mijn kat heeft een snotneus.

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
sharona
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2013 23:43

mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door sharona »

heb nu 8 weken een nieuwe kitten in huis, hij is bij ons komen wonen toen hij 4 maanden ous was, zijn zusje hebben we ook, die is 4 weken eerder bij ons komen wonen, we hebben nu een probleem ons mannetje heeft een snotneus en is af en toe wat benauwd, hij heeft schonen ogen en niest niet, ben al bij de dierenarts geweest hij heeft noroclav gekregen twee tabeletjes per en dag, en neus druppels rhinigenta, tijdens de kuur is het even weg geweest naar mijn mening, maar de eerte dag na de kuur is het weer begonnen nu lijkt er elke keer weer dat er een belletje in zijn neus zit en ademd weer zwaar, de dierenarts zeg hij moet het zelf over winnen maar wat moet hij over winnen?? want ik en de dierenarts weten niet wat het is, sta met me rug tegen de muur wat kan ik nog doen?? is er iemand die dit bekend klinkt in de oren ??? heb ook meerdere katten in huis die hebben nergens geen last van, zelf zijn zusje heeft nergens last van wie kan mij helpen AUB!! ps: hij woont nu 6 weken bij ons!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door castratenkoor »

Hij kan chronisch niesziekte hebben. Ik ken dat alleen met altijd wat lopende ogen. Niet met snotneusjes. Misschien nog een kuurtje proberen. Maar best kans dat dit altijd zal blijven. Als hij verder energie genoeg heeft en goed eet denk ik niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door eveline1982 »

Klinkt inderdaad als de niesziekte. Misschien een sterker antibiotica kuurtje proberen en die een dag of 7 toedienen. Het zou inderdaad chronisch kunnen zijn, al heb ik ook alleen gezien dat het dan op de oogjes zit. Bij niesziekte hoeven ze niet te niezen, ook hoeven de oogjes niet mee te doen. Maar als hij zwaar ademt zou het ook nog een luchtweg infectie kunnen zijn. Ik zou toch nog een keer terug gaan, desnoods naar een andere dierenarts. Sterkte!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
sharona
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2013 23:43

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door sharona »

bedankt voor jullie reactie`s , maar heb vandaag weer contact gehad met mijn dierenarts er is een swab om te testen wat hij onder zijn leden heeft als het om een soort niesziekte gaat, heb besloten om dat te doen, hij is niet ziek, en eet goed, overdag is het wel minder of soms ademd hij gewoon normaal dan is er niets aan de hand, maar in de avond hoor je hem wat zwaar adem halen door zijn neusje. wel heb ik nog een vraag stel dat het chronisch is, of als hij iets aan zijn luchtwegen heeft is dat dan erfelijk??
Gebruikersavatar
anita_r
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:27
Locatie: Emmeloord

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door anita_r »

Volgens mij hoeft dat niet erfelijk te zijn. Ik heb 2 broertjes waarvan je bij de ene zou kunnen zeggen dat hij heel licht astmatisch is. Dit heeft hij overigens alleen bij zware inspanning. De ander heeft nergens last van!
Groetjes,

Anita

-Flex en Dexter-
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door castratenkoor »

Chronische niesziekte is niet erfelijk nee. Ik heb er hier twee rondlopen daarmee, ze besmetten de anderen ook niet. Vaak een kwestie van een kitten met minder weerstand, door verwaarlozing, ik vang hopeloze gevallen zeg maar op. Ze kunnen er ook oud mee worden Sjaak is 15 jaar en 3 maanden.

Vanwaar je vraag? Ga je met hem fokken dan?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharona
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2013 23:43

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door sharona »

dat was wel de bedoeling om hem te gaan gebruiken als dekkater!!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door eveline1982 »

Nou weet zker dat de kleine man ondertussen alweer op mp staat ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door castratenkoor »

sharona schreef:dat was wel de bedoeling om hem te gaan gebruiken als dekkater!!

Dat zou ik dan maar niet doen. Fokdieren moeten 100% gezond zijn en alle testen hebben gehad.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door BillyJean »

wat voor ras kat heb je, dat je hem wilt gebruiken als dekkater ?
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
sharona
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2013 23:43

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door sharona »

de kleine jongen staat niet op mp want dit mannetje blijft gewoon hier, en het is een maincoon maar heb inmiddels testen laten doen en het was geen vorm van niesziekte, hij had last van zijn voorste lucht wegen hij heeft inmiddels andere medicatie gekregen en hij heeft gelukkig nergens geen last meer van en het gaat nu super met hem. maar bedankt voor jullie reactie`s en mocht ik ermee gaan fokken zal hij zeker alle testen krijgen die nodig zijn.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: mijn kat heeft een snotneus.

Bericht door Dinky »

Fijn te horen dat de oorzaak is gevonden en hij niet meer benauwd is :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie