Snickers loopt mank!

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door jennli »

Arme vent! Vlug opknappen Snickers
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Adriana »

en hoe is het intussen met Snickers? alle poten weer OK?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Renatevanderveer

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Renatevanderveer »

Jaa. Meneer loopt weer als een kieviet! Sorry, was vergeten een update te posten..
Waarschijnlijk toch weer een verzwikking geweest.
De dierenarts had nog wel even gekeken, toen was alles okay.
Renatevanderveer

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Renatevanderveer »

Opnieuw problemen in de motoriek van Snickers.
Wederom linksvoor, hij is dus niet gestoken door een wesp.
Het ventje had er vanmorgen zoveel pijn aan, dat hij van de stress zijn urine had laten lopen.
Wederom was het onderste gedeelte van zijn pootje, net boven de kussentjes, ontzettend dik.
Het pootje oogt wat kaal en vanaf een afstandje leek het net alsof hij zijn duimnagel kwijt was (bleek later niet zo).
Snickers was niet benaderbaar en begon al vanaf een afstand te blazen en zelfs te slaan..
Zo kennen we hem niet..

In gezamenlijk overleg besloten gebruik te maken van het inloopspreekuur van de dierenarts.
Die schrok van de dikte van het pootje en de vijandigheid van Snickers.
Snickers dook ineen bij elke aanraking aan het pootje en zette het op een schreeuwen.

Omdat Snickers ervaring heeft met slangen vangen en ruzie maken met Chineesje, is het gissen naar de oorzaak.
Wel is duidelijk dat dit al een tijdje speelt, mijn vorige bericht is van bijna een maand geleden.
Snickers kreeg een injectie Tolfedine en een antibiotica via injectie.
Tevens word vanaf vanavond Clavubactin gegeven.

Omdat de dierenarts alleen op de praktijk was, durfde deze geen röntgenfoto te maken.
Die was bang voor teveel stress van ons ventje, dat wilde hij hem niet aan doen.
Maandag neem ik weer contact op met de praktijk, want zo kan het in elk geval niet doorgaan.
Het lijkt op een ontstoken poot, maar Snickers heeft geen koorts.

Voor nu afwachten of de antibiotica iets gaan doen, anders rapido weer terug met Snickje.
Snickers was in de praktijk behoorlijk agressief..
Eenmaal thuis is hij weer zijn vriendelijk zichzelf, gelukkig.
Renatevanderveer

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb een foto gemaakt, waarop jullie het kunnen zien.
Meedenken word erg op prijs gesteld, omdat de dierenarts zo 1,2,3 niet kan zeggen wat het kan zijn..
Wel moet er binnen aanzienlijke tijd verbetering optreden, anders willen ze het pootje, na een röntgenfoto, openmaken..

Afbeelding

Zoals je kan zien, is het boven het kootje erg dik. Té dik, bijna een keer zo dik als het andere pootje..
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Ms Maaike »

Wow, dat ziet er inderdaad niet zo fijn uit... Ik weet ook niet wat het kan zijn. Door de beet van een ringslang zou het theoretisch mogelijk een salmonellainfectie kunnen zijn, maar dat moet dan wel vrij snel door het hele lichaam gaan. Daar past koorts goed bij als symptoom, en als Snickers dat niet heeft... Hm. Lastig... En een ontstoken kniegewricht? Zou dat nog kunnen? Maar ook dan zie je vaak koorts... Misschien is een röntgenfoto geen slecht idee, zeker omdat het terugkomt. Succes en beterschap voor Snickers in elk geval!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Renatevanderveer

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Renatevanderveer »

Ja, dat zei de dierenarts ook al. En áls het al van een ringslang was gekomen, hadden we dat eerder op moeten merken.
De data van de vangsten staan namelijk bij hun in het systeem en is daarom niet rendabel om daarvan uit te gaan.

Wel zag de dierenarts een wondje (waarvan ik dacht dat dat zijn duimnagel was) net boven zijn duimnagel.
Er om heen heeft Snickers alles kaal gelikt, zoals je op de foto kunt zien.
De dierenarts vermoed dat Snickers ergens door is gebeten, waarna ik geneigd ben Chineesje daarvan te verdenken.
Een ringslang kan het in elk geval niet zijn.
Renatevanderveer

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Renatevanderveer »

Er komt momenteel erg veel pus uit het wondje.. Misschien doordat de dierenarts eraan gezeten heeft?
Snickers wast het voortdurend schoon.
Is het dan toch ontstoken?

Het lijkt me in ieder geval dat hoe meer pus eruit komt, des te beter, toch?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6822
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Dinky »

Als er pus is kan dat er inderdaad maar beter uit ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Kattebeest »

Als er pus uit komt dan lijkt me dat indd ontstoken.
Naar de foto met het pootje gekeken en het doet me sterk denken aan een achterpoot van Kasper een hele poos geleden. Was tijdens een vechtpartij gebeten en kreeg na een aantal dagen een hele dikke poot. Verder geen klachten. Naar da geweest en ja, het was ontstoken.
De da heeft de ontsteking zo goed mogelijk schoon proberen te maken en ik kreeg hem zo weer mee naar huis. Kan me niet herinneren dat ik verder iets meegekregen heb, mijn da is niet zo snel met het voorschrijven van ab.

Haha, ja, hoe meer pus eruit komt hoe beter. Snickers kan het maar beter kwijt zijn ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Renatevanderveer

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Renatevanderveer »

De dierenarts gaf wel AB mee, omdat dit al de tweede keer is dat Snickers erg veel last van het pootje heeft.
Snickers heeff het rondom de wond inmiddels kaal gelikt.

Hij doet inmiddels weer gewoon zijn ding. Ik vermoed dat de pijnstilling wat verlichting heeft gegeven.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Kattebeest »

En als er pus uitkomt, wordt de druk minder. Geeft ook verlichting.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Renatevanderveer

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door Renatevanderveer »

Dubbel verlichting dus. Hij ligt nu weer lekker bij ons.
Ik hoop dat de AB het pootje helpt herstellen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Snickers loopt mank!

Bericht door kansarmedieren »

Probeer het wondje open te houden zodat de rommel (pus) eruit kan want zolang de ontsteking er zit wordt er pus gevormd. Met de antibiotica zal het gauw beter worden wel de kuur afmaken anders komt het net zo snel weer terug. Het is een plaatselijke ontsteking dus dan hebben ze geen koorts wees blij want als ze koorts krijgen dan zit de ontsteking al verder in het lichaam. Gaat goed komen, veel succes
Plaats reactie