kwijl

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

kwijl

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja daar ben ik weer en JA weeeer om gizmo.
We merken sinds NET dat die enorm kwijlt, als ie slaapt en zn hoofdomhoog tilt zie je allemaal slijmdraden en nat bekkie.. druppeltjes aan zn mond.
Ik heb m straks wel stukje rauwe kip uit de verpakking zo rauw gegeven, maar dat mag toch?!
Ik wil niet weer gelijk na de dierenarts rennen, straks is t weer niks net als laatst en ik was wel 105 euro armer terwijl t dus aan zn voer bleek te liggen . daarom zet ik t hier op t forum

Verder merk ik er niks van, hij is vandaag lui maar dat is ie meestal op zondag, dat is onze luie dag en doen de katten gezellig mee..
Ik heb al gegoogled, maar ik schrik wel van sommige verhalen..
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kwijl

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

ik lees ook dat t door chemische stoffen kan komen, ik moet zeggen dat ik de hele badkamer vandaag in de chloor heb gezet ik ging al bijna van me stokkie zo erg was de lucht, musschien heeft ie iets binnen gehad? kan ik t f aankijken>?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kwijl

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

hij stinkt niet uit zijn bekkie en ziet er mooi uit t tandvlees...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kwijl

Bericht door mittenslief »

bij mij gaan ze ook kwijlen van chloor, ze raken er zelfs van in extase......
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kwijl

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

en nu ? is t ernstig gevaarlijk als ie het miss een beetje heeft gelikt? ik heb net zijn bekkie gespoelt met water, dat las ik op internet,, Hij gaat niet dood nu toch?
ja sorry ik raak helemaal in paniek
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kwijl

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

moet ik nu na de arts of is dit niet zo erg ? ik weet mijn god niet wat ik er mee aan moet, als ik google raak ik in shock ervan.
hij is verder zichzelf, wel drang om te eten en drinken en heb net 3 eetlepels water erin gespoten zodat t goed gespoeld word, moet ik de arts bellen of is dit niet zo erg?

ik zou niet weten hoe t anders kan, er is niks veranderd, alleeen t extreem poetsen met chloor van badkamer en het stukje rauwe kip
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kwijl

Bericht door mittenslief »

nee ik doe er nooit wat aan hoor.....gaat wel weer over, maar wel in de gaten houden natuurlijk
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kwijl

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

oke... ik hou m in de gaten. nu is ie zichzelf lfink aan t wassen, tot nog toe nog geen slijm en kwijl. ik wacht tot ie weer rustig gaat chillen en dan kijk ik of ie weer een nat bekkie heb
Als dit morgen nog zo is wat dan?
ohhh vind t zo dom van mezelf. volgende x als ik de badkamer doe sluit ik hun wel ff op. ze zijn er niet bij geweest alleen voor de deur gezeten en gekeken na wat ik deed gizmo probeerde wel te komen maar heb m weggeduwd. miss zat er chloor op zijn huid en heeft ie t gelikt of is er een druppel ergens anders gevallen.
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: kwijl

Bericht door Katelijne »

Ik was eens de badkamer aan het poetsen en achter mijn rug had Osiris aan de bus Cif gelikt! Bekje stond vol wit schuim!! Direct da gebeld en we moesten toen yoghurt geven. Alles is goed gekomen.

Hij is trouwens ook eens in een emmer met bleekwater gesukkeld. Met die kat hebben we wat meegemaakt! Enfin, hij fladdert hier nog steeds rond, bijna 13 is ie al.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kwijl

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

ahhh gossss
ik heb de weekendarts toch maar ff gebeld.
ze zeiden dat ik t aan moest kijken zoals ik t uitlegde viel t reuze mee, het was goed dat ik zijn bekkie met water gespoeld heb, ze zei dat door vieze smaak hij ook kan gaan kwijlen, nadat ik heb gespoeld is ie niet meer gaan kwijlen.
Ik moest erop letten of die ging braken, sloom, evenwichtstoornis apatisch ging doen, dan weer bellen .
maar zoals zij en ik denken valt t dus wel mee achteraf.
Pff wat kan je je zorgen maken op zown moment, en wat is internet dan slecht he, je leest de engste dingen !!
bedankt in ieder geval dat jullie hebben gereageerd!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: kwijl

Bericht door Cerna »

Misschien de volgende keer geen chloor meer gebruiken? Je hebt schoonmaakmiddelen die biologisch afbreekbaar zijn en ook niet getest zijn op dieren en die uitstekend schoonmaken. Er is er ook een speciaal voor de badkamer. Het merk heet Ecover en is te koop bij natuurvoedingswinkels.

En verder sterkte met Gizmo!
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: kwijl

Bericht door Katelijne »

Gelijk heb je, je kan maar gerustgesteld zijn!

Vorig jaar had mijn zoontje eens geverfd met waterverf en zijn schaaltje met spoelwater laten staan. Bleek Azraël plots gekleurde poten te hebben, waar hij uiteraard aan zat te likken. Was op een zondag, maar heb toen toch ook even de wachtdienst gebeld!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: kwijl

Bericht door Ikey »

Was weer even paniek bij je, Cindy. Ben je een beetje bekomen van de schrik? :)

Ik gebruik nooit chloor, vind het vreselijk stinken. Je kunt inderdaad voor een ander schoonmaakmiddel kiezen, als je dat een prettig gevoel geeft, zoals Annet tipt :) Maar zoals je zelf al zei, even de deur dicht houden de volgende keer. niet meer de badkamer schoonmaken, lijkt me geen optie ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kwijl

Bericht door Dinky »

Ik vind chloor ook vreselijk stinken maar het is volgens mij de enige manier om schimmel in de badkamer goed weg te krijgen. Weet niet of die ecover daar ook tegen werkt want lees daar alleen zeepresten en kalkresten verwijderen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: kwijl

Bericht door Cerna »

Het hangt ervan af hoe ver je het laat komen, maar wanneer je na iedere douchebeurt de tegels droogmaakt en één keer in de week Ecover badkamerreiniger erop sproeit, even laten intrekken en daarna afspoelen en natuurlijk weer goed drogen, krijg je geen schimmel. En goed ventileren natuurlijk!

En mocht het zich toch voordoen: citroensap een nachtje in laten trekken.
Plaats reactie