Levende wormen na ontwormingskuur?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Leor »

Onze poesjes (1,5 jaar oud) hebben gisterochtend een ontwormingskuurtje gehad, zoals ieder half jaar.
Tot mijn grote verbazing zag ik hier zojuist een levende klein wit dik wormpje over de grond schuifelen.

Kan het zo zijn dat een van de katten deze in zich heeft gehad en deze er via de ontlasting oid uit is gekomen? Is het normaal dat ze nog leven?
En is het verstandig om de kuur over 2 a 3 weken nog eens te herhalen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Adriana »

wat staat daarover in de gebruiksaanwijzing/bijsluiter? en over welk middel gaat het?
wat bij een aantal forumleden goed bevalt is milbemax, via de dierenarts/medpets..

weet je zeker dat ze vlovrij zijn?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Leor »

De een profender pipet, de ander de laatste tabletjes van kruidvat ontwormingsmiddel.
Ik weet niet zeker of ze vlo vrij zijn, die kuur moeten ze ook nog krijgen. Maar doe ik pas na een week ofzo, want ik denk dat ontwormen en ontvlooien in 1 week niet gezond is.

Maar goed het punt is dus dat ik niet weet of dat klein wit dik ding van hun is, of bv uit de prullenbak?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Brittenbolletje »

Foto kon je er niet van maken? bij sommige ontwormingsmiddelen komen ze er ook nog levend uit ja. Als je het net gegeven hebt is dat niet zo raar, maar zou ik zeer zeker de kuur herhalen.
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Leor »

Ligt al buiten in de duobak :)
Profender pipet en kruidvat tabletten hebben we gebruikt
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou middelen van de dierenarts halen ipv bij Kruidvat. Ik heb wel eens een kat gehad die wormen braakte meer dan 10 cm lang, echt heel smerig. Bij heftige wormenbesmetting kan het heel "taai" en moeilijk helemaal te bestrijden zijn. Katje was in het wild geboren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Brittenbolletje »

Profender kan je alleen bij de DA halen is goed spul. Werkt tegen/voor alle wormen. Misschien is het er daaro uit gekomen geen idee. Maar wat castratenkoor zegt. Beter alleen ontworming halen wat bij de da vandaan komt.
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Leor »

Die pillen van het kruidvat gebruiken we inderdaad ook niet meer.
Over twee weken krijgen ze nog eens een profender pipet.
Erg duur bij de dierenarts, 12 euro per pipet.
Maar ik vind het heel belangrijk dat ze goed spul krijgen en blijkbaar is Profender dat.
Ik mag er vanuit gaan dat je dan ook waar voor je geld krijg en de beestjes er goed schoon van worden van binnen
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Robijn »

Jouw dierenarts is duur! Het loont de moeite om wat rond te bellen naar de dierenartsen in jouw buurt; en dan te kijken waar de Profender pipetjes het goedkoopste zijn.
Ik koop ze ook bij de dierenarts waar ze het goedkoopste zijn; nl. €6,12 per stuk; bijna de helft van wat jij moet betalen!
Ik geef de pipetjes aan mijn poes Robijn, omdat het heel moeilijk is om iets toe te dienen bij haar; ook niet als je het in een stukje vlees o.i.d. verstopt.
Aan mijn andere kat Sem geef ik Milbemax. Het pilletje verstop ik in een stukje Whiskas kauwstaafje (zalm; die is het zachtste) en hij eet het gewoon op. Ook hier heb ik meerdere dierenartsen voor gebeld, en koop ze nu bij een dierenarts die ze per 4 verkoopt, en dan hoef je er maar 3 te betalen (iets van 21 euro voor 4 stuks).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Brittenbolletje »

nou inderdaad erg duur 12euro voor 1 pipetje. Jou dierenarts verdiend daar goed op :).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6828
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Dinky »

Inderdaad wat Robijn zegt kan de prijs enorm verschillen per dierenarts. Zo heb ik hier in Groningen rond gebeld voor de prijs van milbemax ontworming en was dit het resultaat:
DA gebeld en één pil kost daar €9,40 (dierenkliniek eikenlaan groningen) maar wanneer je er 4 koopt betaal je voor 3 dus dan is het €7,05 per stuk.

DA paterswoldseweg Groningen: €6,50 per stuk en ook 4 halen 3 betalen. Dan komt het uit op €4,88 per stuk.

Dierenziekenhuis vechtstraat Groningen: €7,65 per tablet en ook 4 halen 3 betalen. Dan is het €5,74 per stuk.

Via internet was dit de goedkoopste die ik kon vinden met €5,50 per pil en 2,95 verzendkosten (goedkoper dan medpets) en 5 stuks voor €25,50.

(omstreeks 1 februari 2013)
Zeker qua ontworming maakt het niet uit hoe goed of slecht de dierenarts is omdat dit overal hetzelfde is. Qua operaties komt er meer bij kijken dan alleen de prijs natuurlijk!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Leor »

Kan ik ze ook op internet bestellen? Of is dat dan weer niet goed
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Robijn »

Tuurlijk; waarom niet?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Leor »

Dan ga ik er eens naar google, ik dacht misschien is internetkwaliteit van andere kwaliteit :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6828
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Levende wormen na ontwormingskuur?

Bericht door Dinky »

Naar mijn weten kan je ze ook via internet bestellen ;) Wanneer het om dezelfde middelen gaat als bij de DA is de werking hetzelfde. Die verandert niet door de plaats van verkoop :)

Zo kan je de profender o.a. hier krijgen.

Enige nadeel is dat er vaak verzendkosten overheen komen en je dus niet altijd per definitie goedkoper uit bent (zoals ook uit mijn voorbeeldje met milbemax ontworming blijkt).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie