Pijngrens

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Ineketanis
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2013 21:28

Pijngrens

Bericht door Ineketanis »

Hallo,
Mijn schoonouders hebben een kat van 19 jaar oud! Zoals ik net las hebben katten een hele hoge pijngrens! Om een lag verhaal kort te maken, de kat van mijn schoonouders heeft een huidziekte waardoor zijn haar uitvalt! Hij is voor de helft kaal en bijt heel zijn huid kapot! Ook bijt hij heel zijn poten kapot waardoor het ook soms gaat bloeden.. en zijn linker oor groeit naar binnen, en hij lijkt wel te krimpen! Zijn ogen vallen ook steeds dicht daardoor! Dus mijn vraag was... Heeft zo'n beest nou geen pijn? Want het ziet er namelijk wel heel zielig uit!

Groetjes,
Ineke
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Pijngrens

Bericht door Zuri »

Ach gossie. Dit klinkt als een echt oudje met gebreken. Tja, als hij zijn huid kapot bijt / krabt zal hij zich niet heel erg lekker voelen, nee...
Ik neem aan dat deze kat bij een dierenarts is geweest (ook in deze staat)? Zonder nu harteloos te worden of een oordeel te vellen, vraag ik me wel af wat de kwaliteit van leven van deze kat is...
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Renatevanderveer

Re: Pijngrens

Bericht door Renatevanderveer »

Momenteel heb ik een ziek poesje, die zich duidelijk niet lekker voelt.
Ze spint voortdurend, maar spinnend is in haar geval een teken van pijn.
Heeft deze kat dat wellicht ook?

Katten die pijn hebben, kunnen ook een 'vreemde' houding aannemen.
Of juist voortdurend in dezelfde houding zitten.

Je geeft aan dat de kat veel aan zijn huid bijt en krabt, hij ondervind er duidelijk hinder van.
Katten hebben inderdaad een hoge pijngrens en kunnen dit soms heel moeilijk aangeven.
Wanneer je je kat goed kent kun je het vaak wel herkennen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pijngrens

Bericht door Chiquita98 »

Ik zou met zo'n kat zeker naar de dierenarts gaan. Wat zielig en wat krijgt de kat voor behandeling dan tegen die huidziekte?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie