James - britse korthaar met natte fip :(

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Ms Maaike »

Inderdaad heel moedig! Ik leef met jullie mee. Heel veel sterkte.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
peggy72

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door peggy72 »

sterkte ook bij onze stoffel ging het razendsnel...zo was er niks aan de hand en zo lag hij bij de dierenarts aan het infuus.

adriana in het topic over stoffel staat de internet site van Sita van Homeo-natura
daar heb ik ook de middelen bij vermeld. Maar dat laatste is niet zo interresant omdat dit per kat verschillend is wat ze nodig hebben. Ik heb de internetsite opgeslagen in mijn favorieten alleen dat is inmiddels zo'n waslijst dat ik hem er niet zomaar even tussen uit pik. Wat ik er kort van nog zo weet is dat het geloof ik PI heet. Het wacht op de goedkeuring. Ze zijn zelfs instaat geweest natte fip om te zetten in droge fip

Maar het grote probleem bij fip is in mijn ogen de vele dingen die elkaar tegenspreken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door castratenkoor »

Verstandige beslissing, met liefde voor het dier genomen. Heel veel sterkte bij het verlies.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Adriana »

voordat hier de indruk wordt gewekt dat FIP en met name natte FIP te genezen is, zelf maar op onderzoek uitgegaan.
http://www.homeo-natura.nl/Fip2.html
dit is wat er op de bovengenoemde site van Sita wordt gemeld over de 'genezing' van FIP, zodat iedereen rustig kan nalezen hoe het staat omschreven.
zelf heb ik sterk de indruk dat de beide FIP's door elkaar worden gehaald, dat wil zeggen ze worden niet eens apart genoemd....!

bij natte FIP heb je tussen de diagnose en overlijden niet eens de tijd om die middelen in te zetten.....
droge FIP verloopt per katzel zo ongeveer anders en bij de milde gevallen zou ik me kunnen voorstellen dat misschien.. .. maar genezen? en natte FIP omzetten in droge FIP.........?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door BillyJean »

Heel veel sterkte, moeilijk, verdrietig maar uit liefde voor James.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
peggy72

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door peggy72 »

Adriana

voor homeopathie maakt de vorm ook helemaal niet uit. Het gaat om de symptomen die de kat heeft en die worden bestreden. Daarnaast zoals ik al aangaf kan natte fip omgezet worden in droge fip dus dat geeft ook te denken zou ik zo zeggen. Ik Amerika hebben ze het dan ook over 3 vormen van FIP

de natte, droge en mix van beiden.

Een ieder doet voor zijn kat wat hij goedacht en wat zijn eigen gevoel ingeeft. Toeval wil wel dat onze Stoffel er met een paar dagen aan onder door ging en onze Bailey exact dezelfde symptomen vertoonde tot het geel worden aan toe....en er nog steeds is. Daarnaast is de site van Homeo natura een leidraad.....er wordt een op jouw kat toegespitste mix gemaakt....die je overigens met 1 dag al in huis hebt.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte met het verlies. een dappere beslissing en jullie mannetje hoeft geen pijn meer te hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door BillyJean »

@peggy; je schrijft dat in Amerika ze natte FIP in de droge vorm kunnen omzetten. Heb je daar een link van waar je dit hebt gelezen??

-gevonden bij de farmaceut-
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Evelyne
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:13

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Evelyne »

Onze eerste dag zonder James en we zijn beide kapot van de pijn ... t gedacht dat ik hem nooit meer ga kunnen strelen, dat hij nooit meer al 'pratend' achter mij door het huis zal lopen is verschrikkelijk ...

Ik mis hem zo hard mijn beerke, mijn lieve deugniet ... ik hoor iets in huis en ik draai mij direct om, in de hoop dat hij plots achter mij zal staan ... het ganse huis doet mij aan hem denken en t breekt mij vanbinnen... zijn speeltjes ruiken nr hem, die tedere, lekkere, gezellige geur dat hij had, zijn zachte pootjes, zijn enorm zachte pels ... mijn vriend vond t grappig dat ik James veel kusjes gaf met telkens het zinnetje 'daar hoort een kusje bij' ... heb ik gisteren ook gedaan toen hij zijn laatste zucht gaf...

