Bange kat de weg kwijt.

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Peeerie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2013 08:03

Bange kat de weg kwijt.

Bericht door Peeerie »

Goedemorgen,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

14 maart is mijn gecastreerde kater niet meer thuis gekomen.
Hij is de eerste 5 jaar van zijn leven een binnenkat geweest. Hierna ben ik verhuisd en kwam hij 3 jaar lang in de achtertuin. Hierna ben ik nog een keer verhuisd, (wonen hier nu iets meer dan een jaar) en mocht hij de afgelopen paar maanden ook uit de tuin. Kwam ook netjes elke keer terug. De huizen hier komen uit op een soort binnenplaatsje, speeltuinje, dus het is erg beschut.

Wat ik zelf denk, is dat hij gewoon de weg kwijt is. Hij is s'avonds rond half 8 in het donker naar buiten gegaan en om half 10 viel het me op dat hij nog niet binnen was. Ik ben toen een rondje wezen lopen, maar kon hem al nergens vinden. Hij is dus nog steeds niet terug.

Hij is buiten erg bang en schuw. (Hij is al bang van de wind!!) Dus ik vraag me af waar hij nou kan zitten. Ik heb gelezen dat binnenkatten zich verstoppen, maar uiteindelijk moet hij ook daar toch vandaan komen omdat hij honger / dorst heeft??????? Of blijven katten dan gewoon verstopt totdat ze dood gaan???

Hij heeft ook diabetes dus ik maak me erge zorgen... en hoe lang kan hij zonder zijn insuline???

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bange kat de weg kwijt.

Bericht door Adriana »

welkom op het forum,
ik weet niet hoeveel insuline je spoot maar hij wordt erg ziek van een etmaal geen insuline en verzwakt en moet dat echt onmiddellijk worden gered want veel te hoge bloedsuikerwaarde...
en ze verstoppen zich dan, ook al omdat ze door die hoge waarde heel zwak op de poten staan..
lees ook niet hoeveel dagen hij al weg is maar dat ziet er dus niet goed uit..
ben je huis aan huis langsgegaan? heb je flyers opgehangen? is hij gechipt?
vrees dat je je moet voorbereiden op iets ernstigs....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Peeerie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2013 08:03

Re: Bange kat de weg kwijt.

Bericht door Peeerie »

Hoi!

Hij kreeg best veel insuline, 2x5 eh op een dag.
Zijn zus trouwens ook, die heb ik in de tussen tijd dat hij weg was, ook nog in moeten laten slapen helaas.. Dus ik heb deze vraag toen ook gesteld aan de dierenarts, omdat ik daar toch was.
Zij zei dat een kat best zonder insuline kon een tijdje, het is niet goed natuurlijk, maar hij blijft langer leven dan dat hij bv te veel insuline krijgt. Dan wordt suikerwaarde veel te laag en kan hij in een hypo raken. En dat is levendbedreigend.. maar ik weet dus niet hoe lang hij eigenlijk zonder die insuline door kan.

Ik heb flyers opgehangen in de buurt. Ik woon in een dorp met 1 supermarkt, en daar hangt ook een flyer. Ik heb een advertentie op amivedi gezet, dierenasiel gebeld, dierenarts, gemeente. Maar niemand heeft hem gezien of gehoord, heb gewoon geen enkel telefoontje gehad. Of hij zit zo goed verstopt of hij is al overleden. Hij was gisteren precies 2 weken weg....

Ik heb er zoveel verdriet van, ook omdat ik zijn zus in heb moeten laten slapen... na 10 jaar heb ik nu helemaal geen katten meer en het is gewoon zo stil in huis. Mijn man wil helaas geen katten meer..
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Bange kat de weg kwijt.

Bericht door snorrebaard »

Jammer, veel sterkte!
Heb je flyers in de brievenbussen gestoken van de buren waarop het pleintje uitkomt?
Dat had ik ook gedaan toen ik mijn Azzie kwijt was, en uiteindelijk heeft iemand hem in zijn tuin gevonden, vergiftigd. Hij moet toch érgens zijn. Zelfs als hij overleden is, moet iemand hem toch ooit vinden?
Zelfs dan is het de moeite om het te weten van de buren. Misschien kan je dat op de flyer zetten dat je wil weten of hij doodgevonden is, want het blijft aan je knagen als je helemaal niets weet.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Peeerie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2013 08:03

Re: Bange kat de weg kwijt.

Bericht door Peeerie »

Nou inderdaad, het blijft inderdaad aan je knagen. Vreselijk! Ik heb dan liever dat iemand hem dood gevonden heeft.. heb inmiddels weer nieuwe flyers gemaakt met daar ook op of dat ze in de schuur willen kijken enzo... maar ik ben bang helaas dat hij inmiddels al overleden is.. Hij is een aantal weken terug ook al 2 nachten weggeweest... zat ik ook helemaal in de stress, maar toen stond hij om kwart over 5 in de ochtend te mauwen in de tuin van de buren.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Bange kat de weg kwijt.

Bericht door lidewij020 »

Je kunt nog proberen om midden in de nacht als het rustig is op straat hem te roepen in de buurt. Vaak durven katten dan beter tevoorschijn te komen dan overdag.
En zoals Adriana zei. Bel aan bij al je buren en vraag of ze de kat gezien hebben. Vraag ook of het niet zou kunnen dat ze hem per ongeluk opgesloten hebben ergens. Vraag desnoods of je even mag kijken in garage of schuur. Sterkte! Zo lang de kat niet/weinig eet zal het met de bloedsuiker wel meevallen.

Check ook andere asiels en misschien je oude buurt?

Met die kou kruipen veel katten onder de motorkappen van auto's, omdat het daar dan nog lekker warm is. Soms komen ze vast te zitten en rijden vervolgens een eind mee.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie