Frontline combo, is dat wat?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Leor »

Hallo

Wij willen dat onze katten het goed hebben en daar hoort mijn inziens een goed ontvlooingsmiddel en een goed ontwormingsmiddel bij. Over twee weken krijgen ze profender om te ontwormen, dat is best goed heb ik vernomen.

Nu liggen hier nog twee pipetjes frontline combo voor te ontvlooien / te ontteken.
Is dit goed spul?
En wat is daarna goed om aan te schaffen?

Hoevaak ontvlooien en ontwormen jullie trouwens een binnenkat?
Tuurlijk kammen we ze regelmatig om op vlooien te checken
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Freya13 »

Frontline is volgens onze dierenarts niet goed, heel veel vlooien zijn er immuun tegen
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Ms Maaike »

Ook hier wordt Frontline afgeraden door onze dierenarts. Ik ben heel tevreden met Stronghold (als ontvlooi- en ontwormmiddel) en Milbemax voor de parasieten die niet door Stronghold worden aangepakt. Ontvlooien heb ik maar een keer gedaan en dat was toen mijn jongste kat hier kwam. Ze zat onder de vlooien, dus vandaar. :) Ik doe het dus alleen als ik zie dat er vlooien zijn. Ontwormen doe ik doorgaans twee keer per jaar en een keer extra als ik merk dat er diarree is (zonder dat de voeding is veranderd) of wanneer er overmatig aan de anus wordt gelikt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Leor »

Over frontline heb ik inderdaad minder goeie verhalen gehoord, over de combo variant niet echt.
Weet niet of dat geheel iets nders is
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Robijn »

Ik gebruik de Advantage pipetjes tegen vlooien. Werkt erg goed; ben er erg tevreden over. Deze kun je bij de dierenarts kopen. (ik koop ze eerlijk gezegd bij de apotheek; daar zijn ze het goedkoopste; 15 euro voor een doosje (4 pipetjes) voor katten boven 4kg)
Frontline werkt inderdaad minder goed. Wat die Combo variant precies inhoudt, weet ik ook niet. Misschien kun je het aan je dierenarts vragen, of misschien reageert er nog iemand hier die het wel weet?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Leor »

combi is dat het ook voor teken is.
Ik heb hier nog twee pipetjes, vindt het zonde om die weg te gooien.
Dus ik wil ze nog een keer hier mee behandelen. Kan toch wel?
En dan later een ander beter middel
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Robijn »

Tuurlijk! Zou ik ook doen.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Ms Maaike »

Als de vlooien op jouw katten dood van Frontline gaan kun je het geven toch? Behandeling heeft geen zin als de pipetten niet werken.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ontvlooi eigenlijk nooit. als ze geen vlooien hebben geef ik het niet. Ook niet preventief. Als ik het geef is het 1 keer per jaar. Wat ik geef ben ik even de naam van kwijt. komt bij de da vandaan.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door Robijn »

Binnenkatten hebben veel minder last van vlooien dan buitenkatten. Ik zou binnenkatten ook alleen ontvlooien als je merkt dat ze vlooien hebben en anders niet.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Frontline combo, is dat wat?

Bericht door artemis »

Leor schreef:combi is dat het ook voor teken is.
Neen, de gewone Frontline werkt ook tegen teken.
FRONTLINE Combo® is een combinatieproduct, dat naast fipronil, het actief bestanddeel van de reguliere Frontline®, ook (S)-methopreen bevat. Frontline Combo® biedt daarom een zeer complete bescherming van uw dier: het bestrijdt niet alleen volwassen vlooien en teken, maar is ook werkzaam dankzij (S)-methopreen tegen de eieren en larven van vlooien. Zo kunnen er zich geen nieuwe vlooien ontwikkelen, en vermindert de besmettingsdruk in de leefomgeving van uw dier.
Wat de Combo meer doet dan de gewone Frontline is de invloed op eieren en larven van van vlooien. De teken worden enkel aangepakt door de fipronil die ook in de gewone Frontline zit.

Ik heb de Combo even gebruikt maar was uiteindelijk meer tevreden over Advantage, wat bovendien goedkoper is. Waarom meer betalen voor een dubieus product en/of een product waar de vlooien resistenter tegen geworden zijn?
Plaats reactie