kattenbakgrit

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

kattenbakgrit

Bericht door Brittenbolletje »

Daar ik een toekomstige dekkater in huis heb lopen en open kater sowieso meer ruiken zoek ik een grit soort die een hoop geur vasthoud en ik het eruit kan scheppen. Ik heb normaal alleen grit wat niet klonterd omdat ik geregeld kitjes heb rond lopen.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen wat goed grit is dat klonterd en makkelijk te verwijderen is? ik wil geen houtkorrels dat vind ik dus goor :oops: .... Grit wat lang mee gaat. Moet ik dan met of zonder poeder nemen?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kattenbakgrit

Bericht door mittenslief »

ik zelf vind de klompvormende grind van de lidl heel goed, zijn hele fijne witte korreltjes en zit een heel licht geurtje aan, is ook niet zo duur, en schept heel goed weg.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: kattenbakgrit

Bericht door Brittenbolletje »

De lidl was het laatste waar ik aan dacht die dat zou kunnen hebben hihihi. thanks voor de tip. Andere mensen nog suggesties?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kattenbakgrit

Bericht door Dinky »

Zelf gebruik ik canadian fine en die bevalt mij erg goed.
Moet zeggen dat ik de kattenbak hier eigenlijk nooit ruik (alleen af en toe als dinky er net op gepoept heeft en niet begraven maar zelfs dan niet altijd).
Omdat ik eens andere wilde proberen heb ik de tigerino uitgetest maar deze stuift een stuk meer dan de canadian fine dus weer terug gekeerd naar de canadian fine ;)
Heb zelf natuurlijk maar één poes maar doe met zo'n zak dan wel 3 maanden ofzo. Zuinig in gebruik dus ;) Gewoon elke dag even de poep en plas (mooie stevige brokken) eruit scheppen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Catsbythesea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2013 22:56
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: kattenbakgrit

Bericht door Catsbythesea »

Ik gebruik biocats micro fresh, daar zit een heerlijke geur aan en het klontert goed :grin:
Fokker van Siamezen en Brits korthaar.
http://Www.catsbythesea.nl
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: kattenbakgrit

Bericht door Robijn »

Ik gebruik van Zooplus de Classy Cat. Absorbeert en klontert zeer goed.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Renatevanderveer

Re: kattenbakgrit

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb lange tijd de klontvormende witte korrels van het C1000 merk gebruikt.
Het is alleen jammer dat in zo'n doos relatief weinig kattengrit en het is best prijzig voor die hoeveelheid.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kattenbakgrit

Bericht door Ms Maaike »

Greencat. 't Is een witte zak met paarse en groene dingen erop. Te koop bij Pet's Place (XL) voor €14,95 per 20 kilo. Stuift eigenlijk niet, is klontvormend en absoluut geurloos. Biokats heb ik ook even gehad, maar ik vond dat er een hele nare geur vanaf kwam als het nat werd. De 'kattenkamer' is naast onze slaapkamer en de scheiding bestaat uit enkel glas met luchtroosters, dus als ze wat doen ruik je het wel even, maar met die Greencat is het na vijf minuten weg. Ben nog nooit zo tevreden geweest. :) De uitloop is wel redelijk wat omdat de korrels zo klein zijn, maar omdat het zich beperkt tot de kattenkamer vind ik het niet erg.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kattenbakgrit

Bericht door Dinky »

De uitloop vond ik bij de tigerino ook inderdaad een stuk meer dan bij de Canadian fine.
Heb laatst matje gekocht daarvoor zodat het minder de huiskamer in wordt gelopen en dat werkt hier goed :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: kattenbakgrit

Bericht door AnneLore »

ik gebruik cat's best eco plus (zonder toegevoegde geur, het is er ook met)
ik ben onwijs tevreden. klontert erg goed, en je kunt de klonten gewoon door de wc spoelen. dus wegscheppen, af en toe bijvullen, en één keer in de zoveel tijd helemaal schoonmaken en nieuw erin. ik vind het vrij goedkoop in gebruik, en ruik weinig. alleen als Joost net heeft gepoept en het niet begraaft...

het is te bestellen bij zpls.

oh ja, het enige nadeel is de uitloop, maar ik stofzuig om de dag, en dan blijft het goed binnen de perken, en ik moet nog eens een matje aanschaffen, denk dat het dan een heel stuk minder is.
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: kattenbakgrit

Bericht door flower1980 »

Ik gebruik ook Classy Cat, naar tevredenheid.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Plaats reactie