kwijl

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kwijl

Bericht door Dinky »

goed ventileren klinkt vanzelfsprekend maar helaas hebben wij dus geen ramen in de badkamer omdat het volledig inpandig zit en mag er geen mechanische ventilatie ingebouwd worden ;) Vandaar dat het hier ook al snel erg wordt op het geschilderde gedeelte tot het plafond waar ik dus niet makkelijk bij kan om af te drogen na het douchen (of ik moet er elke keer na het douchen een trap bij pakken).
Zal eens zien wat schoonmoeder er volgende week aan gaat doen maar anders wordt het toch een keertje chloorwerk hier aangezien je volgens mij nogal wat citroensap nodig hebt voor een gehele badkamer (plafond + halve muren waar geen tegels zitten) maar wel bedankt voor de tip Annet ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: kwijl

Bericht door Cerna »

Ja, dat verandert de zaak :smile:
Wij hebben ook een inpandige badkamer, maar tegels tot het plafond en ventilatie. Plus dat ik de deur na het douchen altijd een tijdje open laat staan.
Bij mij worden trouwens de tegels boven het douchegedeelte nooit nat (ik weet niet hoe jij douchet :lol: (schrijf je dat zo?)). Hoogstens een beetje vochtig en dat is zo weg wanneer je de deur open laat staan (tenminste bij mij).
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kwijl

Bericht door Ms Maaike »

Bizar dat er geen ventilatie bij jou is ingebouwd Mirjam. Dat mag volgens mij al een hele tijd niet meer als je naar de bouwvoorschriften kijkt. Chloor werkt overigens niet tegen schimmel. Citroensap wel inderdaad. :) Werkt ook tegen kalkaanslag en zeepresten. Wat je ook kan gebruiken is azijn, is wat minder kostbaar (en wat minder zuur) als je het op grote vlakken moet toepassen, maar werkt ook prima. :) Katten hebben er een gruwelijke hekel aan dus ze zullen het niet oplikken.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kwijl

Bericht door Dinky »

Denk dat het vooral te maken heeft met de duur van het douchen want het gedeelte boven de tegels is een ramp qua schimmel maar bij de tegels valt dat enorm mee ;) Douchen verder niet vreemd want het water valt gewoon op de grond hoor Annet :lol:

Er zit wel een luchtafvoerbuis maar omdat die in verbinding staat met de bovenburen (soms grappig om in de badkamer te staan, kan je hele gesprekken volgen van bovenburen omdat het daar eerder doorklinkt dan in de woonkamer zonder buis) mag er geen ventilator ingebouwd worden Maaike ;)

Zal er eens goed over nadenken want azijn klinkt een stuk fijner dan chloor ;) en aangezien Dinky haar kattenbak voor de deur van de badkamer staat en die uitkomt in de woonkamer is dat zeker het proberen waard :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kwijl

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Sorry voor de late reactie ik lees nu alles pas!
I ga t nu dus ook n proberen met azijn
ik heb geen zin om de hele badkamer te drogen na t douche pfff te veel werk haha het was nu echt nodig dus ik dacht lekker met veel chloor
ik werd er al naar van een giz heeft er dus van zitten smikkelen het c gaat weer goed met m geen kwijl meer en hij is zichzelf
ben erg opgelucht
ben altijd beetje overbezorgd en panisch maar dat hadden jullie al wel door he ;)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kwijl

Bericht door Sifra »

Huishoudazijn, dames! Niet die azijn voor in de sladressing. ;-)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kwijl

Bericht door Ms Maaike »

Maakt in principe niet uit welke soort azijn je gebruikt, huishoudazijn is alleen wat zuurder (en wordt anders 'gemaakt').
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: kwijl

Bericht door AnneLore »

en een klein stukje goedkoper :lol:
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Plaats reactie