Kat erg druk als ik thuis ben

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Adriana »

maar de situatie bij jou thuis is toch het beste bewijs dat het klopt wat in de rasbeschrijving staat...?
het gedrag van je Van heeft alles van een solokitten (zoekfunctie rechtsboven) en zsm een maatje erbij van ongeveer dezelfde leeftijd zal waarsch nog veel kunnen verbeteren. ze voeden elkaar op en hebben elkaar nodig om uit de dagen, vechten, corrigeren (knauw is au is piep is ho..!) daar kan geen mens tegenop, die spreken bovendien geen kattentaal en dat is toch het enige dat ze begrijpen via de voorbeeldfunctie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Ms Maaike »

Elke kat is anders. Zo'n karakterbeschrijving beschrijft in het algemeen de do's en don'ts van een bepaald karakter. Voor jouw kat klopt de beschrijving zo te lezen. :)

Je kat is gewoon heel eenzaam en hij vindt het echt niet leuk wanneer je gaat werken. Ik heb ook zo'n kat gehad. Sinds ik een tweede kat erbij heb gehaald heeft hij het een stuk minder, ook al is hij niet altijd heel goed bevriend met die ander (leeftijdsverschil is enorm en mijn kater was al 12 jaar alleen zijn gewend).

Misschien kun je eens kijken in het asiel, daar hebben ze over het algemeen een goed beeld welk maatje bij je kat zou kunnen passen; de karakters van de daar aanwezige katten zijn vaak goed bekend. Het is niet per se nodig om een tweede Turkse Van/Angora voor je kat te halen. :) Is je huidige kat gecastreerd?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Dinky »

Belangrijk punt bij een asiel is dat je vaak een terugbreng garantie hebt wanneer het niet mocht klikken tussen jou kat en die uit het asiel ;)
Bovendien is een kat uit het asiel bijna gratis wanneer je nagaat wat er wordt betaald van het aanschafbedrag (ontwormen, enten, ontvlooien, castreren).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door BloemTetsu »

Michael1986 schreef:bedankt voor je info!
Graag gedaan :)

Het kan zijn dat jouw kat de speeltje niet meteen begrijpt. Had Tetsu ook last van. Bij Bloem zet ik een speeltje neer en mevrouw valt meteen aan.
Als het niet lukt: gewoon er naast gaan zitten 1 brokje erin doen en mee helpen, zodat de eerste keer een succes is. En zo langzaam opbouwen. Tetsu kan nu een handvol brokken in de activity board zelfstandig aan.

Aan een kat uit het asiel is redelijk snel aan te komen en er zijn genoeg karakters beschikbaar.
Verschillende rassen en karakters kunnen best goed samen.

Lastig dat je zo verschillende info krijgt. De kenners van Turkse katten spreken een stel niet-kenners van het forum tegen.
Misschien een mailtje naar de rasvereniging van de Turkse Van?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Robijn »

Goeie tip, die laatste, Bianca. Ben benieuwd naar hun reactie..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Michael1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2013 10:25

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Michael1986 »

BloemTetsu schreef: Graag gedaan :)

Het kan zijn dat jouw kat de speeltje niet meteen begrijpt. Had Tetsu ook last van. Bij Bloem zet ik een speeltje neer en mevrouw valt meteen aan.
Als het niet lukt: gewoon er naast gaan zitten 1 brokje erin doen en mee helpen, zodat de eerste keer een succes is. En zo langzaam opbouwen. Tetsu kan nu een handvol brokken in de activity board zelfstandig aan.

Aan een kat uit het asiel is redelijk snel aan te komen en er zijn genoeg karakters beschikbaar.
Verschillende rassen en karakters kunnen best goed samen.

Lastig dat je zo verschillende info krijgt. De kenners van Turkse katten spreken een stel niet-kenners van het forum tegen.
Misschien een mailtje naar de rasvereniging van de Turkse Van?
Hallo Bianca!

Ik ga wel even contact opnemen met de rasvereniging. Die kunnen mij vast wel uitsluitsel geven!

Ik ga denk ik ook morgen even bij het asiel kijken voor een leuke kater erbij. Zou een Europese korthaar wel goed samen gaan met dit ras?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Ms Maaike »

Hangt van het karakter van de kat af. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Robijn »

Je moet jezelf goed informeren wat voor karakter het beste gaat met jouw Turkse Van, en hiernaar op zoek gaan.

Toen ik een maatje voor mijn zachtaardige poes zocht, ben ik op zoek gegaan naar een kat die net zo zachtaardig is als zij; en eentje die al wat rustiger was, dus van minimaal 5 jaar oud; geen kitten of jonge kat dus. Mijn Robijntje bijt nl. totaal niet van zichzelf af, en kan niet voor zichzelf opkomen. Daar past dus niet elke kat bij. Ik vroeg advies aan een vrijwilliger die daar werkte, een jongen met een licht verstandelijke handicap, en hij raadde me Sem aan, omdat hij nog geen vlieg kwaad doet; een echte sul. En ja hoor; heb zelf mogen aanschouwen hoe hij door andere katten een tik of snauw kreeg, en hij deed NIKS terug. En inderdaad, die medewerker had niets te veel gezegd, een beter maatje voor Robijntje had hij niet aan kunnen wijzen; Sem en Robijn zijn een superduo; en slapen zelfs bij elkaar in hetzelfde mandje en wassen elkaar!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Chiquita98 »

Ah gossie eigenlijk hardstikke zielig nu voor je katje. Ik raad toch ook aan om in de hoogte te gaan werken zodat je daardoor voor je kat meer speelruimte creëert. En ja een must is zo snel mogelijk een 2e erbij van ong. dezelfde leeftijd.

Ik wil je wel zeggen dat ik het super vind hoe jij hier reageert. Meestal als we dit soort adviezen geven voelt een lid zich vaak meteen aangevallen. Super jij wil gewoon het beste voor je kat. En geloof me 2 katten is echt niet zoveel duurder. Het geld wat je zou investeren in een raskat zou je ook achteruit kunnen leggen voor extra(medische) dingen. En dan mooi naar een asiel gaan. Zij kunnen op basis van het karakter van jou kat je precies vertellen welke kat van hun het beste erbij past. Raad je dan wel aan om deze kat erbij te nemen als jij bijv het weekend vrij bent.
Heel veel succes en ben benieuwd wat je gaat doen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Michael1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2013 10:25

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Michael1986 »

Allemaal bedankt voor de reacties! Ik ga er zeker wat mee doen en ga een klimwand maken met vloerbedekking :)

het is heel vreemd maar sinds ik dit topic heb aangemaakt ben ik een stuk relaxter omdat ik nu weet wat ik moet doen en de kat is nu ook een stuk rustiger en lijkt beter in z'n vel te zitten de afgelopen 48 uur! Hij voelt het vast aan :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Adriana »

hier hangt een vrij groot klimkleed, bericht van 27 december
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=540
waar beide broertjes dagelijks een aantal malen overheen scheuren.. en hun nagels aan scherpen.. missch ter inspiratie..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Michael1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2013 10:25

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Michael1986 »

ziet er leuk uit!

Ik ga in ieder geval aankomend weekend beginnen met de klimwand en met boekenplankjes tegen de muur aan te maken zodat ie er lekker op kan klimmen!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Chiquita98 »

Leuk!!!! Foto's ervan zou leuk zijn!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Michael1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2013 10:25

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Michael1986 »

Die zullen zeker volgen!

Nog een vraag qua leef oppervlakte van 2 katten: Ik heb nu een appartement van +/- 50 m2. 2 kamers, 1 slaapkamer en een woonkamer. Kan ik hier 2 katten in kwijt of is dit volgens jullie echt te klein? Want als dit te klein is kan ik gewoon geen 2e kat erbij nemen.. :(

Ik heb, nu ik er zo over nadenk, niet lang genoeg nagedacht over het nemen van Johnny. Dit is echt een domme fout geweest van me, maar ik wil er echt alles aan doen om de kat te behouden :) zou er niet aan moeten denken om hem weg te doen :(
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door eveline1982 »

Als je ze de vrijheid geeft om ook de slaapkamer te gebruiken moet dit totaal geen probleem zijn. Heb je toevallig ook een balkon oid wat je veilig kunt afschermen? Dan kunnen ze ook met het mooie weer lekker van het zonnetje en de buitenlucht genieten :) . En ik las dat je ook in de hoogte wilt gaan werken, nou weer wat ruimte voor ze! Zou hem ondanks de ruimte geen maatje misgunnen, veel katten worden daar juist heel erg gelukkig van :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie