Gebitsoperatie en herstel

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Dank jullie wel....ik zal kijken of hij dat lust. De geitenmelk vond hij weer getsie.... :lol:
Hij vraagt wel veel voor eten nu....bijna een gehele blik a/d op en een half flesje Reaktiv.

Groetjes,
Nova
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Anne87 »

Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt woont, mag je morgen wel wat poeder op komen halen om het te proberen? Stuur maar een PB als je wilt. :)
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Nee, niet in de buurt :smile:

Nova, je geeft al Reaktiv en daar zitten alle opbouwende stoffen in die Kimba nodig heeft en dan daarnaast ook nog AD wat hetzelfde effect geeft. Ik zou het daarbij laten. En dinsdag gewoon weer wat brokjes proberen. Dat vindt hij nou eenmaal het lekkerst.

Een heel blikje AD is geweldig! Goed zo, Kimba :eclap: :eclap:
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Nee inderdaad niet in de buurt...haha... :lol:

Ja ik ben echt helemaal verbaasd zo langzaam maar zeker krijg ik mijn "oude" Kimba weer terug. Absoluut geen vergelijk met de vorige situatie. Ben hier zo blij me. :grin:
Zal ik ook proberen om dinsdag geen Onsior meer te geven maar dan gewoon maar nog een paar dagen analgos? Of helemaal niks meer??

Groetjes,
Nova
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Adriana »

Kimba moet rapido aankomen en ik zou niet weten waarom volle geitenmelk niet goed zou zijn..

is dinsdag niet een pietseltje vroeg voor harde brokjes??
(heb mijn Kn-handleiding van de laatste operatie erbij gehaald en daar staat 'gedurende 10 dagen gekookte kipfilet/koolvisfilet/runderpoulet/hart' en de ingreep bij Kimba was minstens zo heftig als die bij Enzo en bij Kimba dan ook nog dubbelzijdig..
zou hij tzt voorgeweekte brokjes lusten/eten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Kimba wilde de geitenmelk helaas ook niet. Wat de boer niet kent..... :lol: Annet heeft gelijk want ze zei tegen mij britten hongeren liever als dat ze iets eten wat ze niet lusten. (daarom kreeg ik hem ook nooit aan het rauwe eten).
Ik kijk wel eventjes hoe lang Kimba het volhoud met het a/d en de Reaktiv. Helaas lust hij niet wat Kn. ook mij heeft voorgeschreven. Ik probeer ook nog een keer voorgewekte brokjes, maar ook daar trekt mijn lieve schat de neus omhoog.
Nou mensen ik weet niet wat deze operatie met Kimba gedaan heeft, maar hij spelt nu al sinds 1 uur en rent als een gek door de woonkamer. Hij spelt zelfs in zijn mandje waar ik hem altijd naar de DA breng. Hij ligt erin en jaagt zijn eigen staartje.... Of ligt het aan het Onsior....hahahaha...grapje. :lol: :-P :-P :-P Ik herken hem niet meer terug...dit heeft hij al weken zelfs maanden niet meer gedaan. HIJ HOUD HELEMAAL NIET MEER OP..... :lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes,
een hele blije Nova :grin: :grin: :grin: :grin: en Kimba die kleine gekkie :edance:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Adriana »

hier moet ik iets nieuws een paar keer en paar dagen herhaald aanbieden.

en dat is wel het voordeel van meer katzels, als Maks Bolle hoort smakken dan moet hij ook..
ze kijken hier veel van elkaar af en Bolle is altijd nieuwsgierig naar nieuw ander voer.
en soms laat ik prut van mijn vinger aflikken of smeer wat aan een pootje..
russen kunnen er qua dwars- en eigenzinnigheid ook wat van..
maar ik maak vrijwel altijd korte metten met prima donnagedrag hier en dat weten ze..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Ik had je PB beantwoord en net toen ik op Bevestigen wilde klikken, gooide de site de hele tekst eruit :cry: . Dus ik antwoord hier maar even:

Ik zou niet met Onsior stoppen, dat is te snel. Wel zou je bijvoorbeeld vanaf dinsdag eens een dagje kunnen uitproberen hoe hij het doet met alleen Analgos en dan de volgende dag weer Onsior. Vaak werkt pijnstilling namelijk veel langer dan de 24 uur die in de bijsluiter staat.
En stopt hij dan toch met eten, dan weet je dat hij nog niet buiten Onsior kan.

Wat betreft de brokjes: Cerná at direct al vanaf de eerste dag weer brokjes en bij haar waren wel iets meer dan 5 kiezen verwijderd. Kimba kauwt niet op de brokjes, dus ik zie eerlijk gezegd geen bezwaar. Maar zolang hij een blikje AD per dag eet, is dat natuurlijk ook prima.

En ik weet niet Adriana waarom Kimba rapido moet aankomen. Hij moet aankomen, maar daar mag best wat tijd overheen gaan. Noa heeft ook altijd 3,5 kilo gewogen en kwam pas aan toen wij haar gingen volstoppen met nierdieet. Maar ook daar gingen een paar maanden overheen.
Tabby Britten zijn nou eenmaal niet zo grof gebouwd als effen Britten, maar 5 kilo zou mooi zijn. Dat hoeft echter niet binnen een week gerealiseerd worden (lijkt me ook niet zo gezond).

Noa lustte ook geen voorgeweekte brokjes (en dat is toch ook veel schadelijker, zo'n kledderige prak in je bek, terwijl droge brokjes zo naar binnen floepen), geen vis (wel viswater). Alleen tartaar at ze voordat ze ziek werd.

En geweldig dat Kimba aan zijn tweede jeugd begint. Zet 'em op, Kimba! Laat het vrouwtje maar eens lekker versteld staan (heb niet gelezen dat het een bijwerking van Onsior is). Hij is gewoon opgelucht dat hij verlost is van de pijn.

Adriana: echt Britten zijn de meest lastige eters die er zijn. Je kunt alle trucs uit de kast halen, wanneer ze in hun kop hebben dat ze het niet willen, dan eten ze het niet. Wanneer Milka lax-a-past moet (tegen haarballen) en ik smeer het 's morgens op haar poten, dan zit het er 's avonds nog op gecombineerd met grit en andere viezigheid van buiten. Dus nu gaat het onder dwang met een voedingsspuitje van Noa.
Neem nou maar van Nova aan dat wanneer Kimba het niet wil, het ook niet zal lukken wanneer ze het op een andere manier probeert. Britten, je wordt er soms stapelgek van!
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Is mij deze week ook gebeurd. Ik had een lekker lang berichtje klaar om te verzenden en floep was ie weg.... :lol:
Ik doe het met het eten rustig aan....en zolang ik het a/d binnen krijg deze week, dan blijf ik dat doen. Hij moet het maar daarmee doen, daarna gaan we weer over op normaal? En mss blijf ik hem 1 keer per week a/d geven, dan kan hij toch ook een beetje van aankomen?
Misschien moet ik maar weer eens Applaws Kat Pate Lamb bestellen. Dat vond Kimba ook wel lekker, maar ook weer niet te vaak. Had jij dat niet ook af en toe ik geloof aan Noa gegeven Annet?
Is dat dan niet erg, als ik het natvoer een beetje afwissel. Ooit heeft mij iemand verteld, dat het beter is om bij een en dezelfde voeding te blijven.
Oh ik wist niet dat Tabby britten niet zo grof gebouwd zijn als effen britten. Effen britten zijn ook zo MOOI!
Met de bijwerking van Onsior (gek gedrag) was een grappje... Ik sta echt helemaal versteld dat hij hier ineens weer zo speels is....Ik kan inderdaad goed merken dat hij blij is dat hij niet meer zo veel pijn heeft. Wat heeft hij toch moeten lijden...besef ik nu steeds meer. Maar gelukkig is er een eind aan gekomen...Ik ben Knaake zo dankbaar en jullie natuurlijk ook. Had ik van jullie niet het advies gehad om naar Knaake te gaan, had hem mss weer een andere prutser geopereerd.


Groetjes,
Nova :grin: en Kimba (ik ben nog steeds aan het rond rennen...vrouwtje wil slapen maar ik niet...) :edance:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Adriana »

wij zijn dol op goeie berichten en hoe meer hoe liever!

maar ff langs de vragen lopen en ik doe dat in een apart smal tekstdocument dat ik naast de pag van de kattensite zet. want ook ik ben in het verleden teksten kwijtgeraakt en grrmbl..

je had 6 Onsiortabletjes op advies van Knaake en die zou ik volgens voorschrift geven. Onsior heeft meer functies dan alleen pijnstilling.
in het Knaake-advies 'nazorg tandheelkunde' staat dat je 10 dagen lang schoon zacht natvoer moet geven en ook daar zou ik niet al te veel mee sjoemelen. er is erg diep in die kaak gesneden en aan beide kanten en dat moet rustig en goed herstellen. die wonden moeten goed helemaal dichttrekken en het weefsel moet weer rustig kunnen aangroeien.
10 dagen is ongeveer ook de termijn voor het oplossen van de hechtingen, die de komende dagen wel kunnen gaan trekken.. en daar kun je niks aan doen .. moet-ie nog even doorheen..
mind you, hij is afgelopen vrijdag geopereerd en dit is pas dag 3.
en ik ben altijd beetje huiverig voor vergelijkingen/voorbeelden zoals Annet met Cerna aanhaalt.. situaties zijn nooit eender..
en er was nog een vraag over naspoelen van mondholte en ik kan niet in zijn bekje kijken. ik zou het nog één/twee dagen doen en ook om dwarse Kimba te wennen dat hij niet altijd en helemaal zijn zin kan krijgen. maar het is iedere dag minder nodig want het tandvlees zal al redelijk dichtgetrokken zijn.

achtergrond van meer vet in het eten is dat dit niet gekauwd hoeft te worden en niet via de nieren gaat. vandaar mijn suggestie voor volle geitenmelk. en ook het rapido aankomen en ik bedoelde bijkomen van wekenlang forse kaakontsteking en chronische pijn. dat sloopt. nee, het hoeft niet binnen een paar weken..

zal niet ontkennen en kan dat ook niet, dat Britten eigenwijs/eigenzinnig/dwars zijn en dit ook volhouden. ook een algemene eigenschap van katzels denk ik..
met eten is dat extra lastig, dat snap ik. hier kunnen ze er ook wat van maar hebben van jongs af aan minstens drie verschillende soorten/merken voer gehad. dat maakt ze iets soepeler in het accepteren van andere smaakjes.. maar ze hebben alle drie hun voorkeuren.
als er hier iets echt moet dan doen we met name met Bolle een wedstrijdje en op bepaalde punten mag hij niet winnen. dus traint hij in het ingeven/in zijn bek stoppen. want als het echt nodig is..
en af en toe plak ik hem achter het behang (hebben we een hilarisch topic over..)

Kimba kan prima a/d blijven eten en desnoods inderdaad het komende half jaar om weer wat voller/boller te worden..
Applaws heeft ooit een terugroepactie gehad met fout voer maar dat is lang geleden. en ik vind het eiwitgehalte van Applawsbroks aan de zeer hoge kant. zeker voor senioren.
van het natvoer weet ik niks maar je zou even kunnen kijken..

en het belangrijkste is dat Kimba weer lol in zijn leven heeft, dus joepie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door BloemTetsu »

Nova schreef:Ik heb net nog een bericht aan Tetsu geschreven, maar zie dat deze helemaal niet in het forum zit. Ik ben nog vrij nieuw, dus mocht je deze dubbel zien....excuses :lol:
Zo fijn om te horen dat Tetsu weer zo is opgeknapt, na alles wij hij door heeft gemaakt. Heel zielig hoor!! Zijn bij hem alle tandjes verwijdert?
Heel veel sterkte en beterschap!!

Groetjes
Nova
Dank je wel Nova!
Tetsu is 2 kiezen kwijt linksbovenin de achetste 208 en 209. Veel minder heftig dan Kimba. Mijn nazorg bestaat uit 7 dagen natvoer en na 2 dagen naar buiten. Tuin is afgesloten.
Door de klap kan Tetsu ook niet goed ruiken. Dit maakt het voeren wel makkelijk, hij eet alles.

Goed te horen dat Kimba weer lekker in zijn vel zit :)
Nu goed herstellen en niet zo dwars doen Kimba!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Lieve mensen,
ontzettend bedankt voor alle hulp!
Het bekje schoon maken na elk eten lukt aardig. Ik moet helaas naast hem gaan zitten als hij eet, want anders is hij zo snel als een konijn weg zodra ie klaar is met eten. :lol: Maar hij is hier al aardig aan gewend en ik vertel hem, dat dit eventjes nog nodig is maar gauw over zal zijn. ;-) Dus hij krijgt weer meer vertrouwen in alles en dat komt ook zeker omdat Kimba voelt, dat het de goede kant op gaat en dat maakt hem ontzettend blij. :edance: Lange avond gisteren avond....Ik was echt doodmoe, al mijn emotie zaten nog diep van de afgelopen weken. Ik dacht niet dat Kimba het zou redden omdat ik in eerste instantie natuurlijk niet wist wat de oorzaak was van het te stille gedrag van Kimba. Ik dacht dat de operatie voor hem te erg was en dat dit de oorzaak was. Maar door jullie kreeg ik weer hoop omdat het een oorzaak was die op te lossen is. En gelukkig was dat zo!!
Bianca: Dat Tetsu niet zo goed kan ruiken is inderdaad makkelijker wat het eten betreft... :lol: Maar ik hoop ook voor Tetsu dat hij van alle ellende snel zal herstellen en ook wij wensen hem een voorspoedig herstel!

Groetjes,
Nova en Kimba
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Kennen jullie deze snacks?
1. Yarrah Bio kauwsticks kat
2. Rundvlees staafjes
gevonden bij Ellens dierenwinkel? Misschien ook iets om later aan Kimba te geven omdat hij geen vers vlees lust? Of is dat niks?

Groetjes,
Nova & Kimba (10)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Adriana »

echt kauwen op Yarrah doen ze hier niet..
ben al een tijdje bezig met vers lamsvlees, dat eet Enzo namelijk wel..
en die zit dan zo te smakken dat ze er alle twee naast komen zitten en snuffelen en af en toe aflikken..
hier eten de broertjes liever gras dan vers vlees..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Kimba vind gras ook erg lekker...maar ik dacht altijd dat dit meer is om hun mag te "reinigen"?

Groetjes,
Nova en Kimba
Plaats reactie