Kunnen katten "vies" zijn van de anderen m.b.t. de kattenbak?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Kunnen katten "vies" zijn van de anderen m.b.t. de kattenbak?

Bericht door daantje »

Wij hebben ook weer wat........

Sinds Baja hier is, is Barreltje (weer) begonnen met plassen op bed en andere ondergrondjes die lekker zacht zijn. Drolletjes vonden we nooit naast de bak maar vandaag dus wel. Wij hebben voor de drie meiden één kattenbak maar duidelijk is dat er nog een bak bij moet, die schaffen we deze week nog aan. Wel maken we de bak iedere dag vrij van drollen en plasjes (klontjes) en wordt de bak om de twee/drie dagen helemaal verschoond. Echt vies kan de bak dus niet worden en ik heb dan ook het idee dat Barrel niet op de bak wil omdat Baja erop gezeten heeft. Bibi gaat wel gewoon op de bak maar is naar Baja toe ook veel gemoedelijker. Zou er een kern van waarheid in mijn idee kunnen zitten, dat Barrel dus gewoon "vies" is van Baja?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

katten zijn hygienische beesten en die kunnen ook zeker vies van elkaar zijn! Is ook wel logisch als je de geur soms ruikt als ze net geweest zijn, dan wil je daar zelf ook niet zitten denk ik :lol: Twee katten op een bak is ook eigenlijk het maximum, dus nu met drie katjes moet je er gewoon nog een bak bijkopen
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Eén bak voor 3 kittens is wat weinig op deze leeftijd, en ik denk inderdaad dat Barrel niet op de bak wil waar Baja op geweest is. Dat hoeft niet met 'vies zijn van' te maken te hebben; waarschijnlijker met territoriumdrift. Doordat Baja's geur aan de bak zit, is dat niet meer Barrels territorium en moet zij dat even ergens anders uitzetten.
Je hebt kans dat het met 2 bakken over is.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik kan me helemaal vinden in het territoriumprobleem. Barreltje heeft best de "oudste rechten" hier en dat laat ze wel weten ook. Bibi heeft zich daar heel gemakkelijk aan aangepast maar Baja laat zich niet zoveel vertellen. Morgen dus maar snel een tweede bak halen en kijken of het dan beter gaat. Plasjes ruimen vind ik niet zo heel erg maar met drollen heb ik wat meer moeite. Bedankt weer voor het advies allemaal.

UPDATE:
Wij hebben inmiddels twee bakken staan en dat gaat hartstikke goed. In beide bakken (nu nog) verschillende kattenbakvulling omdat Baja het prettiger vindt om op wat fijner grit te poepen en plassen. De oudste twee zijn gewend aan de grove korrels. Binnenkort gaan we Baja langzaam laten wennen aan de grove korrels door steeds meer een beetje te mengen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten