Veilige pijnstilling?

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Chiquita98 »

He bah wat naar weer voor jou en Cochi. Het is ook echt een mannetje van de dag he?
Ik zou ook telefonisch in ieder geval bellen. Ik dacht ook aan misschien een kleine attack, maar dat is echt koffiedik kijken hoor.
Het hongergevoel na braken snap ik nog enigszins.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Cerna »

Bedankt voor jullie meeleven!

Crisis is weer voorbij. Heeft net alweer 2 keer gegeten (en blijft maar vragen om meer) en kijkt weer helder om zich heen. Tia kan, maar dan heeft het zich weer hersteld.
Heb ook al contact gehad met de dierenarts en hij waarschuwde dat dit vaker zal gaan voorkomen, maar dat hij verder ook niets kan doen.
Zolang hij blijft eten (en het er in blijft), blijven we het aanzien. Meer kunnen we niet doen.

Cochi begint aan zijn 22ste leven.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Chiquita98 »

Gelukkig maar! Elke dag is er weer eentje voor Cochi
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Cerna »

Anderhalf uur geleden kreeg Cochi dezelfde aanval als vannacht. Werd heel onrustig, liet zijn plas lopen en ging er middenin liggen. Daarna stuiptrekkingen, tong ver uit de bek (ik dacht dat hij stikte). Het was vreselijk om te zien. Ik dacht dat de gifstoffen, door zijn nierfalen, naar zijn hersenen waren gegaan. Heb onmiddellijk de dierenarts gebeld, maar zij was bezig met een ander spoedgeval en kon niet direct komen.

Een kwartiertje later deed Cochi zijn kop omhoog en keek een beetje rond. Zijn ademhaling werd ook weer rustiger en nog geen 10 minuten later liep hij weer normaal rond en vroeg om eten.
Ik heb de dierenarts toen weer gebeld en zij zei dat hij een epileptische aanval had gehad. Op mijn vraag of dat op zo'n hoge leeftijd opeens kon ontstaan, antwoordde ze bevestigend. Dit werd veroorzaakt door zijn nierfalen.

Op het moment van de aanval wist ik dat ik hem in wilde slapen, maar toen hij weer normaal rond liep, veranderde ik toch weer van gedachten want er lijkt nu weer niets met hem aan de hand.
Ik moet nu een dagboekje bij gaan houden: hoe vaak, hoe lang, welke verschijnselen en wanneer het zich erg vaak gaat voordoen, zijn er medicijnen voor. En dan moeten we afwegen of we dat ook nog willen. Moeilijk. Maar het kan nu ook 3 weken wegblijven. Dat is niet te voorspellen.
Een geruststelling is wel dat hij er zelf niets van gemerkt heeft omdat hij buiten bewustzijn was.

Nu net (23.00 uur) heeft hij weer een aanval gehad. Minder hevig dan de eerste twee keren. Herstel was ook veel sneller en daarna weer als een razende zijn bakje leeggegeten. We gaan een onrustige nacht tegemoet. Twijfel weer over wel of niet inslapen.
Cerna

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Cerna »

Cochi is een kwartiertje geleden overleden
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Ms Maaike »

Ik vind het heel erg voor jullie. :( Heel veel sterkte.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Anne87 »

Wat ontzettend naar voor jullie! Heel veel sterkte hiermee..
Renatevanderveer

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Renatevanderveer »

Wat verschrikkelijk.. Heel veel sterkte..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Adriana »

wens jullie heel veel sterkte, 18 is een mooie leeftijd en jullie waren bij hem..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door BloemTetsu »

:( Heel veel sterkte Annet
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Cerna »

De dood heeft Cochi en ons volledig overvallen.

Net nadat ik had geschreven dat hij om 23.00 uur weer een aanval had gehad, zat hij al weer verwachtingsvol te hopen op een nieuw bakje met eten (dat schijnt meer voor te komen na een epilepsie aanval). En dus kreeg hij om kwart voor 12 het laatste restje wat weer gretig werd opgegeten. Direct daarna kreeg hij weer stuiptrekkingen. En deze keer duurde het maar even en snel werd hij weer rustig. Te rustig.
Ik snapte het eerst niet, hij zou dadelijk toch weer gewoon om zich heen kijken en om eten vragen? Maar dat gebeurde niet. En langzaam drong het tot ons door dat hij was overleden. Waarschijnlijk een hartstilstand.

Ik ben zo verdrietig en voel me zo doof van binnen. Achttien is een mooie leeftijd, veel katten halen dat niet en daar moeten we blij om zijn, maar ik mis hem zo! Ik was de laatste jaren zo intensief bij hem betrokken en opeens is dat weg. Wanneer ik de slaapkamer in kwam zat hij op zijn deken en miauwde ter begroeting. Nooit zal ik dat meer horen, nooit meer zoveel pillen hoeven geven.

Hij ligt nu in een doosje op zijn deken en de andere katten zijn al wel wezen kijken, maar het interesseert hen niet. Ze snappen het waarschijnlijk niet.
De laatste week lag Cochi steeds kont aan kont naast Noa op het opengeslagen dekbed. Dat had hij al jaren niet meer gedaan want hij kon niet meer op ons vrij hoge bed komen. En nu, met analgos, sprong hij weer overal bovenop. Het ging zo goed met hem, beter dan de afgelopen 2 jaar en dan opeens dit.

Ik weet het zal slijten, heb het al zo vaak meegemaakt, maar het blijft zo verrekte moeilijk.
Om 11 uur gaan we hem naar het crematorium brengen.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Ikey »

Heel veel sterkte, Annet! :(
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Katelijne »

Heel veel sterkte met het verlies van jullie Cochi!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Dinky »

Wat enorm spijtig om te horen dat Cochi nu dan daadwerkelijk helemaal op was :( Het zal erg wennen worden voor jullie dat de intensieve zorg voor Cochi nu weg is gevallen, dat bepaalde toch een groot deel van jullie leven de laatste jaren.

Veel sterkte straks bij het crematorium en de periode van verwerking van het verlies!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Nova »

Heel veel sterkte Annet, wij denken aan jullie in deze moeilijke periode. :-(
Fijn dat je bij Cochi kon zijn in zijn laatste uren.
Groetjes,
Nova en Kimba(10)
Plaats reactie