie ervaringen en tips!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Happy Cat?

Bericht door Katelijne »

Ik heb nog even rondgekeken en zie dat de Happy Cat Fit and Well Light wordt aangeraden bij gesteriliseerde katten. Maar waarom dan Light? Onze katten hebben (momenteel) geen overgewicht, maar we moeten het wel in de gaten houden.

Ik weet niet of de Supreme Welness hier ook goed zou zijn...

Ofwel ga ik voor de Bozita Feline Adult.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Happy Cat?

Bericht door Ikey »

Voermerken die sterilised of light varianten hebben, doen dat alleen als marketingtruc. Noem het light of sterilised en ze kunnen het duurder maken. Goed kattenvoer heeft als eerste bestanddeel vlees op de ingredientenlijst staan (dat zit er dan het meeste in) en heeft geen suiker toegevoegd.
Je zegt dat je katten geen overgewicht hebben, maar dat je ze wel in de gaten moet houden. Je kunt dan een licht verteerbaar voer voor ze kopen, zonder tarwe (tarwe (= suiker) maakt dik). Een voorbeeld hiervan is Almo Holistic, dit is ook goed betaalbaar. Een ander goed merk is Taste of the Wild. ERvaringen hier op het forum zijn dat katten daarop goed afvallen en aankomen. Dit merk heeft geen granen, maar veel vlees en vis. Dit merk is wel vrij duur, maar volgens ervaring van iemand hier goedkoper in verhouding met RC sterilised.
Verder maakt het niet uit als je jonge katten eens een brokje meepikken van je oudere kat en andersom, dus je zou voor allemaal apart voer kunnen geven.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Happy Cat?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou geen light - variant geven. Dat heeft toevoegingen die meer kans op blaasgruis geven. Dan kun je beter goed merk voer voor volwassen kat geven. En als de kat dik wordt gewoon iets minder per dag geven. Almo is inderdaad heel goed voer. Wel duur maar je hoeft ze er minder van te geven dus je doet langer met een kg.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Happy Cat?

Bericht door Katelijne »

Ik twijfel momenteel tussen Almo en Sanabelle. Heb gezien dat de ervaringen met die laatste nogal verdeeld zijn. Sommige reacties raden het absoluut aan, andere weer helemaal niet. Wat vinden jullie beter?
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Happy Cat?

Bericht door Adriana »

mijn ervaringen met Sanabelle over het afgelopen jaar zijn ronduit slecht. brokjes ruiken bedorven, geklaagd, nooit gereageerd. zakken (huid+vacht en senior) weg moeten gooien..
laatst paar proefzakjes besteld, ruikt beter maar ik vertrouw ze niet meer..

met Almo holistic nog nooit problemen gehad, kipvariant is hier favo. ze eten er veel minder van en geen stinkende ontlasting.
Bolle valt er op af maar Enzo, die moet aankomen doet het er ook goed op. brokjes zijn platte schijfjes met gaatje erin en Enzo met wat minder kiesjes heeft daar goed vat op en kauwt ze stuk. ronde brokjes worden doorgaans doorgeslikt.
hier krijgen ze wel verschillende soorten want smaken en voorkeuren verschillen maar daar is altijd een ruime hoeveelheid Almo kip bij. de andere Almo serie met die gekleurde zakken bevalt mij veel minder.. hier stinkt hun ontlasting daarvan, vonden het wel heel lekker maar dan krijgen ze het verder alleen als snoepje met 5 stuks max per dag totdat het op is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Happy Cat?

Bericht door Katelijne »

Is dat dan de Almo Nature Holistic Kip & Rijst die jij koopt, Adriana? En wat geef je dan nog van droogvoer (en natvoer)?

Ik had sowieso gedacht om ook voor natvoer over te gaan op Almo, omdat hetgeen wat ik op zooplus lees over dit merk me wel heel erg bevalt.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Happy Cat?

Bericht door Adriana »

het is deze
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... stic/80081
en mijn aziaten doen het daar erg goed op.
ze krijgen daarnaast natvoer van Almo foliezakjes tonijn/sardines, soms zelfde van Miamor en af en toe Purina voor senioren of adults. soms Royal Canin sterilized en soms Iams senior kip (donkerrood), ik bedoel eigenlijk dat ik dat redelijk afwissel muv Almo sardines.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Happy Cat?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hmmm dat scheelt enorm met royal canin adriana
zou dat wat voor hier zijn? Gizmo is vrij snel gevoelig zoals je mis heb gelezen
maar ik zou een klein zaakje kunnen proberen?
Hij is aan de dikke kant en snel last van darmen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Happy Cat?

Bericht door Katelijne »

adriana: da's inderdaad de zak die ik bedoelde.

Ik heb die net besteld en ook het natvoer: de almo nature classic met kip en garnalen, tonijn en kip en kip en jonge sardientjes. SMULLEN!!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Plaats reactie