stem kwijt na tandsteen verwijdering

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Marije71
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2013 22:31

stem kwijt na tandsteen verwijdering

Bericht door Marije71 »

Cheetah is afgelopen vrijdag bij de DA geweest voor tandsteen verwijdering. Ook heeft hij alle vaccinaties gekregen zodat hij in de zomer weer naar het pension kan. Nu loopt hij thuis weer rond en eet en drinkt weer goed maar kan niet meer miauwen. is dit normaal?
is dit een bijwerking ergens van? Hij heeft van zichzelf een hele leuke miauw en "kletst altijd gezellgi als hij binnenkomt en op schoot komt. Ik hoop dat het tijdelijk is. herkent iemand dit?
Eigenaar van :
Cheetah 12-3-2008
Skyla 27-8-2009
en konijn Rikki die de baas is over de katten!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: stem kwijt na tandsteen verwijdering

Bericht door castratenkoor »

Hij heeft waarschijnlijk een beademingsbuis in zijn keel gehad. Het gebeurt vaker dat ze dan een poos hun stem kwijt zijn. Normaal gesproken komt dat wel weer terug.

Enten en een ingreep kun je beter niet tegelijk laten doen. Is wel erg veel aanslag op zijn lij in één keer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: stem kwijt na tandsteen verwijdering

Bericht door lidewij020 »

Eén van mijn katten was ook zijn stem verloren na een gebitssanering. Ik heb ongerust de dierenarts gebeld, maar die gaf aan dat het inderdaad door de beademingsbuis kan komen. Na een paar dagen geluidloos en later schor miauwen was zijn stem weer als vanouds.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Marije71
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2013 22:31

Re: stem kwijt na tandsteen verwijdering

Bericht door Marije71 »

Bedankt voor de reacties, we zijn nu enkele dagen verder en inderdaad komt er een schor miauwtje uit. En heb ik meer hoop gekregen dat het geluid weer terug zal komend. bedankt voor jullie reacties en uitleg.
Eigenaar van :
Cheetah 12-3-2008
Skyla 27-8-2009
en konijn Rikki die de baas is over de katten!
Plaats reactie