Taffy en de hormonen

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Taffy en de hormonen

Bericht door BillyJean »

Hoi hoi
kan het zijn dat met 5 maanden de hormonen al opspelen?? volgens mij vindt ie Fayline wel erg charmant ( niet wederzijds) . Lijkt me voor mijn meisje heel vervelend, een verliefde puber
Is castreren niet erg jong bij 5 mnd?? Want wat ik net zag lijkt me niet zo leuk voor F.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Ms Maaike »

5 maanden, dan is hij vroeg maar volgens mij komt het wel voor (ik meende dat Beer van Eveline ook vroeg was). Castreren kan vanaf twee kilo en dat weegt Taffy, dus wellicht even een afspraak maken? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Dinky »

Wanneer ik hier lees staat voor een kater een leeftijd van 5 maanden om te castreren.
Zou dus als ik jou was gewoon eens contact opnemen met je DA ;)

Ben ook wel eens ergens het criterium tegen gekomen dat de kat 2 kilo moet zijn voordat ze castreren en daar zit Taffy ook al overheen. Denk dus, gezien het gedrag, dat het inderdaad wel eens verstandig kan zijn om te castreren ;)

Bovendien bestaat er ook vroegcastratie waarbij ze tussen de 8 en 16 weken al worden gecastreerd ;) Dus dan is 5 maanden niet te jong. (staat in het stuk ook dat er eigenlijk geen wetenschappelijke basis is voor het criterium van 6 maanden)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Robijn »

Hallo Elly, ik heb Gaudi destijds al met 5 maanden laten castreren, ook omdat hij Robijn continu zat te bespringen, en ik ook dacht dat zijn hormonen op begonnen te spelen. Ik wilde niet wachten totdat hij 6 maanden was.
Gaudi was goed op gewicht (3 kilo toen al), en zijn balletjes waren goed ingedaald (en al best groot!), dus castratie kon meteen.
Ik had gehoopt dat Gaudi zo'n 6 weken na de castratie, als alle hormonen uit zijn lijfje waren verdwenen, wat rustiger zou worden naar Robijn toe, maar ik zag helaas geen enkel verschil...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Ikey »

Diesel is gecastreerd met 4,5 maand, hij woog een kleine 2 kilo toen. Dus aangezien hij al gedrag vertoont zou ik even met de DA overleggen en wie weet een afspraak maken :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door BillyJean »

De dierenarts vindt het erg jong en houdt 8 maanden aan, wat kul is, want de vorige keer werd 6 maanden gezegd ( er werken er 3 in de praktijk) Ik kijk het even aan, misschien was het spelen ( hou ik mezelf nu voor de gek) en anders maak ik de afspraak. Het kan dus zo jong begrijp ik, en het is niet slecht of zo
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Robijn »

Wat een ouderwetse ideeën houdt deze dierenarts er op na, zeg. Ik zou naar een andere dierenarts gaan, als deze weigert om Taffy te castreren. Castratie met 5 maanden kan echt geen kwaad hoor, mits het katertje goed op gewicht is, en de balletjes goed zijn ingedaald.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door nellebel »

onze gijs is ook met 5 maanden geholpen. die werd ook vervelend naar guusje toe. begon heel onschuldig maar werd steeds heftiger en vaker.
ik zou dan ook niet te lang wachten. straks pikt fayline het niet meer. je wilt toch graag dat ze maatjes blijven
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door BillyJean »

Welnee, ik ga niet direct naar een andere DA, want de vorige keer is 6 mnd gezegd en wie weet waar de assistente haar info vandaan heeft gehaald. Ik ben zeer tevreden over ze, dus dit komt ook goed.
Ik vind het wel zielig voor Taffy...mijn manneke...wordt een castraat...( fluiterde ik) :-)

ja, dat is ook zo, Fayline moet niet een hekel aan hem krijgen, ik hou het vandaag en morgen goed in de gaten wat ie doet :eboohoo:
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Brittenbolletje »

Nee is niet te jong. er word al aan vroeg castratie gedaan met 12 weken. de 2 kg grens is niet relevant dan.

moet wel even zeggen dat ik niet achter vroeg castratie sta...

Maar 5 maanden is niet te vroeg voor hormoontjes. mijn kater vond het 4 maanden de poezen al interessant maar deed nog niet jakkie zeg maar hahahah.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Chiquita98 »

Ik laat Bruno ook met 5 maand castreren. Als het mijn keus was had ik het al laten doen, maar toen werd ie ziek. Ik laat eerst zijn nierwaarden prikken. Zijn deze goed dan word ie meteen geholpen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door castratenkoor »

8 maanden is wel heel ouderwets en vragen om problemen.
Ik zou hem snel laten castreren. Vanaf 12 weken kan het al prima, probleemloos.
bedenk wel dat de hormonen nog 4-6 weken in zijn lijf blijven na castraten. Onnodig langer wachten dan moet je daar nog anderhalve maand dus bij optellen. Zolang zit Fayline dan met een aanrander in huis. Als je dierenarts het nog niet wil doen zou ik naar een andere gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Gizmo is pook geholpen met vijf maand
ik vond m ook erg vervelend tegenover caya
Toen die is geholpen was t stuk minder heftig
a
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door BillyJean »

Voor morgenmiddag de afspraak gemaakt. Ik ben nu 2 dagen vrij en het is voor Fayline echt niet meer leuk zo. Ik zie nu hoeveel hij haar lastig valt. Ik weet dat iedereen er anders over denkt, maar ik maak nu gewoon deze keuze. Fayline moet niet angstig worden en gaan vechten met Taffy. Dus morgenmiddag gaat ie heen, ach gossie, vindt het wel naar..maar wat moet, moet
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Taffy en de hormonen

Bericht door Dinky »

Denk dat jij er meer moeite mee hebt dan Taffy ;) Bij katers is het maar een kleine ingreep.
Ik kan het ook alleen maar eens zijn met je keuze :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie