Andere (zieke) kat in verhuismandje van mijn kat

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Chloe_Toulouse
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2013 18:21

Andere (zieke) kat in verhuismandje van mijn kat

Bericht door Chloe_Toulouse »

Hallo allemaal! Ik heb een vraagje.

Dit weekend gaat mijn vriend met de kat van zijn grootmoeder naar de dierenarts.
De kat is al 18 jaar oud en inmiddels blind, doof, vol klitten,... De kans is groot dat ze ingeslapen
zal worden. Maar zijn grootmoeder heeft geen verhuismandje voor de kat en nu wil mijn vriend het
bakje van onze katten hiervoor gebruiken.
Ik heb daar een beetje schrik van. Want wat als die ene kat toch één of andere infectie zou hebben?
Of zouden mijn katten die geur van die vreemde kat niet vreselijk vinden in hun bakje?
Binnen twee weken vertrekken wij ook met hen op vakantie en moet één van hen toch ook 2 uur in
dat bakje zitten. Mijn vriend zegt dat hij het bakje grondig gaat ontsmetten, maar toch twijfel ik.
Wat denken jullie hiervan? Kan het geen kwaad mits grondig ontsmetten? Of beter niet doen?

Vriendelijke groeten!
Chloë
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Andere (zieke) kat in verhuismandje van mijn kat

Bericht door Brittenbolletje »

Schoonmaken kan altijd. Maar als je ergens bang bent kan je net zo goed altijd binnen blijven en alles pot dicht doen hihihih :). Het kan ook bij je binnenwaaien. Ik zou me als ik jou was niet te druk maken :)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Andere (zieke) kat in verhuismandje van mijn kat

Bericht door mittenslief »

nee gewoon doen hoor.....als ze toch al ziek zou zijn neem je het ook wel aan je kleren mee.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Andere (zieke) kat in verhuismandje van mijn kat

Bericht door nellebel »

ik ben ook altijd erg voorzichtig met die dingen. moet ook eerljk zeggen, ik heb zo'n draagmand van stof, ik zou hem niet uitlenen.
maar als hij van kunststof is en je hem goed kunt wassen daarna zou ik het wel doen. na het schoonmaken, des noods in de douche met flink de sproeier erop, kun je hem weer gewoon in huis zetten en je katten aan laten snuffelen, komt hun eigen geurtje er weer aan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Andere (zieke) kat in verhuismandje van mijn kat

Bericht door castratenkoor »

Ik zou persoonlijk mijn vervoersmanden nooit uitlenen. Ben daar heel voorzichtig in. Ook niet aan familie of bekenden. Ik kleed me ook om als ik bij mensen met katten ben geweest.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie