Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
lolaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:53

Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lolaatje »

Hoi, ik weet niet of ik mijn vraag hier goed plaats en kon nergens vinden waar ik mezelf eventueel kan voorstellen maar zal nog verder daarvoor kijken op de site.

Wij zijn begin dit jaar verhuisd en ben er inmiddels achter dat mensen van verder op in de buurt hun kat altijd buiten laten 24 uur per dag weer of geen weer.
Ik heb dit ook onlangs van een buurvrouw vernomen die de kat wel eens te eten geeft.
Het gaat om een heel lief persje.
Ze zit ook vaak in onze tuin te zonnen en trekt veel met mijn kat op de laatste tijd.
Waneer ik 's nachts onze pup uitlaat zie ik haar onder een auto liggen, heel zielig dus.

Ik vind dit dus totaal niet kunnen maar weet niet wat ik het beste kan doen?
Ik ken deze mensen nog niet maar hoorde dat zij ivm hu geloof geen dieren binnen houden, maar dit is de waarschijnlijke reden want ik hoor dit via een ander.

Ik vraag mij af wat ik kan doen dus maar wil de eigenaar niet confronteren met de dierenbescherming.

Niemand in onze buurt doet er wat aan zover ik weet behalve soms wat eten geven.

De kat ziet er wel verzorgd uit, het ziet er naar uit dat haar vacht goed verzorgd wordt en ze maakt wel een gezonde indruk en lijkt niet ondervoed, maar ik vind wel dat ze een droevige uitstraling heeft maar dat kan ook zijn door haar perzen uiterlijk.

Vaak volgt ze me op afstand of mijn kat die ook vaak mee wandeld als ik met mijn hondje wandel.

Kon vannacht echt niet slapen denkende aan die lieve kat buiten in de kou.
Ik zou de kat best in huis willen nemen maar weet niet hoe en wat?

Groetjes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door mittenslief »

persjes kunnen inderdaad heel droevig van hunzelf kijken, maar zo te lezen maakt ze wel veel contact met jou en je katzel, dus ze is duidelijk op zoek naar aandacht en dat is pers eigen....willen veel aandacht....misschien kan je gewoon aan de eigenaar vragen of je ze kan overnemen? ik heb er zelf ook 2 en het zijn echt schatjes
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
lolaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:53

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lolaatje »

Hoi, ik zit te denken om straks even langs te gaan en te vragen op een vriendelijke manier hoelang ze de kat heeft om toch meer te weten te komen.
In de vrieskou en winter leeft ze ook buiten en heb haar gister wat brokjes gegeven die ze hongerig opeet.
Vaak is deze mevrouw ook nachten achter mekaar weg en krijgt dus ook dan weinig aandacht of wordt de kat ook niet aangehaald.
Er is ook geen buitenverblijf voor de kat.
Vaak slaapt ze op auto's die nog warm zijn waneer ze de kans krijgt.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door eveline1982 »

Och arm ding, je vraagt je soms af waarom mensen dieren nemen?! Hoop dat er met de mensen gepraat kan worden en wie weet kan je een co ouderschap aanbieden? Veel succes
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6829
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door Dinky »

Zou inderdaad eerst eens het gesprek aangaan met die mensen om hun kant van het verhaal te horen ;)

Misschien dat als ze de kat inderdaad niet in huis mogen hebben (zou alleen niet weten van welk geloof dat niet zou mogen) dat ze dan in elk geval buiten een veilig slaapplekje voor haar maken en inderdaad zoals Eveline zegt een co-ouderschap aanbieden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door Cerna »

Ik zou ook met die mensen gaan praten en dan niet met een beschuldigend vingertje, maar gewoon dat je het zo zielig vindt en of ze er bezwaar tegen hebben wanneer jij je over het Persje ontfermt?
Maar wanneer ze er goed uitziet dan is er dus toch iemand die zich om haar bekommert want wanneer een Pers een week niet geborsteld wordt, ziet het er al niet meer uit.
Misschien iemand anders in de buurt?
lolaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:53

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lolaatje »

Inmiddels blijkt dat de eigenaar van de kat is verhuisd en de kat achter gelaten heeft en een paar mensen uit de buurt voor hem, is dus een mannetje, zorgen met eten en vachtverzorging.
Ik ga er achter aan en kijjken wat ik kan doen, wil de kat zelf ook in huis nemen. Gister kwam hij in onze tuin liggen en wou naar binnen bij ons maar was bang voor onze hond die wel in de bench zat op dat moment.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Och hoor kunnen mensen dat doen he! Ben benieuwd! Goed dat je erachter aan gaat!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door mittenslief »

je zou kunnen vragen aan de dierenambu of ze ff naar zijn chip kijken.....misschien kunnen ze die mensen opsporen en een dikke vette bekeuring geven....schandalig gewoon
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door Chiquita98 »

Wat een triest verhaal zeg. Fijn dat jij haar een thuis wil bieden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
lolaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:53

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lolaatje »

Inmiddels heb ik de vorige eigenaar via, via gesproken en zij wil haar kat niet terug ivm nieuwe relatie.
En wij mogen hem houden!
Dat is ook gebeurd, hij woonr nu bij ons en is er sinds eergister steeds want meneer heeft nog wel de gewoonte om buiten te slapen op onze tuinstoelen en miauwt s' morgens om erin te komen voor het ontbijt en uitgebreid geknor en geknuffel naast lekker te bankhangen nadat hij mijn man eerst met veel gekwebbel heeft wakker gemaakt door zijn lijf een pootjes tegen hem aan te drukken in bed.

Het is een heerllijke schat, nu nog een naam, het is een rode grote kater pers.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6829
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door Dinky »

Pfaff wat belachelijk dat hij aan zijn lot wordt overgelaten door een nieuwe relatie...... Kan daar met mijn hoofd niet bij!
Gelukkig heeft hij nu een fijn huisje bij jullie gevonden!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door BloemTetsu »

Nu weet je tenminste zeker dat x helemaal van jullie is.

Klinkt als een goede match :)
Zijn naam komt vanzelf wel.
Dat had ik met Elfie ook, opeens zat die naam in mijn hoofd en het was goed. Zelfde geldt voor Bloem. Maar daar zit een proces achter Dev (asiel) -> Medvedev (rus premier, afgekeurd) -> muis (grijze muis, afgekeurd) -> Bloem (muurbloempjes die tot bloei moet komen en ook mooi is).

Wel een ..... persoon.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
lolaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:53

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lolaatje »

Over het buitten slapen nu, zouden jullie hem binnen houden zodra Lola mijn ander kat binnen is ivm de nacht of eerder?
Tot nu is de pers steeds foetsie of komt niet binnen op het moment dat wij gaan slapen en komt de hele dag steeds naar binnen maar in de avond is hij aan de wandel en staat dan 's morgens te miauwen voor de deur of ligt op de tuinstoel.
Het weer is natuurlijk lekker maar ben altijd gewend mijn kat binnen te houden 's nachts omdat ik dan denk dat ze ergens midden in de nacht naar binnen wil en ik niks hoor.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door BillyJean »

als ie gechipt is, zou ik wel de kat over laten schrijven, zodat niet opeens iemand de kat weer terug komt halen, omdat het opeens weer goed uitkomt. Wat zijn er toch een rare mensen op de wereld. Dit soort mensen mogen geen kids en dieren nemen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie