kat springt op mijn rug in de keuken

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
CorinaB
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2013 19:42

kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door CorinaB »

Hallo allemaal,

Als ik in de keuken aan het aanrecht sta, dan springt Prince achter op mijn rug en klimt zich zo een weg naar boven op op het aanrecht te komen. Ik heb geen idee hoe ik hem dit kan afleren. Als ik hem constant in de gaten houd dan blijft hij braaf zitten kijken, maar als ik me dan weer omdraai naar het aanrecht, voel ik zijn nagels alweer in mijn rug.

Ik weet dat dit geen kwaaiigheid is van hem. Maar nu heb ik nog een dikke trui aan, maar zodadelijk lopen we (hopelijk) weer in topjes/hemdjes en dan wordt het wel erg pijnlijk. Ook schrik ik iedere keer weer als hij het doet en vindt het zelfs gevaarlijk (als ik iets aan het snijden ben)

Misschien dat iemand hier de gouden tip heeft voor mij, want ik weet zelf niet hoe ik dit moet aanpakken. Alvast bedankt voor het lezen en evt. meedenken,

Greetz, Corina en Prince
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door AnneLore »

even denken. kan het zijn dat hij met je mee wil kijken, maar niet zelf op het aanrecht kan komen? of kan hij dat wel, maar is jouw rug 'leuker'?
Als hij niet zelf op het aanrecht kan komen, zou je een krukje voor hem neer kunnen zetten. en hem dan steeds als hij op je rug springt op het krukje zetten en eenmaal op het aanrecht eventueel nog belonen met iets. als je het tenminste oke vind dat hij op het aanrecht komt. ;)

als hij wel zelf op het aanrecht kan komen maar liever via jou gaat weet ik het zo gauw ook even niet.
is hij alleen eigenlijk, en hoe oud is hij?
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door Adriana »

je bedoelt zoiets?

Afbeelding

MoMo was graag in mijn buurt en vond het heerlijk om mee te kijken bij het afwassen. intussen kon-ie mij kopjes geven en luid knorren!
Bolle van 6,3 kg doet het ook en voor hem heb ik aan de rechterkant op het aanrecht een handdoekje liggen, waar hij ook graag zit.
en op de afzuigkap heb ik een soort van balustrade gemaakt, omdat beide jonkies daar graag zitten en naar beneden kijken en ik niet wil dat er eentje af komt zeilen!

Afbeelding<-hekje..!Afbeelding

met een dikke trui is dat makkelijker en dat weten zij ook. want ik heb de ervaring dat ze niet springen als ik alleen maar een blouse aan heb. en ik doe nog wel eens een dikke katoenen omslagdoek om waar ze ook op kunnen zitten en hun pootjes in vast kunnen zetten..
hoog piepen en au/au/au! helpt hier om het niet te doen! ik doe dan een beetje hun piep na en heb de indruk dat ze het begrijpen.
maar het belangrijkste is jouw katzel gelegenheid geven om mee te kijken en in je buurt te zijn...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door castratenkoor »

Ik heb voor dat doel een krabpaal voor het aanrecht. Dan kunnen ze altijd bij ons zijn als we aan het aanrecht bezig zijn. Bob heb ik het af moeten leren, op mijn rug en schouders springen, omdat die 11 kg weegt en dat kan mijn rug niet aan. Gewoon consequent pakken en wegzetten op een krabpaal. Vergt even tijd en geduld.
Rik doet het ook, die weegt 5 kg dus dat is te doen en heel knus, hij lebbert mijn oren voor me uit, de schat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
paasnini

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door paasnini »

CorinaB schreef:Hallo allemaal,

Als ik in de keuken aan het aanrecht sta, dan springt Prince achter op mijn rug en klimt zich zo een weg naar boven op op het aanrecht te komen. Ik heb geen idee hoe ik hem dit kan afleren. Als ik hem constant in de gaten houd dan blijft hij braaf zitten kijken, maar als ik me dan weer omdraai naar het aanrecht, voel ik zijn nagels alweer in mijn rug.

