moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de bench?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Puckje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:45

moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de bench?

Bericht door Puckje »

MIjn poes Puck heeft ruim twee weken geleden haar rechterachterpootje op vier plaatsen gebroken en er zijn twee pinnen ingezet. Ze was er flink ziek van. Het gaat nu beter maar moet van de DA 8 weken in de bench zodat het bot goed kan aangroeien. Ik vind dat lang en zielig en begrijp het ook. Nu dacht ik: waarom koop ik geen bandje en ga met haar lopen en zorg dat ze haar pootje absoluut niet belast, dan heeft ze wat beweging. Hebben jullie soortgelijke ervaringen/ideeen hoe om te gaan met een poesje met een gebroken pootje?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Angieh
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:03

Re: moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de benc

Bericht door Angieh »

Hoi!
Wat vervelend dat dat gebeurd is zeg, lijkt me erg sneu om mee te maken.
Belangrijk is inderdaad dat het pootje rust krijgt, anders geneest het niet goed en heb je kans dat ze de rest van haar leven mank zal lopen of nog erger, pijn er aan zal hebben.
Je wilt met haar gaan lopen maar je zorgt er voor dat ze haar pootje niet belast?
Hoe wil je dat gaan doen dan? want ik zie niet hoe dat mogelijk is.
Of wil je haar dan gaan tillen?
Want dan hoef je het zeker niet te doen, ik denk dat het haar dan meer frustreerd dat ze allerlei moois ziet maar er niets mee kan :)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: moet mijn poes met gebroken pootje echt 8 wkn in de benc

Bericht door Zuri »

Puckje, deze vraag heb je hier eerder ook al geplaatst en daar hebben een aantal ervaringsdeskundigen (waaronder ikzelf) al op gereageerd: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 59&t=27354

Hoe is het inmiddels met Puckje?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Plaats reactie