Ons oogappeltje is nu een sterretje ... ik hoop diep vanbinnen dat hij t ons vergeeft... raar om zeggen maar dit is de zwaarste beslissing dat ik ooit heb moeten maken en t doet verdomme veel pijn
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Adriana »

we voelen intens met je mee en de meesten van ons weten hoeveel verdriet je van het inslapen van je lieve huistijger kunt hebben..
en het was echt de enige weg, lieve James was niet te genezen en werd snel doodziek. je zult hem nog heel lang missen en nooit vergeten en het heeft niet zo mogen zijn.
voor nu nog veel te vroeg maar k hoop dat je hart binnenkort toch weer open staat voor éen of twee lievelingen. de ervaring op het forum is dat dit het verdriet in een aantal gevallen een heel klein beetje kan verzachten en James zal altijd een warme plaats in je hart houden..
wens je veel sterkte, missch kun je hier een mooie foto van James neerzetten als herinnering..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Waar een triest verhaal zeg! Krijg er tranen van
ik wil jullie veel sterkte wensen met dit verdriet!!!
Jullie hebben t beste gedaan voel je niet schuldig arme beestje had niet mogen lijden
xxxx sterke
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door snorrebaard »

Dit is zeer triest en ik durf niet goed alles te lezen. Lieve zachte James, je leventje was veel te kort. Maar je hebt tonnen liefde gekregen op die korte tijd.
Het worden nog zware weken maar ooit ga je de herinneringen en de liefde kunnen koesteren die je van hem hebt gekregen. Hij was een hemelsgeschenk, en die duren vaak niet lang.
Het is waarschijnlijk een schrale troost, maar er zijn miljoenen katten die een rotleven hebben. Kijk maar naar Afrika, China,...
En denk dan aan de liefde die je aan James hebt kunnen geven, een liefde die al deze sukkelaartjes nooit zal kunnen bereiken.

PS heb je geen foto van hem? Misschien later, als het je nu te zwaar valt. Je ziet maar.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
peggy72

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door peggy72 »

http://www.shojai.com/articles/FIP-2.html

dit is een van de vele site's waar het oa op staat. Onze eigen stoffel had ook de symptomen van beiden vormen.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door BillyJean »

Maar als alleen de symtomen worden bestreden, dan wil en kan ik niet geloven dat natte Fip ( welke zo snel gaat, voordat je weet wat er gebeurt is de kat doodziek) omgezet kan worden in droge Fip.
Het vervelende van Internet is, dat iedere therapeut, arts, of weet ik veel wie, kan schrijven dat er een remedie wordt gevonden tegen iets en kruidenmiddeltjes gaan verkopen

Het verhaal van natte Fip omzetten in droge Fip, ik doe het af als een broodje aap verhaal .Het bovenstaand artikel is uit 2005. Mocht er in de tussentijd gedegen research zijn gedaan, dan was dat zeker bekend bij de dierenartsen, want iedereen wil deze rotziekte de wereld uit hebben

Ik geloof zeker in Homeopathie, heb er zelf heel goede resultaten mee bereikt, maar weet ook dat het een medicijn is wat op termijn moet werken, en deze tijd heb je niet bij natte FIP. Bij onze BillyJean was dat iets van 9 dagen tussen eerste kenmerk en overlijden
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Evelyne
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:13

Re: James - britse korthaar met natte fip :(

Bericht door Evelyne »

Bedankt voor jullie berichten, het doet echt goed dat ik hier mijn verhaal kwijt kan ...

Ik zou heel graag een foto plaatsen maar ik weet niet hoe? Doe ik dat via 'mijnalbum.nl'? Of kan ik ook hier in mijn topic een foto plaatsen? (ik heb even gezocht op het forum hoe dit te doen maar ik vind het niet direct)
Bedankt.
Plaats reactie