moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de bench?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Puckje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:45

moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de bench?

Bericht door Puckje »

MIjn poes Puck heeft ruim twee weken geleden haar rechterachterpootje op vier plaatsen gebroken en er zijn twee pinnen ingezet. Ze was er flink ziek van. Het gaat nu beter maar moet van de DA 8 weken in de bench zodat het bot goed kan aangroeien. Ik vind dat lang en zielig en begrijp het ook. Nu dacht ik: waarom koop ik geen bandje en ga met haar lopen en zorg dat ze haar pootje absoluut niet belast, dan heeft ze wat beweging. Hebben jullie soortgelijke ervaringen/ideeen hoe om te gaan met een poesje met een gebroken pootje?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de benc

Bericht door ayla »

Ja ik heb zo een ervaring helaas.
Echt benchrust geven! Morgen reageer ik uitgebreider maar het is echt belangrijk dat de poot niet belast wordt. Alleen uurtje eruit halen onder toezicht en absoluut niet op poot laten lopen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de benc

Bericht door ayla »

zo nu tijd voor een wat uitgebreider verhaal.

hier een link naar mijn eigen verhalen over Felix.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... t&start=15
hier staan onwijs veel tips, dus lees het door zou ik zeggen.

in mijn fotoalbum kun je het verhaal ook lezen met foto's
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... n+garfield

wat betreft rust houden: echt belangrijk dat hij vooral in het begin zijn poot ontlast.
een klein beetje rondscharrelen is oké, maar zodra hij de poot teveel belast moet hij terug in de bench.

zelf heb ik Felix af en toe uit de bench gehaald en mocht hij in zijn favoriete doos slapen. zodra hij ging lopen moest hij zijn bench weer in.

wat tips over de bench:
span er een deken overheen zodat hij soms de buitenwereld niet ziet. Dit om hem rust te bieden.
felix heeft door te schuren aan de bench bij een scherp randje zijn gezicht open gehaald, dit heb ik dus later afgedekt.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de benc

Bericht door eveline1982 »

Ik heb helaas ook ervaring met een kat met gebroken botten. Je moet echt aan het advies van de dierenarts houden en absoluut niet gaan lopen met haar! Het is enorm zielig. Mijn katertje was het na 4 weken spuugzat maar we hebben volgehouden, na 6 weken haalde we hem er 1x per dag even uit en mocht hij bij ons op de bank liggen. Maar ik zou nu nog niet gaan sjouwen met hem, de botten moeten weer recht groeien en als je hem dingen laat doen is de kans op schreef groei erg groot!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de benc

Bericht door Zuri »

Ook ik heb ervaring met een poes met gebroken pootje. Lopen is echt zonde van het herstel van de breuk! En hoe wil je in vredesnaam zorgen dat ze haar pootje niet belast? Kattenkrukken zijn volgens mij nog niet uitgevonden ;-)

In tegenstelling tot de andere dames heeft mijn poes Roos 6 weken onafgebroken in de bench gezeten en heeft zich daar eigenlijk wel keurig bij neergelegd. Zeker in het begin had ze pijn en wilde ze niet ontsnappen, maar ook later heeft ze zich behoorlijk gedeesd gehouden. Ook ik adviseer om met en deken oid een soort holletje ervan te maken en haar wel gezellig op een centrale plek te zetten zodat ze kan meekijken met wat er allemaal gebeurd. Succes :-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de benc

Bericht door ayla »

En hoe is het met de poes?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de benc

Bericht door N-E-M-O »

Aw wat ontzettend zielig zeg :( arm beestje.
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik zou inderdaad aan het advies van de dierenarts houden.
Zometeen groeit het verkeerd en dan ben je nog verder van huis.
Hoe is het nou met het katje?
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Plaats reactie