Ik weet dat dit geen kwaaiigheid is van hem. Maar nu heb ik nog een dikke trui aan, maar zodadelijk lopen we (hopelijk) weer in topjes/hemdjes en dan wordt het wel erg pijnlijk. Ook schrik ik iedere keer weer als hij het doet en vindt het zelfs gevaarlijk (als ik iets aan het snijden ben)

Misschien dat iemand hier de gouden tip heeft voor mij, want ik weet zelf niet hoe ik dit moet aanpakken. Alvast bedankt voor het lezen en evt. meedenken,

Greetz, Corina en Prince
Onze Moos doet dat ook geregeld.
Gebruikersavatar
Sterretje90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 sep 2012 14:40
Locatie: Amersfoort

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door Sterretje90 »

Wat een grappig probleem, nog nooit van gehoord! :D Maar wel vervelend voor jou... Mag hij wel op het aanrecht, of wil je dat ook niet hebben? Anders zou ik inderdaad zeggen, zorg dat hij er op een andere manier op kan komen. Krukje ofzo. Zal voor hem ook niet de makkelijkste manier zijn zo :P
Liefs van mij en een pootje van Sir Pieter Thomas Eliot
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door Ms Maaike »

Mickey deed dit vroeger ook. Hij was in het begin erg onzeker en vertrouwde alleen mij. Ik denk dat hij door z'n onzekerheid graag bij me wilde zijn. Nu heeft hij veel meer zelfvertrouwen en hij springt niet meer op m'n rug (hij is nog wel graag bij me hoor ;) ).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
CorinaB
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2013 19:42

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door CorinaB »

allemaal bedankt voor jullie reacties,

Ik heb nu een krukje neergezet en de eerste paar keer sprong hij toch nog op mijn rug naar het aanrecht, maar na hem een paar keer terug gezet te hebben op het krukje, heeft hij nu door dat dit voor hem makkelijker is dan mijn rug. Ik ben helemaal blij. Volgens mij wilde hij alleen maar op het aanrecht springen, maar is hij nog te klein (mijn aanrecht blad is 10cm hoger dan een normaal blad) want hij is nog maar 4 maanden oud.

Dit was echt de oplossing
Dussss bedankt,

Greetzzz, Corina en Prince
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door AnneLore »

oh, wat tof! Joost komt ook regelmatig kijken als ik afwas of kook :) gezellig hoor :)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door nellebel »

hier gebeurt het ook. flippie mijn vorige kat lag zo altijd op mijn rug, en dan hengelend met het pootje of er nog iets te eten viel te halen.
guusje doet het nu ook vaak, die gaat ook niet via een stoel ofzo, die wil echt op mijn rug liggen, ook buiten, dan durft ze zelf niet te lopen, maar ze wil er toch bij zjin.
meestal als ik zie dat ze langs me staat, dan buk ik zodat ze er makkelijker op kan springen, scheelt een hoop nageltjes in je rug. zo ook met eraf gaan. zodra ze begint te draaien is het genoeg geweest, zak ik door mijn knieen en springt ze er netjes af.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Renatevanderveer

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door Renatevanderveer »

Hier staan twee brutale aapjes toe te kijken als ik kook, afwas of onze bammetjes smeer.
Toen we Bounty net hadden, is ze er eens vandoor gegaan met een plakje worst.
Ik moet met deze twee donderstenen mijn ogen in mijn achterhoofd hebben, want ze gaan er zo vandoor met iets lekkers..
Haha!
Gebruikersavatar
Catsbythesea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2013 22:56
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: kat springt op mijn rug in de keuken

Bericht door Catsbythesea »

Mijn kat klimt ook steeds op me, heel pijnlijk die nageltjes :shock:
Fokker van Siamezen en Brits korthaar.
http://Www.catsbythesea.nl
Plaats reactie